Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که قرار بود مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اول تیرماه واریز شود، تاکنون این مسئله محقق نشده است و سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به دلایل این تأخیر، به اعلام اینکه این مبلغ نهایت در تیرماه واریز می‌شود، اکتفا کرده است.

اما واریز این تفاوت حقوق بازنشستگان چه مسئله‌ای دارد؟ در فروردین ماه امسال با اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰سال خدمت و با شرط داشتن همسر و ۲ فرزند، ۴ میلیون و ۲۰۰هزار تومان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی بازنشسته‌ها کم واریز شد.

این ایراد‌ها تا حدی بود که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل بگیران (سایر سطوح دستمزدی) در اردیبهشت ماه حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه التفاوت آن با فروردین ماه را نیز دریافت می‌کنند. اما این مابه التفاوت نه تنها در اردیبهشت ماه واریز نشد، بلکه وعده واریز آن با حقوق ماه اخیر نیز عملی نشده است. همین مسئله سبب شد برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی با فرستادن پیامک به شهرآرا به این مسئله اعتراض کنند.

 

مابه التفاوت بازنشستگان تأمین اجتماعی

یک شهروند در پیامکی نوشته است: «لطفا پیگیری کنید چرا مابه التفاوت بازنشستگان تأمین اجتماعی مربوط به فروردین ماه که قرار بود تا اوایل خردادماه پرداخت شود، پرداخت نشده است.» شهروند دیگری نوشته است: «تیرماه دارد به نیمه می‌رسد، پس تفاوت حقوق فروردین ماه چه شد؟ در خبر‌ها آمده بود که آخر اردیبهشت یا اوایل خردادماه پرداخت می‌شود، پس چه شد؟ چرا این قدر وعده می‌دهید؟» بازنشسته دیگری هم نوشته است: «این بار باور کنیم که در تیرماه مابه التفاوت بازنشستگان سایر سطوح مربوط به فروردین ماه۱۴۰۰ پرداخت می‌شود؟ اینکه می‌گویم این بار باور کنیم به این دلیل است که تأمین اجتماعی وعده داده بود مابه التفاوت در خردادماه واریز می‌شود، اما نشد! امیدوارم که این بار حقیقت داشته باشد.»

یکی دیگر از بازنشستگان هم نوشته است: «از قرائن چنین پیداست که هنوز چیزی نشده، بعد از افزایش حق وحقوق بازنشستگان، اوضاع مالی تأمین اجتماعی خوب نیست و این سازمان به روغن سوزی افتاده و هنوز تفاوت حقوق فروردین ماه را واریز نکرده است. پرداخت بموقع حقوق بازنشسته‌ها مسئله‌ای بسیار حیاتی است و شوخی بردار نیست که بخواهید به دلیل کوتاهی‌ها در اخذ مطالبات خدای ناکرده پرداخت‌ها را در ماه‌های آینده به تعویق بیندازید.»

مبلغ وام ضروری بازنشستگان ۷ میلیون تومان بوده و قرار است به صورت غیرحضوری ثبت نام و پرداخت شود. پس از ثبت نام متقاضیان و ارسال اطلاعات به بانک عامل، اطلاعات هویتی افراد باتوجه به قوانین و مقررات بانک عامل بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم، پیامکی به شماره همراه اعلام شده فرد متقاضی فرستاده می‌شود. با تأیید و موافقت فرد برای دریافت وام، این مبلغ به حساب وی واریز می‌شود. وی می‌گوید: زمان دقیق ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان بعدا اعلام می‌شود.

اولویت دریافت وام ضروریه بازنشستگان کسانی هستند که تاکنون وامی دریافت نکرده اند و آن دسته از مستمری بگیرانی که وام دریافت کرده اند و درحال پرداخت اقساط هستند، نمی‌توانند دوباره تقاضای دریافت وام کنند. همچنین بیماران خاص و صعب العلاج و افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج یا درحال جابه جایی مسکن برای اجاره نشینی هستند، با ارائه مدرک معتبر در اولویت پرداخت قرار دارند./ رکنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بازنشستگان تامین اجتماعی مابه التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان مابه التفاوت فروردین ماه ماه واریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر امیرآبادی‌زاده با اعلام این خبر افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل و پیگیری‌های صورت گرفته براساس تصویب‌نامه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ هیات وزیران امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی‌های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق‌ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

کد خبر 845298 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم بازنشستگی

دیگر خبرها

  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند