Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@06:26:22 GMT

وجود بیش از ۲۳۰۰ موقوفه در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۸۸۰۸

وجود بیش از ۲۳۰۰ موقوفه در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۲هزار و ۳۰۱ موقوفه با ۱۹ هزار و ۱۴ رقبه است.

او با تاکید براینکه کار اخذ سند مالکیت برای این موقوفات از چندسال پیش در کردستان آغاز شده است، گفت: اخذ سند مالکیت در راستای حفظ موقوفات و رقبات، حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و کمک به اجرای امینانه نیات آنان است که به عنوان یکی از اولویت‌های مهم فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان مورد توجه قرار گرفته و تا کنون برای بیش از ۸۰ درصد موقوفات سند مالکیت اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه از ثبت چهار موقوفه جدید در سال‌جاری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این موقوفات در شهرستان‌های سقز، بیجار، بانه و مریوان به ثبت رسیده است.

کاروند اضافه کرد: علی دل‌انگیز روشندل اهل شهرستان مریوان دارای شغل دستفروشی است و یک منزل مسکونی در ۲ طبقه دارد که سه دانگ آن شامل یک طبقه به ارزش ۸ میلیارد ریال را با نیت کمک به فقرا و نیازمندان این شهرستان وقف کرد.

او با بیان اینکه از اول امسال تاکنون این چهارمین وقفی است که در استان کردستان به ثبت رسیده است، گفت: امسال سه وقف دیگر در شهرستان‌های بیجار و سقز ثبت شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، در شهرستان بیجار۲ قطعه زمین مزورعی دیم ۶ دانگ به مساحت یک هزار و ۶۵ متر مربع به همت واقف خیراندیش بیجاری فرخ لقا چراغی با نیت هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه بیجار، ۶ دانگ از یک منزل مسکونی در شهر پیرتاج به صورت غیر متصرفی توسط جهانبخش صالحی دیگر خیر خیراندیش بیجاری از اول سال‌جاری تا کنون وقف شده است.

کاروند با بیان اینکه امسال۶ دانگ از منزل مسکونی در روستای قشلاق رضا به مساحت ۱۲۰ متر مربع به صورت مشارکتی به همت چند نفر از اهالی روستا وقف شد، عنوان کرد: سال گذشته ۲۱ وقف در استان ثبت شده است که بیجار و سقز هر کدام با ۷ وقف در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقف جدید وقف زمین اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،در این مرحله از اردو،تیم ملی پسران خود را برای حضور در مسابقات جهانی مالزی،آماده میکنند.
دراین اردو ۲۰ بازیکن زیر نظر «محمدرضا یوسفی» سرمربی تیم، تا پنجم اردیبهشت ماهبه تمرینات خود می پردازند.
وحید عزتی» به نمایندگی از استان کردستان به‌عنوان سرپرست تیم ملی در این اردو حضور دارد
رقابت های قهرمانی سپک‌تاکرا جهان خردادماه امسال به میزبانی کشور مالزی برگزار می شود.
سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که در آن به‌جای دست از پا برای ضربه زدن و گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • انتخاب رئیس هیات گلف کردستان
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • بقایای موشک‌های شلیک شده به اسرائیل در اقلیم کردستان (عکس)
  • سرمایه‌گذاری مسکن در موقوفات زنجان ۲,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • انجام ۳ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۶۸معتاد درشاهرود دستگیر شدند
  • بیش از ۱ میلیون مسافر نوروزی به مریوان سفر کردند
  • آمار بی‌سابقه ورود و اسکان مسافر در مریوان