Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس اعلام مرکز آمار، در  یک سال اخیر روغن جامد با افزایش ١۴١.٢درصدی، هویج فرنگی با افزایش ١۴٠درصدی و نوشابه با افزایش تقریبا ١٣٢درصدی رکوردار افزایش قیمت بوده‌اند. همچنین طی این مدت لیموترش کاهش قیمت  ٢۵درصدی را تجربه کرده است.

در خرداد ماه در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" و "رشته آش" با ٢,٧ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز و سفید نیز، اقلام "مرغ ماشینی" با ٤,٨ درصد، "کنسرو ماهی تن" و " گوشت گاو یا گوساله " با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " گوشت گوسفند" با ٢.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.   

در گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "خربزه" با ٢٤,٤ درصد و "هندوانه" با ١٥.١ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "هلو" با ١٥.٤ درصد و "پرتقال" با  ٨.٨ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند. همچنین در گروه لبنیات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٤,٢ درصد، "تخم مرغ ماشینی" با ٤.١ درصد بوده است.

پربیننده ترین قیمت انواع روغن مایع در بازار (تیرماه۱۴۰۰) + جدول بن بستی که صنعت دامداری را احاطه کرده است/ تولید شیر و گوشت در معرض خطر جدی است قیمت چای در بازار (تیر۱۴۰۰) + جدول جدیدترین قیمت میوه و صیفی سس مایونز را در بازار با چه قیمتی بخریم؟ + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن جامد قیمت را نسبت به ماه قبل داشته بیشترین افزایش قیمت درصد بیشترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟

سه پالایشگاه کاهش حجم فروش و سه پالایشگاه افزایش حجم فروش را در سال ۱۴۰۲ تجربه کردند.

به گزارش انرژی پرس، انتشار گزارش‌های فعالیت ماهانه پالایشگاه‌های بورسی تکلیف کارنامه ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ نفتی‌های بورس را مشخص کرد. طبق این گزارش‌ها مجموع مقدار تولید ۶ پالایشگاه بورسی در سال ۱۴۰۲ جهش بزرگی را نسبت به ۱۴۰۱ نداشته و تنها ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

به این ترتیب مجموع مقدار تولید پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ به ۶۵ میلیون و ۷۹۶ هزار مترمکعب رسیده است. این موضوع در بخش فروش نیز تکرار شد و مجموع فروش پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ حدود ۰.۹ درصد بالا رفته است.

همچنین نگاهی به ارقام تجمعی مقدار تولید پالایشگاه‌های بورسی در دو بازه ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، نیمی از پالایشگاه‌ها افزایش تولید و نیم دیگر کاهش تولید را در سال ۱۴۰۲ تجربه کردند. این روند در سمت فروش نیز تکرار شد و سه پالایشگاه بورسی در سال ۱۴۰۲ کاهش فروش و سه پالایشگاه دیگر افزایش فروش داشتند.

حال باید دید کدام پالایشگاه در سال ۱۴۰۲ عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا در بخش تولید و فروش داشته است. انرژی پرس در این گزارش کارنامه سالانه ۶ پالایشگاه بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است. پیش از هرچیزی باید گفت نرخ فروش پالایشگاه‌های بورسی در صورت‌های مالی سالانه مشخص می‌شود؛ از این رو برآورد مبلغ فروش این شرکت‌ها در حال حاضر میسر نیست.

بیشترین درصد افزایش مقدار تولید نسبت به ۱۴۰۱

بررسی ارقام تجمعی مقدار تولید پالایشگاه‌های بورسی در دو بازه زمانی ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر از آن می‌دهد که پالایش نفت شیراز با افزایش ۱۲ درصدی مقدار تولید، بیشترین درصد افزایش مقدار تولید را از آن خود کرده است. به طوری که مقدار تولید این شرکت از حدود سه میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۱ به سه میلیون و ۳۷۹ هزار مترمکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

همچنین پالایشگاه لاوان نیز دیگر پالایشگاهی بود که در بخش تولید عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. به طوری که این پالایشگاه موفق شد مقدار تولید خود را از دو میلیون و ۶۹۹ هزار مترمکعب در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۱.۱ درصدی به دو میلیون و ۹۹۷ هزار مترمکعب برساند.

سومین پالایشگاهی که در سال ۱۴۰۲ عملکرد قابل توجهی در بخش تولید داشته، پالایشگاه اصفهان بود. چرا که این پالایشگاه با افزایش ۸.۲ درصدی مقدار تولید، بیشترین مقدار افزایش تولید (مترمکعب) را داشته است. به این ترتیب مقدار تولید پالایشگاه اصفهان با رشد یک میلیون و ۶۷۹ هزار مترمکعبی به ۲۲ میلیون و ۱۵۵ هزار مترمکعب رسید.

در طرف مقابل اما سه پالایشگاه تهران، بندعباس تبریز در سال ۱۴۰۲ با کاهش تولید نسبت به سال ۱۴۰۱ روبه‌رو شده است. در این میان پالایشگاه تهران بیشترین کاهش تولید را میان سایر پالایشگاه‌ها به ثبت رسانده است. به طوری که مقدار تولید این شرکت با کاهش ۷۵۵ هزار مترمکعبی که معادل ۵.۶ درصد بوده به ۱۲ میلیون و ۷۰۶ هزار مترمکعب رسیده است.

همچنین مقدار تولید پالایشگاه بندرعباس و تبریز نیز در این سال به ترتیب ۵.۱ و ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین درصد افزایش مقدار فروش نسبت به ۱۴۰۱

بررسی گزارش‌های ماهانه دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، روند تولید پالایشگاه‌ها در مقدار فروش آن‌ها نیز تاثیر گذاشته است. به طوری که مقدار فروش سه پالایش شیراز، اصفهان و لاوان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. همچنین سه پالایشگاه تهران، تبریز و بندرعباس در سال ۱۴۰۲ با کاهش فروش روبه‌رو شده‌اند.

در این میان اما پالایشگاه شیراز با افزایش حدود ۱۰ درصدی مقدار فروش بهترین عملکرد را میان پالایشگاه‌ها در این بخش داشته است. به طوری که مقدار فروش این شرکت از حوالی سه میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۳۰۴ هزار مترمکعبی به سه میلیون و ۳۸۴ مترمکعب رسیده است.

پالایشگاه اصفهان نیز دومین پالایشگاه برتر سال ۱۴۰۲ در زمینه افزایش مقدار فروش بود؛ به طوری که پالایش نفت اصفهان در این سال مقدار فروش خود را نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸.۲ درصد بالا برد و به ۲۲ میلیون مترمکعب رساند. همچنین باید گفت بیشترین مقدار افزایش فروش (مترمکعب) نیز در این سال به شپنا تعلق گرفته است.

لاوان نیز دیگر پالایشگاهی بود که در سال ۱۴۰۲ توانست مقدار فروش خود را بالا ببرد و این عدد حدود هشت درصد بالا ببرد.

بیشترین درصد کاهش مقدار فروش نسبت به ۱۴۰۱

در سمت دیگر اما مقدار فروش سه پالایشگاه تهران، تبریز و بندرعاس در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است. در این حین گفت پالایشگاه تهران بدترین عملکرد را در این بخش به ثبت رساند. به طوری که مقدار فروش این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ درصد پایین آمد.

همچنین مقدار فروش پالایشگاه تبریز و بندرعباس به ترتیب ۴.۹ و ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • توقیف یک دستگاه لندکروز میلیاردی در تمرچین و کشف بیش از ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق در بوکان
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۴ درصدی متوسط بارش استان اردبیل طی سامانه اخیر
  • قیمت کدام کالاهای خوراکی در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؟