Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ،وحید کرم الهی،مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: پنجمین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز چهارشنبه ۱۹ خرداد همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و نورآباد آغاز شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به دریافت مسکن ملی در شهر‌های یاد شده با مراجعه با سامانه طرح و مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کردند که در ازنا ۳۱۴ نفر، الیگودرز ۳۹۵، بروجرد ۲ هزار و ۱۹۱، دورود یک هزار و ۸۱ و نورآباد ۸۶۱ نفر متقاضی این مسکن‌ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع ثبت نامی‌های جدید تاکنون استعلام سبز فرم (ج) ۲ هزار و ۲۵۵ نفر انجام و درخواست ۳۵۱ نفر رد شده و ۲ هزار و ۳۱۷ نفر در انتظار تایید استعلام هستند، ۱۱۰ نفر انصراف داده و عده‌ای نیز تایید نهایی یا اولیه شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه سهم لرستان در اقدام ملی مسکن تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد تعیین شده است گفت: در مراحل قبلی طرح اقدام مسکن ملی نیز ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفردر لرستان ثبت نام کرده بودند که بعد از پالایش حدود هشت هزار و ۳۰۰ نفر آنان واجد شرایط بود.

کرم الهی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان واریز ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه طرح مسکن ملی را انجام داده اند، کار ساخت و ساز واحد‌ها در خرم آباد و بروجرد شروع شده و برای مابقی شهرستان‌های استان در مرحله طراحی و جانمایی است.

وی مبنای انتخاب شهر‌ها برای نام نویسی جدید را تعداد متقاضیان مراحل ثبت نام قبلی و تامین زمین اعلام کرد و گفت: همچنین مبلغ ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه از آن دسته متقاضیانی که پیامک تایید نهایی را دریافت کرده اند تا زمان تامین زمین مناسب، دریافت نخواهد شد چراکه تا جانمایی مناسب طرح، نمی‌توان مبالغی از مردم دریافت کرد.

با توجه به قانون ساماندهی مسکن، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین، واحد مسکونی و یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن است.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه‌های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام مجدد فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است، بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد، برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و نخستین واحد‌ها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۹۹ به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است، میانگین قیمت این واحد‌ها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد.

اکنون ۱۶۰ هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی لرستان مسکن ملی اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی میلیون تومان طرح اقدام مسکن ملی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی