Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:11:43 GMT

موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۶۹۵

موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها توسط وزارت بهداشت، شهرهای اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان بهبهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ شهر اهواز، آبادان، شوش، ایذه، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان، مسجدسلیمان و بهبهان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است؛ همچنین هفته گذشته همه واکسن‌هایی که به دستمان رسیده برای تزریق نوبت دوم به گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال اختصاص یافت که امید است این هفته واکسن به دست ما برسد تا واکسیناسیون افراد ۶۰ سال و بالای ۶۵ سال را انجام دهیم.

ابول نژادیان بیان کرد: تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است اما با توجه به قرمز شدن شهرهای استان‌های همجوار باید هم استانی‌ها از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی شهر پل‌دختر به خوزستان، مردم اندیمشک تردد زیادی را با این شهر دارند؛ همچنین در بوشهر شهرهای دیلم و گناوه درگیر هستند که بهبهان تحت تأثیر این شهرها قرار گرفته است؛ همچنین گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز قرمز است که باید به این موارد توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: در پی قرمز شدن استان هرمزگان، استان خوزستان اولین استانی بود که پیشنهاد ممنوعیت سفر به کیش یا انجام تست PCR از مسافران را داد که با همکاری فرودگاه‌های خوزستان پروازها متوقف شده است که با مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا حدود سه هفته است که سفر به کیش ممنوع شد.

کد خبر 5249387

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد ابول نژادیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز دلتای هندی کرونای هندی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر ایلام گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل کنکور سراسری خشکسالی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «قرمز» هوا در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای سوسنگرد، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • رئیس هیئت فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم‌استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • رئیس هیات فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»
  • دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا