Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@09:41:39 GMT

مرد چندگانه سوز فوتسال و فوتبال ایران را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۲۸۸۷

مرد چندگانه سوز فوتسال و فوتبال ایران را بشناسید

از زمانی که سرپرستی کمیته فوتسال برعهده مهرداد سراجی گذاشته شد اتفاقات عجیب و غریبی در این بخش از فدراسیون فوتبال ایران رقم خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، سراجی که با پشتوانه برخی ارتباطات و البته مدت کوتاه مسوولیت به عنوان رییس دفتر سعیدلو در دوره احمدی نژاد، مدیرعاملی باشگاه سایپا و همچنین مدیریت یک تیم فوتسالی را در لیگ برتر ایران برعهده گرفت، از دو ماه پیش مسئولیت سرپرستی کمیته فوتسال را هم به کارهایش اضافه کرد تا با عملکرد ضعیفش موجی از انتقادها را به سمت خود روانه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران نیز محسوب می‌شود تا مشخص شود فوتبال ایران تا چه اندازه برای افراد و چهره های غیر متخصص در این حوزه قابل رسوخ است.

به نوشته پایگاه خبری فوتسال ایران، طبق اساسنامه حضور او در کمیته فوتسال در شرایطی که مدیریت یک تیم فوتسالی را هم برعهده دارد برخلاف قانون است؛ هر چند که کمترین توجهی به این موضوع شد، البته این تمام حواشی‌های فوتسال در دوره سرپرستی سراجی نبود، بحث فروش ساختمان‌های فوتسال هم یکی از موضوعات جدی بود که اهالی فوتسال را برآشفته کرد.

کمیته فوتسال ایران در زمان ریاست سیدرضا افتخاری دو واحد آپارتمان را در حوالی فدراسیون فوتبال خریداری کرد و با تشکیل سازمان لیگ فوتسال به این رشته توسعه داد. کمیته فوتسال ابتدا با سازمان لیگ در یکی از این واحدهای آپارتمانی کارش را شروع کرد و سپس با خریداری دیگر واحد همان طبقه، کمیته فوتسال از سازمان لیگ جدا شد. طبق گفته اهالی فوتسال، خرید این ساختمان‌ها در آن زمان با پول باشگاه‌هایی میسر شد که در دسته‌ها و رده‌های سنی مختلف فوتسال حضور داشتند. کمیته فوتسال از راه‌های مختلف از جمله تعیین حق عضویت، حق شرکت در مسابقات و سایر منابع درآمدی این دو ساختمان را به مجموعه فوتسال اضافه کرد. ساختمان نخست در سال ۹۴ و زمانی که علی کفاشیان روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نشسته بود، با حضور او و افتخاری افتتاح شد و از همان زمان پایگاه اصلی این رشته بوده است. فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی به شستا فروش ساختمان‌های فوتسال را در دستور کار خود قرار داد و همین موضوع باعث شد تا اهالی فوتسال هم به آن واکنش نشان بدهند. البته موضوع فروش فعلاً منتفی شده است اما این اتفاق هم در زمان سرپرستی سراجی رقم خورد. آخرین اتفاق هم لغو بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال کشورمان است که مشخص نیست چه زمانی کمیته فوتسال برای آن پاسخگو خواهد بود.

سایپا در اولویت آقای سرپرست!

ناگفته نماند تمامی این اتفاقات در فوتسال ایران به این دلیل است که این روزها سرپرست کمیته فوتسال به شدت مشغله دارد. او مدیرعاملی باشگاه سایپا را هم برعهده دارد و هم‌اکنون تیم‌اش در معرض خطر سقوط قرار گرفته است و با چند برابر بودجه نسبت به سال‌های پیش در جایگاه سیزدهم(هم امتیاز با تیم چهاردهم) قرار دارد. این در شرایطی است که اگر سه امتیاز عجیب با حکم کمیته انضباطی را از این تیم کسز کنیم نارنجی ها گزینه قطعی سقوط به لیگ یک می شوند که در تاریخ این باشگاه بی سابقه است و هیچگاه رخ نداده. کمیته استیناف هم باید رای نهایی اعتراض باشگاه پیکان به این حکم را به زودی اعلام کند.

طبیعی است در این شرایط سراجی به جای اینکه به برنامه‌های تیم ملی در آستانه جام جهانی لیتوانی توجه کند به وضعیت سایپا رسیدگی می‌کند تا بلکه سایپا در دوره مدیریت او به لیگ یک سقوط نکند. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم مهرداد سراجی فوتسال سایپا فدراسیون فوتبال طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم فدراسیون فوتبال فوتبال ایران کمیته فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر (سرپرست) تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

کد خبر 6086161

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • دستیار قلعه‌نویی گزینه سرمربیگری یک تیم ملی را رد کرد
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار