Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد با حضور پیاپی در عملیات مهار این آتش سوزی طی سه روز گذشته اظهار داشت: این حریق گسترده برای سومین روز متوالی بخش های وسیعی از ارتفاعات و مناطق جنگلی شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را در برگرفته بود که پس از چند مرحله مهار، مجددا صبح امروز شعله ور گردید اما با تلاش نیروهای مردمی، ادارات کشوری و لشکری و سمن ها و منابع طبیعی پس از پایش مهار و خاموشی کامل آتش سوزی ساعت یک بعد از ظهر امروز اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح وقوع این حریق افزود: این آتش‌سوزی که از روز جمعه در جنگل‌های کوه سیاه سعادت آباد شوشتری هم مرز در شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده بود دیروز به سمت کوه صف و کوه سیاه ارسنجان ادامه داشت و از صبحگاه امروز به سمت ارتفاعات منطقه دره لای خره شهرستان ارسنجان و نیز کوه های قلات سفید شهرستان مرودشت امتداد و گسترش بود. 

صمد نژاد با اشاره به اعزام یک فروند بالگرد متعلق به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق وزارت دفاع از استان اصفهان دراین عملیات گفت: این بالگرد طی چند سورتی پرواز از صبح دیروز جهت هلی برد نیرو‌ها به این منطقه اعزام و به دلیل صعب العبور بودن منطقه نقش مهمی در مهار این آتش سوزی داشت.

وی با قدردانی از همکاری و حضور موثر نیروهای عملیاتی اطفاء حریق از جمله مدیرکل مدیریت بحران، فرماندار، معاون فرماندار ارسنجان، مسئولان و عوامل تحت امر نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج ارسنجان، ادارات کل و ادارات شهرستانی، محیط زیست، امورعشایر، راه و شهرسازی، آتش‌نشانان، هلال احمر، سمن ها، شوراها و دهیاران و مردم محلی در مهار این آتش‌سوزی گسترده تصریح کرد: ادارات و نهادهای اجرایی و مردمی شهرستانها با تمام توان و تلاش مضاعف با استفاده از ظرفیت های مختلف بسیج و گروههای هنگ امداد جنگل و دوستداران طبیعت شهرستان های درگیر این حریق در کنار نیروهای اجرایی منابع طبیعی شهرستان، مرتعداران و بهره برداران بومی مختلف در قالب فرماندهی واحد و یکپارچه عملیات اطفاء حریق حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بابیان اینکه مساحت حریق هنوز به دقت مشخص نشده است اظهار امیدواری کرد: با همکاری و توجه همه شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی دیگر شاهد از بین رفتن منابع طبیعی و اینگونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی فارس حریق اطفا ارتفاعات مرودشت آتش سوزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال و اراضی منابع طبیعی یک مورد عرصه مطابق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی به مساحت ۴ هزار و ۹۲ مترمربع در منطقه کاکرون توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی رفع تصرف شد و عرصه بازگشت به انفال بازگشت.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی در دماوند
  • کشف و ضبط چوب جنگلی قاچاق در شهرستان میاندورود
  • رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه