Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: بر اساس مصوبه ستاد محدودیت‌ها را به سراسر کشور ابلاغ کردیم؛ بازرسین ما نیز در کنار بازرسان وزارت بهداشت و وزارت صمت و نیروی انتظامی در امر نظارت و بازرسی بر اجرای دقیق مصوبات ستاد و احیانا برخورد با متخلفین حضور خواهند داشت.

«بهنام نیک منش» معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با قدس آنلاین با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا در کشور و با توجه به اینکه از روز گذشته محدودیت هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده ما نیز بر اساس مصوبه ستاد محدودیت‌ها را به سراسر کشور اعلام و ابلاغ کردیم؛ بازرسین ما نیز در کنار بازرسان وزارت بهداشت و وزارت صمت و نیروی انتظامی در امر نظارت و بازرسی بر اجرای دقیق مصوبات ستاد و احیانا برخورد با متخلفین حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اظهار امیدواری در رابطه با رعایت مصوبات از سوی تمام اصناف تأکید کرد: انشاالله که تخلفی رخ نخواهد داد و اصناف ما موارد را به درستی رعایت خواهند کرد با این حال اگر تخلفی نیز رخ بدهد بازرسین و ضابطین ما برخورد لازم را به عمل خواهند آورد.

نیک‌منش درباره جزئیات تعطیلی اصناف در تهران نیز اظهار داشت: از امروز یکشنبه( ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ ) فقط مشاغل مشمول گروه یک مجاز به فعالیت هستند و شاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تا زمانی که شهر تهران از وضعیت قرمز خارج نشود، تعطیل خواهند بود.

وی تصریح کرد:  از صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ مشمول محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها درخواست می‌شود، نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند و تا اعلام بازگشایی از سوی مراجع ذی‌صلاح فعالیت‌های خود را متوقف کنند، زیرا عدم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باعث ادامه روند تعطیلی‌ها می‌شود و اصناف آسیب بیشتری را متحمل خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصناف رئیس اتاق اصناف ایران محدودیت کرونایی کرونا ویروس کرونا تعطیلی اصناف پرخطر محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست هیأت مقررات زدایی گفت: هر سال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی‌تری را از سوی مقام معظم رهبری و دولت برای بهبود محیط کسب و کار دریافت می‌کنیم. سه سال اخیر را می‌توان یک نقطه تحول در این حوزه دانست. هیأت مقررات زدایی پیشبرد قانون را بر عهده دارد اما در عمل خود فعالان اقتصادی و تشکل‌ها این چرخه را به پیش می‌برند.

وی افزود: اتاق اصناف در کنار دو اتاق دیگر راهبری را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم امسال پس از پایان زمان حکمی که در قانون تسهیل صدور مجوزها وجود دارد، به خدمت رئیس جمهور برسیم و گزارش دهیم که این قانون پیش از پایان دولت به طور کامل اجرا شده است.

پایان مهلت تبدیل پروانه کسب به شناسه یکتا در اردیبهشت

امیر سیاح رئیس مرکز مقررات زدایی با بیان اینکه بسیاری از اتحادیه‌ها تلاش کردند و ۳۰۰ هزار پروانه کسب را به شناسه یکتا تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر در ابتدای کارزار تبدیل دو میلیون مجوز صنفی به شناسه یکتا هستیم. بزرگترین اصناف کشور پای این کار آمده‌اند. این کار آخرین گام قانون تسهیل صدور مجوزها است.

این کارزار از بعد از عید فطر آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه باید این کار انجام شود. اتحادیه‌های صنفی میز خدمت برگزار می‌کنند و آموزش می‌دهند تا در این تاریخ دیگر همه اصناف شناسه یکتا داشته باشند. خدمات حکومتی به تدریج برای اصنافی که شناسه یکتا نداشته باشند حذف خواهد شد.

سه ابهام اتاق اصناف در صدور شناسه یکتا

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ما حدود سه میلیون فعال صنفی داریم که بخشی از آنها شناسه یکتا دریافت کردند، گفت: سوال این است که آیا همه فعالان باید شناسه دریافت کنند یا اینکه از زمانی به بعد هم زمان با صدور پروانه کسب شناسه یکتا نیز صادر شده است؟ سوال دومی که وجود دارد این است که این شناسه چه مزیتی برای اصناف خواهد داشت؟ بحث دیگری که وجود دارد این است که آیا تفاوتی بین فعالانی که پروانه دارند و افرادی که پروانه ندارند وجود دارد؟

تقویت نظارت پسینی اتحادیه‌های صنفی با کمک شناسه یکتا

سیاح در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی اتاق اصناف اظهار کرد: تا کنون افراد با کد ملی احراز هویت می‌شدند اما فعالان اقتصادی کد اختصاصی نداشتند. قانون این مسئله را به اسم شناسه یکتا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد. این شناسه کمک می‌کند تا فعالان بتوانند خدمات دولتی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. برای اصناف و اتحادیه‌ها هم این امکان به وجود می‌آید که افراد بدون پروانه شناسه شناسایی شوند.

وی گفت: شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی الزامی است و در بحث قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز ملاک است. بنابراین اگر فردی پروانه نداشته باشد، از دریافت خدمات حکومتی منع می‌شود. به طور مثال اگر گاز ارزان دریافت می‌کرده است دیگر چنین امکانی نخواهد داشت. این مسئله سبب می‌شود در نهایت افراد ناچار به دریافت پروانه شوند که نظارت پسینی اتحادیه‌ها را تقویت خواهد کرد.

کد خبر 6079146 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • الزام اصناف ورامین به رعایت عفاف و حجاب در محل کسب
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال