Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۵۱ شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور، با ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با موضوع ارائه و بررسی گزارش شورای راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی و نیز تولید واکسن ایرانی کرونا و چالش‌ها و مسائل پیش رو، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، با تاکید بر اینکه ما امروز از خدمات شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پایه گذاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بهره مندیم، گفت: البته از ادامه اندیشه ورزی و نوآوری ایشان محروم شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ننگ برای منافقینی است که منشأ این ظلم و کشتار شدند و سرمایه‌های بزرگ انسانی و الهی بسیاری را مورد ترور قرار دادند.

عاملی بر یکی از کارسازی مهم ستاد نقشه مبنی بر نهایی سازی سند ملی علم و فناوری در حوزه دفاعی تاکید کرد و گفت: برای این سند ملی و مهم که در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد یک شورای تخصصی تحت عنوان «شورای راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی» پیش بینی شده که به مجموع شوراهای تخصصی شورایعالی اضافه شد که جلسات آن به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور ۶ وزیر، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرماندهان ارشد نظامی تشکیل می‌شود.

وی افزود: مصوبات این شورای تخصصی در حکم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و برای همه دستگاه‌ها مراکز علمی دانشگاهی ذیل این بخش الزام‌آور است. نیروهای مسلح دارای ۱۸ دانشگاه و ۱۶ پژوهشگاه هستند، اما تجربه‌های آنها می‌تواند در صنعت منتقل و با سایر دانشگاه‌های کشور محل تعامل و تبادل قرار گیرد. تشکیل این شورای راهبری و سند مرجعی که به وجود آمد سرمایه بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیری شده است و بحمدالله شکل گرفت.

عاملی بیان اینکه به نظر می‌رسد ظرفیت بهداشت و درمان کشور در شرایط کرونا افزایش پیدا کرده است و از کپی محصول اکنون به تولید واکسن رسیده‌ایم، که این محصول قدرت دانشی و اعتماد بنفس دانشمندان ایرانی است، اظهار داشت: اما در عین حال مشکلی که وجود دارد این است که نظام سخنگویی در حوزه کرونا و نظام سلامت نیازمند انسجام بیشتری است. بعضاً آمارهای اعلامی دارای تناقض و ابهام است. مناسب است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی تاکید کرد در مورد اولویت‌های صادرات بعد از تأمین نیاز ملی لازم است شاخص‌هایی تعیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که مستندات واکسن‌های ایرانی کرونا در اختیار جهانیان قرار گیرد. معنای این سخن حکیمانه اعلام توانایی دانشمندان ایرانی و عدم ایجاد انحصار در حوزه دانش دارو و درمان است. از منظر اندیشه اسلامی ما نسبت به جان همگان مسئولیت اجتماعی داریم و در این امر مرز بندی انسانی وجود ندارد.

به گفته عاملی؛ مقام معظم رهبری در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن برکت، این واکسن را دریافت کرده‌اند و خود را در معرض آزمایش قرار داده‌اند افزود: حکیم معظم انقلاب با تزریق واکسن ایرانی برکت، ضمن احترام و اعتماد به دستاورد دانشمندان ایرانی موجب تقویت اعتماد ملی به مهمترین تولید ایرانی یعنی تولید مرتبط با سلامت و درمان شدند. در شرایطی که بعضی از مردم جامعه تولید خارجی را بر تولید داخلی ترجیح می‌دهند ولی سیره عملی ایشان موجب اعتماد و ترجیح نسبت به مهمترین تولید یعنی تولیدات مرتبط با سلامت مردم شد.

کد خبر 5249598 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی واکسن کرونا حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی فیس بوک آمازون روسیه ایرانسل خودروی برقی موبایل امنیت اطلاعات دولت الکترونیک فناوری 5G دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای راهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد

محمود امانی طهرانی درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در راستای تسهیل مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک‌ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»