Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:26:59 GMT

جزئیات طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۳۷۱

جزئیات طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای مصوب شورای اسلامی شهر با تحویل خودروهای جایگزین پژو ۴۰۵ و سمند در حال اجرا است.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح نوسازی تاکسی‌ها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود یارانه‌ای چهار درصد به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای نوسازی هر دستگاه تاکسی، شهرداری مبلغی حدود ۴۱ میلیون تومان در پنج سال یارانه می‌پردازد، افزود: در این طرح اقساط حقیقی تاکسیران ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با پرداخت یارانه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: تا پایان سال جاری حدود پنج میلیارد تومان به عنوان یارانه توسط شهرداری برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

وی گفت: این تسهیلات در کشور صرفاً در شهرهای مشهد و تهران با حمایت شهرداری پرداخت می‌شود، لذا به مالکان تاکسی فرسوده توصیه می‌شود از فرصت موجود نهایت استفاده را کرده و نسبت به پیگیری امور نوسازی اقدام کنند.

محبی اظهار کرد: در صورت اتمام طرح، هزینه تمام شده نوسازی به مراتب بالاتر بوده و مبالغ فوق بدون پرداخت یارانه خواهد بود.

کد خبر 504665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تاکسی نوسازی تاکسی های فرسوده کلانشهر مشهد شهرداری مشهد کلانشهر شهر نوسازی ناوگان تاکسیرانی طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوسازی تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند