Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@23:05:37 GMT

۱۰ پروژه معدنی بزرگ نیکل در جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۹۲۹۴

۱۰ پروژه معدنی بزرگ نیکل در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سال گذشته هنگامی‌که معدن کاران جهان را به تولید بیشتر دعوت کرد، نیکل را در صدر عناوین خبری قرارداد و گزارش اخیر Roskill نشان داد که تقاضای نیکل در بخش خودروهای برقی تا سال ۲۰۴۰ تنها ۶/ ۲ میلیون تن رشد خواهد کرد. درحالی‌که بازار جهانی نیکل در حال حاضر با مازاد روبه‌رو است، انتظار می‌رود کسری عرضه در سال ۲۰۲۷ شکل بگیرد و با تسریع و افزایش تقاضا، همچنان ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، وب‌سایت خبری ماینینگ ویکلی و شرکت خواهرش MiningIntelligence ، ده عملیات بزرگ نیکل را در جهان براساس تولید در سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری کرده‌اند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. پروژه کولا دیویژن مربوط به شرکت

Norilsk Nickel (Nornickel) روسیه که شامل پنج معدن عملیاتی است، مقام اول را در لیست 10 عملیات معدنی بزرگ نیکل به خود اختصاص داده است. قطب تصفیه نیکل این شرکت که در شبه‌جزیره کولا و در نزدیکی مرزهای نروژ و فنلاند واقع ‌شده است، یک مجتمع بزرگ است که از معادن Severny و Kaula-Kotselvaara تغذیه می‌شود. کولا تا سال 2020 با تولید 172 هزار تن ، رهبر بازار جهانی نیکل است و این شرکت در سال 2019 نیز 166 هزار تن نیکل تولید کرده بود. این در حالی است که شرکت Nornickel با توجه به ردپای محیطی خود، متعهد شده است که طی 5 دهه آینده حدود 5میلیارد دلار برای پاک‌سازی خطوط معدنکاری در شبه‌جزیره کولا سرمایه‌گذاری کند.  عملیات معدنکاری BHP  با نام «نیکل‌وست»، با سه معدن بزرگ استخراج‌کننده نیکل، در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد. سنگ معدن دارای سولفید کم از معدن کوه کیت که یک معدن روباز نیکل در استرالیای غربی است استخراج می‌شود ، درحالی‌که سنگ معدن نیکل سولفید با عیار بالا از معادن زیرزمینی کلیفز و لینستر و معدن روباز راکیز ریوارد استخراج می‌شود. شرکت BHP با خرید بسیاری از واحدهای نیکل در استرالیای غربی، در حال گسترش صنعت نیکل خود است. این در حالی است که تولید سال گذشته این شرکت بیش از  75 هزار تن بود و این میزان در سال 2019 حدود 66 هزار تن بوده است.

در مکان سوم برترین پروژه‌های استخراج نیکل، عملیات معدنی Sorowako قرار دارد، جایی که شرکت Vale از سال 1968 در معادن و تأسیسات فرآوری خود در نزدیکی Sorowako در جزیره Sulawesi، نیکل تولید می‌کند.

تولیدات این معدن ، تحت پیمان‌های بلندمدت برای تصفیه به فروش می‌رسد. مساحت کل این پروژه 190 هزار و 509 هکتار است و میزان تولید آن در سال 2019 بیش از  68 هزار تن بوده و در سال 2020 به 72 هزار تن رسیده است. معدن ریو توبا متعلق به شرکت نیکل آسیا واقع در استان پالاوان در فیلیپین، با تولید 65 کیلوتن در سال 2020 مقام چهارم این لیست را به خود اختصاص داده است. این عملیات معدنکاری روباز، سنگ معدن ساپرولیت و لیمونیت صادر می‌کند و سنگ معدن لیمونیت و خدمات معدنی غیر استخراجی را به کارخانه همجوار خود، Coral Bay HPAL ارائه می‌دهد. میزان تولید این معدن در سال 2019 بیش از  73هزار تن بوده و در سال 2020 با افت مواجه شده است، اما در جایگاه 5 پروژه عملیات نیکل یکپارچه  Sudbury مربوط به شرکت گلنکور قرار دارد که متشکل از معدن فریزر، معدن نیکل ریم، آسیاب استراتکونا و واحد ذوب Sudbury است. این شرکت معدنکاری بین‌المللی از سال 1928 در حال استخراج سنگ معدن نیکل و مس در منطقه Sudbury است. این امکانات در 60 کیلومتری منطقه‌ای موسوم به حوزه Sudbury گسترش‌یافته‌اند. میزان تولید این معدن در سال‌های 2019 و 2020 به ترتیب بیش از  60 و 57 هزار تن بوده است.

به‌طورکلی بقیه 10 پروژه معدنکاری برتر عبارتند از: عملیات فرونیکل شرکت ارامت واقع در کالدونیای جدید با پنج معدنی  عملیاتی، عملیات صدساله Sudbury متعلق به شرکت واله با پنج معدن، عملیات معدنی مورین مورین در استرالیا توسط گلنکور، پروژه معدنی روباز سررو ماتوزو در کلمبیاو عملیات معدن خلیج‌ویوسی متعلق به شرکت واله در کانادا. همچنین پروژه  Barro Alto متعلق به شرکت آنگلوامریکن در برزیل با تولید 35 هزار تن، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه  دوازدهم نیز عملیات نیکل-مس-کبالت  Novaمربوط به شرکت IGO در غرب استرالیا با تولید 83/ 33 هزار تن قرارگرفته است.

پربیننده ترین فلز زرد صعودی شد / مسیر صعودی فلزات گرانبها ۴پیشنهاد برای جلوگیری از انباشت کامیون های دست دوم در گمرکات معامله نزدیک به یک میلیون تن سیمان طی یک ماه در بورس کالا میزان ذخایر سنگ آهن کشور چقدر است؟ چرا ۳۸ شرکت واردکننده کالاهایشان را از گمرک ترخیص نمی‌ کنند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نیکل متعلق به شرکت هزار تن بوده عملیات معدن سال 2019 سنگ معدن سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر هیأت دولت به استان سمنان تاکید کرد: امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان برای دومین بار، شاهد حضور وزیر صنعت معدن و تجارت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سفر وزیر صمت در قالب سفر هیأت دولت دو روزه خواهد بود، تاکید کرد: وزیر صمت امروز و فردا در استان حضور یافته و از طرح‌های صنعتی مهم و همچنین بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان بازدید خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح چهار پروژه اقتصادی و تولیدی با حضور وزیر صمت کابینه سیزدهم خبر داد و ادامه داد: این کارخانه‌ها در زمینه منسوجات، باطری، طرح‌های نیروگاهی و… خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه بازدید از خط انتقال پساب شهری و شهرک صنعتی سمنان از جمله دیگر برنامه‌های وزیر صمت در استان است، ابراز کرد: شرکت در جشن احیا واحدهای راکد با حضور رئیس جمهور از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صمت به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه وزیر صمت امشب در سمنان نشست با کارآفرینان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاهیان خواهد داشت، گفت: افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری فردا پنجشنبه از دیگر برنامه‌های وزیر صمت است.

کد خبر 6080568

دیگر خبرها

  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان در ژاپن
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان