Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود علیگو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی کودکانی که در کارگاه‌های زیرزمینی به‌کار گرفته شده‌اند، سخت است اما در جامعه، هرکسی به نوبه خود درکارگاه‌ها و برخی اماکن دیگر ممکن است با کودکان کاری مواجه شود که می‌تواند درباره آنان اطلاع‌رسانی کند تا اقدامات حمایتی برای کودکان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سامانه شناسایی کودکان کار در کارگاه‌های زیرزمینی برای گزارش گیری از مردم و اتصال سامانه به دستگاه‌های مرتبط راه‌اندازی خواهدشد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد که این سامانه تا پایان سال آماده شود.

بالاترین میزان کاهش بودجه پیشنهادی کودکان کار و خیابان

وی همچنین اظهار داشت: سال گذشته انتظار داشتیم اعتبار ساماندهی کودکان کار و خیابان رشد زیادی داشته باشد. لایحه بودجه نیز به مجلس شورای اسلامی رفته بود و نزدیک ۱۲۴ میلیارد تومان برای ساماندهی کودکان کار و خیابان در آن مرقوم شده بود.

علیگو تصریح کرد: این درحالیست که اکنون این لایحه در بودجه ۱۴۰۰ مصوب و ارقام آن تبدیل به ۱۴ میلیارد تومان برای کودکان کار و ۲۳ میلیارد تومان برای کودکان خیابان شده که با کاهش وحشتناکی روبرو بوده است.

وی با تاکید براینکه این کاهش بالاترین میزان کاهشی بوده که می‌توانسته در بودجه اتفاق بیفتد، افزود: این اتفاق ناراحت کننده است چون ما برای بودجه، برنامه‌ریزی کرده بودیم. سازمان بهزیستی کشور نسبت به موضوع کودکان کار و خیابان تعهداتی دارد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازان بهزیستی کشور گفت: موضوع کودکان کار و خیابان و موضوع اعتبارات، ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کودک را درگیر کرده است. اگر منابع برای ساماندهی کودکان کار و خیابان تامین نشود، منجر به مشکلات قضایی و افزایش خشونت در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواهد شد که در آن‌صورت در آینده، کنترل این آسیب‌ها سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، براساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۳۹۶، ۵۰۰ هزار کودک کار در سطح کشور وجود دارد که به سه دسته کودکان کار کارگاهی، کودکان‌کار در خیابان و کودکان زباله‌گرد تقسیم می‌شوند. در سال گذشته نیز ۷۰۰ کودک کار و خیابان در شهر تهران شناسایی شد که ۸۰ درصد آنها اتباع بیگانه بودند.

برچسب‌ها اورژانس اجتماعی کودکان کار سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی کودکان کار سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی کودکان کار سازمان بهزیستی کشور کودکان کار و خیابان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد سال ۱۴۰۲، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان و در دوازده سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

اکبر ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد سال ۱۴۰۲، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان و در دوازده سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی افزود: یک بودجه پنج میلیاردی جداگانه هم برای ساخت فرهنگ سرا با اولویت ساخت در منظریه، ناحیه غرب و خیابان ملت اختصاص داده شد که در مجموع ۳۱ میلیارد بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است‌.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با اشاره به بحث ترویج و ارتقا فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: در استان ما نخ تسبیحی که بتواند تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی را با همدیگر اتحاد ببخشد و بتواند آن‌ها را متحد کند وجود ندارد.

ایازی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای در حوزه فرهنگی با وجود شهردار جدید افتاد که دلیل آن نگاه خوب به مباحث فرهنگی شهر بود.

کد خبر 745210

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود