Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طی هفته‌های گذشته تصادف‌هایی در محدوده کمربندی تازه تاسیس شمال شرق شیراز رخ داده است که در بیشتر موارد، رانندگان خاطی به خاطر نبودن زیرگذر و لزوم طی کردن حدود ۶ کیلومتر مسافت بیشتر تا دسترسی به شیراز از سمت شهرک سعدی، خلاف مقررات رانندگی عمل کرده‌اند.
کلیپ و فیلم‌های کوتاهی نیز از تصادف‌های این مسیر طی هفته‌های اخیر در فضای مجازی بین کاربران به اشتراک گذاشته شده ولی تاکنون بخش زیرگذر این محور که نبود آن، دردسرهایی برای مردم داشته، بازگشایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۴ کیلومتر اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اعلام شد که شهرداری شیراز مسئول احداث زیرگذر ارتباطی این کمربندی به شهرک سعدی است.
بهره‌برداری کامل از این قطعه می‌تواند از ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال و محور دروازه قرآن بکاهد و شهروندان برای گریز از ترافیک و مشکلات تردد در زمان‌های شلوغ این محور، محور جایگزین و خلوتی را در دسترس داشته باشند.
طی ماه‌های اخیر شهروندان در تماس با خبرگزاری  ایرنا، ضمن اشاره به تاثیر مثبت بهره‌برداری از قطعه الف کمربندی شمال شرقی شیراز در ترددهای این مسیر، بهره‌برداری از زیرگذری که دسترسی مستقیم شهروندان از این کمربندی به شهرک سعدی شیراز ایجاد می‌کند را خواستار شدند.
به گفته آنها از زمان افتتاح این قطعه، رانندگان ناگزیر هستند از مسیر داریون و خرامه به سمت شیراز، حدود دو و نیم کیلومتر مسافت اضافه‌ در سربالایی را طی کنند تا با رسیدن به نخستین دوربرگردان، در مسیر برگشت به شهر شیراز قرار گیرند که در مجموع حدود ۶ کیلومتر مسیر دسترسی به شیراز از مسیر شهرک سعدی دورتر شده است.
در این شرایط، بهره‌برداری از زیرگذر کمربندی شمال شرقی می‌تواند این مسیر اضافه که به مسیر تردد خودروها تحمیل شده است را از میان بردارد.
مسئولان شهرداری شیراز اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که ساخت زیرگذر کمربندی شمال شرقی شیراز حداکثر طی یک ماه انجام و این مسیر بازگشایی خواهد شد.

آیا شورای پنجم روبان را می‌برد؟
براساس وعده‌ای که مدیران شهری شیراز دادند این مسیر باید اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری و مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت اما اکنون با وجود گذشت بیش از یک ماه و نیم از زمان وعده داده شده، هنوز زیرگذر کمربندی شمال شرقی شیراز به بهره برداری نرسیده است.
ظواهر امر گویای این موضوع است که زیرگذر مذکور از نظر سازه‌ای آماده است و حتی تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسیر نیز نصب شده است اما چرا مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد تا مشکلاتی که اکنون مردم برای استفاده از این مسیر با آن مواجه اند رفع شود جای سوال دارد؟
با گذشت یک ماه و نیم از وعده افتتاح این زیرگذر،‌این پرسش مطرح است که آیا شورای پنجم شهر شیراز و مدیران شهری در حدود یک ماه مانده به عمر این شورا،‌ روبان قرمز آیین بهره‌برداری از این زیرگذر را می‌برند و گره گشایی از مشکل شهروندان را به فهرست اقدام‌های خود خواهند افزود؟
 

راه و شهرسازی: وظیفه شهرداری است
خبرنگار ایرنا، موضوع بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح را پیش‌تر با مسئولان حوزه راه و شهرسازی در میان گذاشت و آنها اعلام کردند که شهرداری شیراز متولی ساخت این تقاطع است.
مسئولان شهرداری شیراز نیز پیش‌تر در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وعده افتتاح این زیرگذر را تا حداکثر یک ماهه دادند اما اکنون بیش از ۲ ماه از زمانی که این نوید داده شده گذشته ولی کماکان این محور به بهره برداری نرسیده و مشکلات و دردسرهای مردم نیز به این جهت ادامه دارد.

اداره برق زیربار تامین روشنایی نرفت؛ پلیس هم اجازه نداد
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به اینکه چرا وعده افتتاح یک ماهه زیرگذر کمربندی شمال شرق شیراز محقق نشده است،گفت: کار عمرانی این پروژه تمام است اما پلیس اجازه بازگشایی و افتتاح مسیر تا زمان نصب روشنایی را نداده است.
اسماعیل صالحی با بیان اینکه محل این پروژه خارج از محدوده شهری است و به همین دلیل نصب تجهیزات روشنایی نیز در حیطه وظایف شهرداری شیراز نیست، افزود: به دلیل اینکه اداره برق زیربار نصب تجهیزات روشنایی ابن مسیر نرفت شهرداری شیراز با گرفتن پیمانکار اقدام به نصب تجهیزات برق این مسیر کرد که هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وعده‌ای دیگر: حداکثر یک هفته آینده پروژه به صورت کامل آماده است
وی ادامه داد: ۱۲ پایه برق برای روشنایی این محل نیاز است که این کار تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: حداکثر در یک هفته آینده کار نصب روشنایی مسیر و اتمام کامل پروژه زیرگذر کمربندی شمال شرق شیراز به اتمام می‌رسد و این محور آماده بهره برداری است و از این رو طی روزهای اخیر درخواست قرارگیری این زیرگذر در فهرست پروژهای آماده افتتاح به شهردار شیراز ارجاع شده است.

زیرگذری برای آسان کردن تردد به آرامستان احمدی
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه گفت: کمربندی شمال شرقی شیراز که اواخر اسفندماه ۹۹ به بهره برداری رسیده است، خارج از حوزه خدماتی شیراز محسوب می شود و به همین جهت ساخت آن نیز در حوزه کاری شهرداری این کلانشهر نیز قرار ندارد.
وی با بیان اینکه از حدود هشت ماه پیش ساخت این تقاطع غیرهمسطح توسط شهرداری شیراز آغاز شده است، اظهار داشت: در سالیان گذشته تفاهم نامه ای بین شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس منعقد شده است که ساخت این تقاطع توسط مدیریت شهری در راستای توسعه همکاری‌ها و پیرو امضای این تفاهم نامه بوده است.
وی ادامه داد: این تقاطع برای تسهیل در تردد و دسترسی شهروندان شیرازی که از این منطقه عبور و یا قصد رفتن به آرامستان بهشت احمدی را دارند توسط شهرداری شیراز در حال احداث است اما به لحاظ قانونی ساخت تقاطع و پل در مسیر این کمربندی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

برچسب‌ها افتتاح پروژه شورای اسلامی شهر شیراز تردد جاده ای شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح پروژه شورای اسلامی شهر شیراز تردد جاده ای افتتاح پروژه شورای اسلامی شهر شیراز تردد جاده ای شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز بهره برداری بهره برداری شمال شرق شیراز شهرداری شیراز راه و شهرسازی شهرک سعدی یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران