Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت شهرستان پردیس با اشاره به انفکاک شورای نظارت شهرستان و شورای نظارت مرکزی در تصمیم‌گیری اظهار داشت: عمده کسانی که تخلف کردند همان کسانی هستند که هیئت نظارت شهرستان آن‌ها را ردصلاحیت کرده بود و در استان هم ردصلاحیت شدند امادر هیئت نظارت مرکزی کشور تایید صلاحیت گرفتند.

میثم مهدیار، رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای شهر در شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو در رابطه با نحوه رسیدگی به تخلفات انتخابات شوراهای شهر اظهار داشت: کمیته‌ی پیشگیری از تخلفات با حضور دستگاه‌های مختلف در سطح شهرستان شکل گرفته و آن کمیته شماره‌ای را برای ارسال تخلفات اعلام کرده بود تا تمام تخلفات آن جا تجمیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدیار پیرامون انواع تخلفات احتمالی در انتخابات ادامه داد: دو نوع تخلف داریم؛ تخلف‌های داخل شعب و تخلف در سطح شهر اما چون عده‌ی کمی در هیئت نظارت حضور داشتند صرفا امکان رسیدگی به تخلفات ناظران خودمان را داشتیم؛ ضمن اینکه مدیریت ناظرین نیز کار سنگینی به شمار می‌آمد اما برای تخلفات در سطح شهر، تلفنی اعلام شده بود که گزارش‌های اعلام شده به آن توسط اداره دادگستری، نیروی انتظامی، اطلاعات، اطلاعات سپاه و.. پیگیری و به نتیجه می‌رسید.

 رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراها در شهرستان پردیس با اشاره به رسیدگی به گزارشات مردمی تصریح کرد: تخلفاتی که توسط ما گزارش می‌شود، تخلف بر سر صندوق‌ها است اما تخلفاتی که کلیپ‌های آن در فضای مجازی دست به دست شد تخلف نوع دوم و در سطح شهر بود؛ ولی آن‌ها نیز بررسی شده و آن تعدادی که مستند به شمار می‌آمد، برای پیگیری به دستگاه قضایی گزارش شد. تخلفاتی که ممکن است مسولین اجرایی، غیراجرایی و یا نامزدها انجام داده باشند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با اعلام نتایج نهایی و امکان ابطال آرا خاطرنشان کرد: اگر اینطور باشد که تخلفات صورت گرفته روی آراء کل شهرستان تاثیر بگذارد، کل آراء ابطال خواهد شد اما اگر تاثیر آن روی یک صندوق باشد آن را ابطال می‌کنیم و اگر بر آراء برخی افراد موثر بوده باشد، رای آن‌ها باطل خواهد شد.

مهدیار در رابطه با زمان بندی رسیدگی به تخلفات نیز گفت: یک فرصت ۵ روزه از یکشنبه ششم تیر تا پنج شنبه دهم را در در اختیار شورای نظارت شهرستان قرار دادشده است؛ و نتایج بررسی را روز شنبه دوازدهم تیر اعلام خواهیم کرد؛ کسانی که به نتایج اعتراض داشتند نیز فرصت داشتند اعتراضشان را به فرمانداری برسانند و فرمانداری ۵ روز مهلت بررسی داشت و بعد از بررسی هئیت اجرایی به هئیت نظارت نیز فرصت بررسی داده می‌شود و هر نظری که هئیت نظارت شهرستان داد باید توسط هئیت نظارت استان و هئیت نظارت مرکزی تایید شود.

وی پیرامون عملکرد نظارتی بر انتخابات شورای شهر پردیس اظهار داشت: نظارت در شهرستان پردیس که توسط دادگستری، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی انجام شد در سطح کشور بینظیر بود و می‌توان گفت ما در هیچ جایی نزدیک به ۵۰ دستگیری نداشتیم و نظارت‌های مردمی نیز بالا بود و کلیپ‌های منتشر شده نیز نشان از نظارت مردمی داشت؛ ناظران صندوق هم بیش از ۳۰ گزارش ارسال کردند و نظارت در کل شهرستان بالا بود.

مهدیار در رابطه با علت سختگیری در تایید صلاحیت‌ها گفت: یک سری مسائل مثل تخلف­ها، خرید و فروش آراء و... به رویه تبدیل شده بود. امسال شورای نظارت شهرستان سعی داشت از طریق فیلتر ردصلاحیت­‌ها، جلویش را بگیرد. اگر همان کاری که ما در تایید صلاحیت‌ها انجام داده بودیم جدی گرفته می‌شد و مورد تایید هیئت نظارت مرکزی نیز قرار می‌گرفت، میزان تخلفات به شدت کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد: عمده کسانی که تخلف کردند همان کسانی هستند که هیئت نظارت شهرستان آن‌ها را ردصلاحیت کرده بود و در استان هم ردصلاحیت شدند ولی در هئیت نظارت مرکزی کشور تایید صلاحیت گرفتند.

رئیس هیئت نظارت شهرستان پردیس با اشاره به انفکاک شورای نظارت شهرستان و شورای نظارت مرکزی در تصمیم‌گیری تصریح کرد: باید هئیت نظارت­ها را تفکیک کرد، یک هیئت نظارت ۵ نفره مرکزی(هیئت نظارت بر انتخابات شوراها مجلس) وجود دارد و یک هئیت نظارت استان و یک هئیت نظارت شهرستان. عمده انتقاداتی که امروز وجود دارد ناظر به هئیت نظارت مرکزی است.

 

مهدیار در ادامه در رابطه با ورود دوباره متخلفین انتخابات‌های گذشته به انتخابات ششم شورای شهر پردیس گفت: البته حتما نقدهایی به عملکرد هئیت نظارت شهرستان وجود دارد؛ چون امکانات هم ضعیفی بوده ولی اگر امکانات هم بود باز هم خرید و فروش آراء اتفاق می‌افتاد چون دست هیئت نظارت شهرستان نبود. مسئله این است که باید از اول جلوی کسانی که سابقه فروش آراء را داشتند می‌گرفتیم و ما هم در هیئت نظارت شهرستان این کار را کردیم و استان هم تایید کرد ولی هیئت نظارت مرکزی به دلایل مختلفی نظر ما را تایید نکرد و چنین افرادی را تایید صلاحیت کرد. از این طریق بسیاری از کسانی که سابقه خرید و فروش آراء داشتند دوباره وارد انتخابات شدند.

وی در این باره ادامه داد: از قضا حرف ما این بود که پیش از رخ دادن این اتفاقات می‌توانستیم جلویش را بگیریم و خیلی هم تلاش کردیم، دوستان در هئیت نظارت شهرستان با همکاری سایر نهادها کار بسیار بزرگی در روند تایید صلاحیت‌ها انجام دادند اما یک سری اتفاقاتی در سطح هئیت نظارت مرکزی افتاد که تلاش دوستان هدر شد و آن تعدادی که رد صلاحیت شده بودند تایید صلاحیت گرفتند.

رئیس هئیت نظارت شورای شهرستان پردیس در نقد عملکرد شورای نظارت مرکزی؛ تصریح کرد: اعضای هئیت نظارت مرکزی باید نسبت به حواشی ایجاد شده پاسخ­گو باشند. مشخصا یکی از اعضای این شورا که ارتباطشان با یکی از نامزدها که در حال حاضر از منتخبین شهرستان پردیس است را باید روشن کنند. کسی که برادرش به دلیل فسادهای مالی از شهرداری کنار گذاشته شد و چندین نفر از اعضای ائتلافی که همراهشان بودند از شورای شهر عزل شدند و تخلفات جدی در انتخابات‌های گذشته داشتند؛ حال سوال این است که چنین فردی، چطور با وجود رد صلاحیت شهرستان و استان از طرف هئیت نظارت مرکزی تائید صلاحیت می‌شوند؟ این روابط را چگونه توجیه می‌کنند؟ تایید صلاحیت کسانی که پرونده‌های فساد مالی، زمین خواری و...‌ داشته‌اند، چگونه توجیه می‌شود؟

وی در ادامه اظهار داشت: شخصی وجود داشت که پرونده‌ی قضایی داشته و هئیت نظارت شهرستان و استان او را رد کردند اما هئیت نظارت مرکزی وی را تایید کرد؛ آیا بخاطر مشارکت چنین کاری کردند؟ این کار که به ضرر مشارکت تمام شد؛ چراکه کسانی که به تخلف و خرید و فروش آراء شهره بودند باعث شدند بسیاری از افراد انگیزه‌ی خود را برای رای دادن از دست بدهند و این به ضرر مشارکت هم‌ شد.

 مهدیار همچنین در رابطه با علت استعفا تعدادی از اعضای شورای نظارت شهرستان‌ها تصریح کرد: چندین نفر از هئیت نظارت شهرستان بخاطر عملکرد هئیت نظارت مرکزی استعفا دادند و انگیزه‌ی ادامه‌ی کار را نداشتند و این فقط مسئله‌ی پردیس نیست.

مهدیار درباره‌ی سابقه تخلفات در شهرستان پردیس یادآور شد: چندین سال است که این تخلفات در شهر پردیس انجام می‌شود؛ در دوره‌ی چهارم به دلیل تخلفات، شورای شهر پردیس ابطال شد و این میزان تخلف مسئله‌ی تازه‌ای نیست و به یک رویه تبدیل شده که هر کسی که قصد راهیابی به شورا را دارد تلاش می‌کند، رای بخرد و دست به چنین تخلفاتی بزند.

وی ادامه داد: در شهرستان پردیس و بومهن شهردار و اعضای شورای شهر دستگیر شده بودند و علی رغم این همه حساسیت همان افراد دوباره از هئیت نظارت مرکزی تائید صلاحیت گرفتند.

رئیس هیئت نظارت شهر پردیس با مقایسه‌ی میزان تخلفات در این دوره و دوره‌های گذشته انتخابات شورای شهر اضافه کرد: باید نسبی نگاه کرد که سطح تخلفات چقدر بوده و در حال حاضر چقدر شده؛ باید بضاعت هیئت نظارت را در نظر گرفت. هیئتی که کل بودجه‌اش در این مدت ۵ میلیون تومان بوده و تعداد نیروهایش بسیار کم؛ ضمن آنکه رئیس هیئت نظارت نیز مامور بوده و به صورت پاره وقت در هیئت حضور داشته است؛ این مسئله به ضعف نظارتی برنمی‌گردد بلکه به حجم تخلفات ربط دارد چون این تخلفات به یک فرهنگ تبدیل شده و اگر دست هیئت نظارت شهرستان بود این اتفاق نمی‌افتاد؛ چراکه از ابتدا تلاش شد که با ردصلاحیت‌ها جلوی این گونه اتفاق گرفته شود.

مهدیار همچنین در رابطه با کاندیداتوری خود در شهر تهران و ریاست هیئت نظارت شهرستان پردیس تصریح کرد: قانونی وجود دارد که عضو شورای نظارت اجازه ندارد همزمان نامزد انتخاباتی نیز باشد؛ این قانون برای زمانی است که فرد در یک شهر هم نامزد باشد و هم عضو هیئت نظارت اما بنده در شهر تهران کاندید بودم و در شهرستان پردیس، رئیس هئیت نظارت. بنابراین چنین وضعیتی محدودیت قانونی ندارد.

وی در رابطه با تعداد بالای آراء باطله اظهار داشت: این موضوع علت واحدی ندارد و در حوزه‌های مختلف تفاوت دارد؛ یک بخشی از آن به این برمی‌گردد که ۴ انتخابات با هم برگزار می‌شود و برخی از رای‌دهندگان تعرفه‌ها را اشتباه می‌نویسند، بخش دیگری از آن به علت انگیزه‌های قومی قبیله‌ای است که عده‌ای می‌خواستند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند اما تعرفه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز دریافت می‌کردند و چون نمی‌خواستند رای دهند، تعرفه‌ی ریاست‌جمهوری را به صورت باطله در صندوق‌ها می‌انداختند. بخش دیگرِ آراء باطله نیز به برمی‌گشت که عده‌ای دوست داشتند در انتخابات شرکت کنند اما نسبت به رویه‌ی انتخابات منتقد بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر انتخابات 1400 تخلف انتخاباتی شورای نظارت شهرستان هیئت نظارت شهرستان هئیت نظارت مرکزی شهرستان پردیس هیئت نظارت مرکزی خرید و فروش آراء نظارت شهرستان رئیس هیئت نظارت هیئت نظارت شهر صلاحیت گرفتند تایید صلاحیت سطح شهر شورای شهر شهر پردیس صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌های متخلف در چه شرایطی توقیف می‌شوند؟

ایسنا/گلستان فرمانده انتظامی شهرستان کلاله نسبت به تخلفات موتورسیکلت‌ها هشدار داد و گفت: مدت زمان برخورد و توقیف موتورسیکلت‌های متخلف متفاوت بوده و شهروندان باید نسبت به قوانین آگاهی داشته باشند.

سرهنگ سیدخلیل هاشمی ظهر امروز «پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳» در گفت‌وگو با خبرنگاران به برخی تخلفات موتورسیکلت‌ها در معابر عمومی اشاره و اظهار کرد: هم استانی‌ها باید بدانند که چه تخلفاتی منجر به توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال آن به پارکینگ می‌شود.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی با تخلفاتی همچون عبور از پیاده‌رو، عبور خلاف جهت و عبور از خط ویژه با جدیت برخورد می شود، ادامه داد: نداشتن کلاه ایمنی، حمل بار یا سرنشین نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزء مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله مدت زمان توقیف موتورسیکلت‌های متخلف را متفاوت برشمرد و افزود: برابر قانون، اگر موتورسواران مرتکب چنین تخلفاتی شوند، برای بار اول موتورسیکلت آنها به مدت یک هفته و برای بار دوم و پس از آن موتورسیکلت به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ترخیص موتورسیکلت نیز باید نسبت به پرداخت جرائم اقدام شود، خاطرنشان کرد: از راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود که حتماً نسبت به دریافت گواهینامه ویژه که به فضل الهی و تلاش و پیگیری پلیس راهور انتظامی شهرستان کلاله نیز راه‌اندازی شده و جزء سه شهرستان استان گلستان هستیم که این خدمات به شهروندان شرق استان ارائه می‌کند، اقدام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله با تأکید بر اینکه راکبان در حین استفاده از موتورسیکلت مدارک معتبر را همراه داشته باشند، تصریح کرد: همگان باید به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند تا در شروع سال جدید شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جرحی و فوتی در ایام نوروز ۱۴۰۳ بوده تا حادثه تلخی برای شهروندان و مسافرین نوروزی رخ ندهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف اصفهان در ایام نوروز
  • موتورسیکلت‌های متخلف در چه شرایطی توقیف می‌شوند؟
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی