Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین با بیان اینکه حمایت از تولید باید در چارچوب خاص خود و در یک پروسه قانونی و منطقی دنبال شود، افزود: حمایت از تولیدکننده ای که نهاده دولتی دریافت می کند و محصول خود را به شکل آزاد به فروش می رساند و با وجود تذکر به تخلف خود ادامه می دهد، توجیه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر برخورد جدی با مرغداری هایی که نهاده دولتی دریافت کرده اما از ارایه مرغ بر اساس سهمیه تعیین شده به بازار خودداری می کنند، گفت: مرغدارانی که با ستاد تنظیم بازار استان همکاری لازم و به موقع دارند نیز باید مورد تشویق قرار بگیرند.

جمالی پور با انتقاد از طولانی بودن تشکیل، ثبت و معرفی پرونده های تخلف مرغداران به تعزیرات و ضرورت انجام فرایند آن در مدت ۲ هفته، افزود: در این خصوص نباید شاهد کوتاهی از سوی جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان باشیم در غیر این صورت باید مدیران مربوط پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه عرضه نشدن کالاهای اساسی از سوی مراکز تولیدی و توزیعی جرم است، اظهار داشت: بر این اساس فهرست مرغداری هایی که از ارایه مرغ خودداری و تمرد می کنند باید به شکل مستمر در اختیار ستاد تنظیم بازار استان قزوین قرار بگیرد و برای اقدام قانونی و گرفتن حکم قضایی لازم با دادستانی هماهنگی شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه عده ای به نام دلال تلاش دارند تا بازار مرغ را ملتهب کنند که باید شناسایی شوند و مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند، گفت: باید به شدت با برخی از افراد که در لباس دلالی وارد بازار می شوند و با التهاب در آن موجب برهم زدن نظم و آرامش جامعه می شوند برخورد صورت گیرد.

جمالی پور با تاکید بر تامین مرغ استان و ضرورت مکانیزم صحیح عرضه تولید مازاد نیاز قزوین به سایر استان ها و نطارت دستگاه های امنیتی و نظارتی در این خصوص،  افزود: با توجه به حساسیت تامین مرغ در بازار باید هر روز یا دو روز یکبار نشست کمیته عرضه مرغ در استان برگزار شود و یک کمیته نیز باید زیر نظر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری برای شناسایی و برخورد با دلالان مرغ تشکیل گردد.

وی در ادامه بر ساماندهی فعالیت خودروهای باربری یخچال دار حامل گوشت و مرغ از سوی دامپزشکی در راستای پیشگیری از تخلفات احتمالی خروج غیر مجاز محصولات تاکید کرد.

استاندار قزوین همچنین با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز خرید تضمینی گندم استان، افزود: خروج گندم تحت هر عنوان از استان ممنوع است و باید این موضوع مورد توجه دستگاه های ذیربط و نیروی انتظامی قرار بگیرد.

جمالی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای نباید محدودیتی برای فروش کالاهای اساسی ایجاد کنند، افزود: برخی فروشگاه های زنجیره ای با اجبار بر اینکه از یک نوع کالا بیشتر از یک یا دو قلم به مشتری نمی دهند باعث التهاب در بازار می شوند و این موضوع باید مورد توجه قرار گرفته و با متخلفان برخورد شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه کوچکترین اختلاف در پیگیری امور از سوی دستگاه ها امکان بروز بحرانی بزرگ را به دنبال دارد، گفت: با توجه به حساسیت های موجود انتظار ما از مدیران دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار این است که مسایل مربوط به کالاهای اساسی و بازار را با اولویت در برنامه کاری خود قرار دهند تا دچار چالش نشویم.

وی در ادامه خواستار برخورد جدی تر با گران فروشان و اخلال گران بازار شد و با تاکید بر هماهنگی های بین دستگاهی در این خصوص بین دستگاه های اجرایی، نظارتی، امنیتی و قضایی و اتحادیه و صنوف، گفت: کم کاری ما در این خصوص مردم را دچار مشکل می کند و باید دانست شهروندان از ما انتطار دارند وظایف خود را درست انجام بدهیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ما مدیران با پیشبرد بهتر وظایف مان در واقع از حقوق مردم صیانت می کنیم.

در این نشست همچنین مصوبات جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت موجودی و ذخایر و فرایند توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت، برنج، شکر و روغن ارایه شد.

برچسب‌ها کشاورزی استان قزوین گوشت مرغ هدایت الله جمالی پور ستاد تنظیم بازار استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی استان قزوین گوشت مرغ کشاورزی استان قزوین گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار استانداری قزوین ستاد تنظیم بازار استاندار قزوین کالاهای اساسی استان قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود