Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم شرکت کنندگان در شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برای اطلاع از نتیجه آزمون به پایگاه اطلاع رسانی تلاوت مراجعه کنند. 

چنانچه هر یک از داوطلبان نسبت به نتیجه درج شده اعتراضی دارند، حداکثر تا بیستم تیرماه فرصت دارند متن اعتراض خود را از طریق ارسال نمابر به شماره ۰۲۱۶۶۹۵۵۹۷۹ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آزمون مرحله دوم (شفاهی) در هفته  اول شهریورماه در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و زمان و مکان دقیق حوزه‌های آزمون شفاهی ۲۵ مردادماه  اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا اولین مرحله از شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۳۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد. امسال هشت هزار و ۹۶ نفر در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند که دو هزار و ۲۶۷ نفر در رشته ۱۰ جزء، هزار و ۹۵ در رشته ۲۰ جزء و چهار هزار و ۷۳۴ نفر در رشته حفظ کل قرآن ثبت نام کرده اند که پنج هزار و ۴۲۱ نفر را خواهران و دو هزار و ۶۷۵ را برادران تشکیل می دهند. 

این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‎ کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

در پانزدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هشت هزار و ۷۳۸ حافظ قرآن ثبت نام کردند که دو هزار و ۹۰۵ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۲۵۰ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۵۸۳ نفر حافظ کل قرآن بودند. در رشته ۱۰ جزء دو هزار و ۴۹۵ زن و ۴۱۰ نفر مرد، در رشته ۲۰ جزء هزار و ۸۱ زن و ۱۶۹ مرد و در رشته حفظ کل قرآن دو هزار و ۸۷۱ زن و هزار و ۷۱۲ مرد شرکت کردند و در مجموع در حدود هشت هزار و ۴۴۲ نفر طی برگزاری ۱۵ دوره موفق به دریافت مدارک درجه یک تا پنج شده اند.

برچسب‌ها آزمون حافظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون حافظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم آزمون حافظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم حافظان قرآن اعطای مدرک قرآن کریم دو هزار کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور