Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این نشست تخصصی با حضور اساتید و روسای دانشکده‌های "علوم ریاضی و کامپیوتر"، "مهندسی برق"، "مهندسی کامپیوتر" و "مدیریت، علم و فناوری" و همچنین حضور مدیر عامل گروه سرمایه گذاری ارنیکا، مدیر عامل شرکت­های دانش بنیان توفاد و کاوان تک برگزارشد.

دکتر مهدی مجیدپور، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و رییس دفتر بازاریابی دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به خلاءهای قانونی و سیاستی کشور در مورد رمزارزها، بر لزوم سامان­دهی در حوزه حاکمیتی و برخورد هوشمندانه در جهت استفاده حداکثری از فناوری‌­های نوظهور در در انجام تعاملات بین‌­المللی تاکید کردند و در ادامه گفتند: اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ظرفیت­های فراوانی جهت کمک به توسعه فناوری‌­ها از منظر علوم ریاضی، برنامه­‌نویسی و مدیریت و اقتصادی کردن فعالیت­ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا پیشنهاد تعامل و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی با هلدینگ‌های فعال حوزه فناوری بلاکچین و رمزارزها توسط روسای دانشکده‌­های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر مورد استقبال قرار گرفت و در این خصوص تبادل نظرات انجام شد.

پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و همچنین تعریف پایان‌نامه‌های مشترک در تمام مقاطع تحصیلی توسط دکتر محدث، رییس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر داده شد و ایشان در ادامه گفتند: امیدواریم همکاری بین دو مجموعه هر چه سریعتر آغاز شود.

ضمنا ایشان خبر از طراحی بسترهای قوی در زمینه الگوریتم‌های پیشرفته مالی و کاربردی در حوزه رمزارزها و بلاک چین دادند و از همکاری دو جانبه استقبال کردند. ایشان خواستار سریعتر اجرایی‌شدن پیشنهادات مطروحه بودند.

برگزاری مسابقات دانشجویی و اعطای جوایز به برگزیدگان توسط دکتر زرندی، از طرف رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر پیشنهاد داده شد که مورد استقبال گروه مدیران ارشد ارنیکا و شرکت توفاد قرار گرفت.

در راستای تربیت نیروهای انسانی ماهر و جذب آن‌ها توسط هلدینگ سرمایه‌گذاری دکتر هاشمی گلپایگانی، استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، به بیان راه‌های متناسب پرداختند که مورد توجه و استقبال گروه مدیران ارشد هلدینگ حاضر قرار گرفت.

روابط عمومی گروه سرمایه گذاری ارنیکا که در حوزه فناوری بلاکچین و رمرارزها فعالیت دارد، ضمن معرفی هلدینگ ارنیکا به تشریح دستاوردهای انجام شده در کشور با کمک نخبگان و جوانان متخصص پرداخت. از این رو با توجه به موضوع جلسه، به فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان توفاد اشاره داشت و ضمن معرفی پلتفرم تبادل رمزارز اکسکوینو تشریح نمود: اقدامات این شرکت در سال ۱۳۹۶ با پلتفرم "اکسکوینو" و درگاه "بیت‌راه" آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ مدرک دانش‌بنیانی در حوزه رمزارزها به خاطر فعالیت های زیر ساختی در حوزه فناوری‌های بلاک چین، نودها وکیف پول رمز ارز با رعایت پروتکل های مالی مبتنی گردید. مدیرعامل هلدینگ مذکور تاکید کردکه مجموعه شرکت­های وابسته به این هلدینگ از جوانان و نخبگان خلاق در اعتلای صنعت رمزارزها و بلاک چین حمایت می‌نماید.

کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری بلاک­چین و رمزارز از ‌چالش‌هایی بود که ایشان اشاره کردند و در ادامه گفتند: یکی از دشوارترین کارها در صنعت بلاکچین و رمز ارز جذب نیروی انسانی فنی ماهر است.

سید محمد میر ابوالقاسمی، معاون فناوری هلدینگ ارنیکا، به امنیت بالای پلتفرم تبادل رمز ارز اکسکوینو و بیت راه به تشریح اقدامات امنیتی صورت گرفته در شرکت توفاد به عنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه بلاک‌چین و صنعت رمزارز پرداخت و اظهار داشت: در شرکت توفاد چندین تیم به منظور افزایش امنیت ایجاد شده که یکی از این موارد در زمینه کشف تقلب فعالیت دارد. وی اظهار داشت: به طور کلی سیستم کشف تقلب در شرکت توفاد دارای دوبخش قبل از انجام و بعد از انجام تراکنش است؛ در صورتی که بیشتر سیستم­های کشف تقلب در کشور عموما بعد از انجام تراکنش­ها است.

ایشان با اشاره به تشکیل تیم تحقیق‌و‌توسعه در شرکت توفاد اظهار داشت: برای تشکیل این تیم از بهترین متخصصان در حوزه مالی و بلاک­چین به منظور ارتقاء سیستم‌های امنیتی پلتفرم‌های اکسکوینو و توفاد بهره برد‌‌ایم و از تجارب موسسه‌های مالی بزرگ و بانک‌ها در این بخش استفاده شده است. ضمن اینکه پوسته ظاهری فعالیت‌های ما در حوزه رمزارز و بلاک‌چین، پلتفرم اکسکوینو می باشد که همین پلتفرم هم تماما از زیرساخت‌های فنی داخلی استفاده می‌نماید و کمترین وابستگی را به سایت‌های بین المللی دارد. ساخت کیف‌پول رمز ارزها، پیاده سازی نودها که گاها تنها مورد در منطقه و بابت تسلط تیم فنی اکسکوینو به حوزه بلاک چین در رمز ارزها است.

در این نشست یاشار جاودانی، مدیر فنی و توسعه نرم‌افزار هلدینگ ارنیکا،به فرآیند رمزنگاری اطلاعات کاربران در پلتفرم تبادل رمزارز اکسکوینو به منظور افزایش امنیت  اشاره کرد و اظهار داشت: فرآیند رمزنگاری یک‌طرفه اطلاعات کاربران و والتها در پلتفرم‌های اکسکوینو و بیت‌راه نشان از امنیت بالای این پلتفرم‌ها دارد و حتی در صورت نفوذ به پلتفرم‌های شرکت باز شخص نفوذکننده قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت نخواهد بود.

ابراهیم مقصودلو، مدیر عامل شرکت الکترونیکی و دانش‌بنیان کاوان‌تک به معرفی ظرفیت‌های دو جانبه شرکت کاوان‌تک که در حوزه RTU  و ترکر اینترنت اشیاء فعالیت دارد پرداخت و گفت: همکاری متقابل شرکت کاوان‌تک از بستر آزمایشگاهی دانشگاه امیرکبیر و جذب نیرو از این نهاد علمی در این جلسه مورد تاکید ما قرار دارد.

سایر اساتید حاضر، جناب آقایان دکتر بیرانوند، دکتر صلواتی، دکتر اکبری، دکتر صدیقی و دکتر فربه، تکرار چنین جلساتی را در جهت عملیاتی کردن ایده‌ها و پیشنهادات خواستار شدند که به تقویت بنیه‌های ارتباط شرکت توفاد و دانشگاه به ویژه در فناوری‌های نوظهور خصوصا حوزه بلاک چین و رمز ارز کمک شایانی می‌کند.

جناب آقای دکتر مجیدپور، در انتهای جلسه به جمع‌بندی مباحث پرداخت و از مثبت بودن این نشست ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: همکاری مشترک هلدینگ ارنیکا با دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور هم افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت بلاک‌چین و رمزارز می تواند با انجام پایان نامه‌های مشترک، انعقاد پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزار کلاس‌های آموزشی، بورسیه دانشجویان از سوی هلدینگ ارنیکا و کارآموزی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این هلدینگ اجرایی شود.

پربیننده ترین کدام رمز ارزها برای سرمایه‌ گذاری در ماه جاری مناسب است؟ بازی دوباره ایلان ماسک در بازار رمز ارزها جرایم رمزارزی سر به فلک کشیده! ممنوعیت استفاده از رمزارزهای غیر بومی در شبکه پرداخت بیت کوین امروز کدام کانال قیمتی را از دست داد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نخبگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر رمز ارز بلاکچین دانشگاه امیرکبیر مهندسی کامپیوتر حوزه فناوری علوم ریاضی دانش بنیان بلاک چین بلاک چین پلتفرم ها رمز ارزها فعالیت ها چین و رمز رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک‌زاده ماندنی شد

ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیارهای درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

دیگر خبرها

  • قطع ۴۰۰۰ درخت هیرکانی توسط شرکت فرزند آیت‌الله علم‌الهدی؟ | پاسخ فوری ماجد علم‌الهدی به ادعای یک رسانه ضد ایرانی
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا