Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  ایرنا، شهریار حیدری روز شنبه در حاشیه بازدید از محلات حاشیه شهر قصرشیرین و شرکت در جلسه بررسی مشکلات بافت‌ فرسوده شهری که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قصرشیرین برگزار شد، افزود: قصرشیرین در سطح کشور و منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و از نظر جغرافیایی و تاریخی و پیشینیه‌ای که دارد، دارای اعتبار خاصی است از این رو باید تلاش کنیم تا این شهر مرزی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان و حجم بسیار بالای صادرات از این منطقه نقش مهم قصرشیرین را در اقتصاد کشور نشان می‌دهد ولی سهم مردم از قِبل مرزهای این شهرستان تنها کارگری است و عواید و منافع مرزها تنها به تعداد کمی از مردم می‌رسد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: قصرشیرین، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای پیشرفت دارد که از آن باید برای توسعه منطقه و ارتقای سطح رضایتمندی و معیشت مرزنشینان استفاده شود.
حیدری در ادامه با قدردانی از حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد از تلاش اعضای شوراهای اسلامی شهر قصرشیرین در دوره پنجم قدردانی و از اعضای شوراهای منتخب دوره ششم نیز خواست تا با به کارگیری تجربه شوراهای گذشته در راستای عمران و آبادانی شهر حرکت کنند.

او تاکید کرد: از محل اعتبارات اربعین، در سال‌های گذشته تخصیص خوبی برای استان‌های مرزی تعیین و هزینه شد که بخش عمده این اعتبارات برای توسعه زیرساخت های منطقه و شهرستان مرزی قصرشیرین با هدف ایجاد توقفگاه و ساماندهی و ساخت راه ها هزینه شده است.

حیدری یادآور شد: دولت در صدد است تا مشکلات حاشیه نشینی را حل کند از این رو واگذاری اراضی مناطق پالی آباد، امیدوار و قصرجدید شهر قصرشیرین در حاشیه قرار دارند طبق این برنامه در دستور کار است که باید ادارات مرتبط کمک کنند و شهرداری نیز با اخذ کمترین عوارض به مردم محروم این محلات مساعدت کند که بتوانند منازل مقاوم و دارای اسناد مالکیت برای خود بسازند.

                                                                                         

واگذاری اراضی محله قصرجدید در مراحل پایانی است 

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: واگذاری اراضی محله قصرجدید در مراحل پایانی قرار دارد که طبق آن ۱۷۵ واحد مسکونی در محله قصر جدید (بلوکی‌ها) به عنوان یکی از نقاط حاشیه‌نشینی شهری سامان‌دهی و به مردم ساکن واگذار می‌شود.

مرادعلی تاتار افزود: به منظور ایجاد زیرساخت و مبلمان شهری در سطح شهر با عنایت ویژه استاندار کرمانشاه،  مسوولان راه و شهرسازی و موافقت وزارت راه و شهرسازی این اراضی واگذار می‌شود و پیگیری‌های لازم برای ساماندهی ۲ محله دیگر «پالی‌آباد» و «امیدوار» نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: تهیه نقشه شمیم محلات پالی آباد و امیدوار در حاشیه قصرشیرین نیز در دستور کار است تا با رفع مشکلات قانونی و اداری امیدواریم این مناطق نیز به شهر قصرشیرین الحاق شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: پتانسیل بالای این شهرستان و وجود مرزها باعث شده در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کنند که عموما از قشر کم درآمد هستند و در حاشیه شهر سکنی گزیده و محلات حاشیه نشین را تشکیل داده‌اند.

تاتار تاکید کرد: در جریان زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ به منظور استفاده از فرصت زلزله کار تعیین تکلیف محلات بلوکی حاشیه‌نشین شهر قصرشیرین در دستور کار قرار گرفت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان مرز خسروی اقشار حاشیه کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان مرز خسروی اقشار حاشیه کارآمدی دولت شهر قصرشیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا اما شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آنها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

بنا به روایت خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: اینها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوزها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیروهای در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم .

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898639

دیگر خبرها

  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان