Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – در پی اوج‌گیری دوباره کرونا در گلستان، فعالیت اصناف در گروه‌های دو، سه و چهار در شهرهای گنبدکاووس، علی آباد، آزادشهر و مینودشت ممنوع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان، از اواسط خردادماه شاهد افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان بودیم؛ موضوعی که در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد بی‌توجهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه در خردادماه تقریبا روزهای آرامی را در استان گلستان پشت سر گذاشتیم و تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا هم به شدت کمتر شد و تعداد موارد بستری هم کاهش محسوسی پیدا کرده بود اما در پی غفلت مسئولان برای انجام اقدامات پیشگیرانه، عدم همراهی اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهم‌تر عادی‌انگاری شرایط از سوی مردم، روزهای پایانی خرداد با روند افزایشی شیوع کرونا در استان مواجه شدیم.

با گرم‌تر شدن هوا و پایین‌ترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های اخیر و البته گسترش و انتشار سویه‌های جدیدی از ویروس کرونا، پیش‌بینی می‌شد که در صورت سهل انگاری با موج خطرناک دیگری از شیوع کرونا روبه‌رو شویم. اتفاقی که از ابتدای تیرماه خود را به شکل محسوس‌تری نشان داد و در مدت خیلی کوتاه 4 شهرستان را وارد وضعیت قرمز کرونایی کرد.

آمارها نشان دهنده افزایش موارد ابتلای سرپایی و بستری کرونایی و همچنین مرگ و میرهای ناشی از آن است. آن طور که مسئولان آمار می‌دهند تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان از 218 نفری که در اوایل خردادماه بستری بودند امروز به 371 نفر افزایش پیدا کرده است.

کمک‌های ویژه ضد کرونایی ستاد اجرایی فرمان امام راهی سیستان و بلوچستان شدانتقاد نماینده مردم کرمان از تصمیمات اشتباه ستاد ملی کرونا؛ تصمیمات دوگانه باعث مشکلات امروز استصعود کرونا به قله پنجم| آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا / افزایش تعداد بیماران بستری + نقشه و نمودار

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، روند شیوع کرونا در گلستان افزایشی بوده و استان مانند سایر نقاط کشور درگیر پیک پنجم کرونا شده است.

عبدالرضا فاضل در این باره اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای گنبدکاووس، علی آباد، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت شهرهای گرگان، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا، رامیان، گالیکش و کلاله نارنجی است و شهرهای بندرگز، گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد هستند.

به گفته وی در حال حاضر 371 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که 73 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 36 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان 52 درصد مبتلا شدگان بالای 55 سال هستند، 40 درصد مبتلا شدگان بین 15 تا 55 سال دارند و 8 درصد مبتلا شدگان زیر 15 سال هستند.

ضمن اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان نیز 28 هزار و 917 گلستانی پس از ابتلا به کرونا و بستری در مراکز درمانی، بهبود پیدا کردند.

استاندار گلستان هم با بیان اینکه پیک پنجم کرونا از استان‌های جنوبی شروع شده و وارد استان گلستان هم شده است، گفت: متاسفانه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان رو به افزایش است و چهار شهر در وضعیت قرمز، هفت شهر در وضعیت نارنجی و سه شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

هادی حق شناس گفته ممنوعیت فعالیت اصناف و محدودیت تردد بر اساس پروتکل‌های قبلی با توجه به رنگ شهرها اعمال می‌شود و تلاش ما این است تا با حداقل عوارض از پیک پنجم عبور کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد ضمن اینکه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در ترددهای بین استانی به خصوص استان‌های جنوبی مقرر شد تا شبکه بهداشت کنترل بیشتری در پایانه‌ها داشته باشد تا پیک پنجم کرونا طولانی نشود.

تردد کارگران فصلی به استان‌های همجوار، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، برگزاری مراسمات مختلف و غیره همه دست به دست هم داده تا موج دیگری از کرونا را در استان راه بیندازد، موجی که متأسفانه برخی از شهروندان را گرفتار خواهد کرد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، جان برخی از آنان را هم خواهد گرفت.

انتهای پیام/588/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها تعداد بیماران استان گلستان شیوع کرونا وضعیت قرمز پیک پنجم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم