Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اراضی برای  بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار تامین شده که تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و۲۲۷ واحد قرارداد ساخت کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اراضی به میزان ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده است. 

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۲هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرار داد ساخت است گفت:در سطح استان خراسان جنوبی تا این لحظه ۲ هزار و ۷۷ واحد وارد فاز اجرا شده است .

داعی گفت: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید تعداد ۲۸۲ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اند و پنج هزار و ۳۳۹ نفر تاکنون اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کرده که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۹ نفر اقدام به واریز وجه داشته اند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون در سطح استان یک هزار و ۸۷ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و اسکلت است و تعداد ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت۲۷ هکتاری شهر بیرجند به مرحله اخذ پروانه رسیده است.

وی بیان کرد: در شهر بیرجند نیز تا کنون هفت هزار و ۱۲۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۲ هزار و ۳۷۶ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

داعی با بیان اینکه اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای سه هزار و ۲۲۷ واحد بوده اظهار داشت: ۶۰ واحد دارای ۲۶ درصد و ۷۲۰ واحد دارای پنج درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی یادآور شد: برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

داعی گفت: پیش‌بینی این است که واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن طی ۲ سال آینده در این استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

بر این اساس مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

طرح واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی و همچنین معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور آبان سال گذشته با دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط تصویری در بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استان در بیرجند رونمایی شد.

همزمان با سراسر کشور قرارداد واگذاری ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه زمین برای واحدهای مسکونی استان خراسان جنوبی به صورت گروهی انجام شد و متقاضیان طرح اقدام ملی در استان به ۱۵۶ گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شده‌اند که این قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروه‌های مربوطه واگذار شد.

بعد از واگذاری قرارداد زمین، این گروه‌ها باید نسبت به تهیه نقشه، اخذ پروانه و ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید خراسان جنوبی طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی طرح اقدام ملی مسکن واحد در شهرهای ۱۰۰ هزار نفر هزار واحد سه هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری  گفت:با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و جذب سهمیه آرد ویژه نوروز و ماه رمضان، در تأمین آرد مورد نیاز خبازی‌های استان، هیچ مشکلی نداریم.
 جواد اشرفی افزود:  با توجه به مصادف شدن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، کارگروه آرد و نان استان اقدامات شاخصی از قبیل تخصیص سهمیه آرد ویژه به نانوایی ها، تخصیص آرد به شهرستان‌های هدف گردشگری، تشدید بازرسی‌ها و همچنین ابتکار تخصیص آرد به چادر‌های عشایری نوروزگاه‌ها در مسیر محور‌های مواصلاتی و پر تردد را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی؛ سهمیه آرد ویژه شهرستان‌ها هم براساس سرانه جمعیتی و میزان مسافرپذیری توزیع شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به افزایش میزان مراجعات به نانوایی‌ها در این ایام، گفت:  شرکت غله و خدمات بازرگانی باید بر نحوه فعالیت نانوایی‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف در این حوزه نظارت لازم و مستمر داشته باشد.
اشرفی همچنین  بر ضرورت تأمین و عرضه مناسب و پایدار نان و جلوگیری از ازدحام و ایجاد صف‌های غیرمتعارف در نانوایی‌ها تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد