Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@06:46:57 GMT

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۴۱۱۷

به گزارش بورس تابناک، در گذشته سود سهام عدالت که مربوط به سال های ۹۵ تا ۹۷ بود تنها طی یک مرحله به حساب سهامداران واریز شد.

اما واریز سود سال ۹۸ با مشکلاتی روبرو بود و قرار شد در دو مرحله پرداخت انجام شود، که مرحله اول آن در روزهای پایانی اسفند ۹۹ انجام شد اما پرداخت مرحله دوم همچنان بحث برانگیز باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تاکنون چندین بار از سوی مسئولان مربوطه زمان واریز بخش دوم سود سهام عدالت اعلام شده است اما تاکنون در هیچ یک از تاریخ‌های مطرح شده این واریزی انجام نشده است. 

در ابتدا وعده داده شده بود که این واریز قبل از ماه مبارک رمضان یعنی در اواخر فروردین ماه انجام شود که این امر محقق نشد و یا اعلام کرده بودند که مابقی سود سهام عدالت تا عید فطر پرداخت خواهد شد که واریزی باز هم انجام نشد.

چندی قبل نیز فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر از پرداخت این واریزی همزمان با عید قربان یعنی ۳۰ تیر ماه داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی دهقان دهنوی در مورد اینکه وزیر اقتصاد زمان واریز سود را عید قربان اعلام کرده بود توضیح داد: وزیر اعلام کرده بود که بخش دوم سود تا عید قربان واریز می‌شود، بنابراین اگر جمع بندی تمام شود تا اخر هفته جاری، سود واریز خواهد شد.

در مرحله دوم چقدر سود پرداخت می‌شود؟

دهقان دهنوی بیان نمود: چند شرکت در پرداخت سود با مشکل روبرو بودند که آخرین اخطارها به آنها داده شده است؛ بنابراین اگر این شرکت ها سود را واریز کنند دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل پرداخت می شود در غیر این صورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

اکنون باید دید این هشدارها و فرصت‌هایی که به  شرکت‌های سهام عدالت داده شده است چقدر در روند پرداخت سریع این واریزی‌ها موثر خواهد بود و آیا تا پایان هفته این پرداخت انجام می‌شود؟

 

منبع: نبض بورس

منبع: تابناک

کلیدواژه: طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم سود سهام عدالت سهام عدالت واریز سود طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم سهام عدالت واریز سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.   به گزارش ایسنا، در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.   سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.   در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.   در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد