Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:37:52 GMT

آغاز موج پنجم کرونا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۲۴۶

آغاز موج پنجم کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت جدید رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی گفت: این دیگر زنگ خطر نیست، خود موج پنجم است.

جمالیان با بیان اینکه طبق آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان، خمین قرمز اعلام شده است افزود: شهرستان‌های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام‌های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین، قرمز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: ۴ شهرستان آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آن‌ها هم با کوچکترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روز‌ها و هفته‌های آتی، بحرانی‌تر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک‌های قبلی افزود: با توجه به جهش سویه‌های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری، و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم با رفتار‌های منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت رقم بزنند.

او ادامه داد: دز دوم یا یادآور واکسن گروه‌های هدف در حال انجام است و گروه‌های بعدی هم با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز و امیدواریم با ورود واکسن‌های ایرانی ساخت داخل، تا پایان سال تمام گروه‌ها واکسینه شوند، اما تا آن موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای استان مرکزی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل‌ونقل وزارت صمت، اظهار کرد: به‌کارگیری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

وی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به‌کارگیری اتوبوس و تاکسی‌های برقی ویژه کلان‌شهر اراک گفت‌وگو شد.

در این جلسه روش‌ها و مدل‌های مختلف تخصیص و به‌کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل‌های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به‌کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

کد خبر 747575

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی