Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ شهرداری كرمانشاه؛ مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه،  در آئین افتتاح نخستین پارک بانوان کرمانشاه با اشاره به پیگیری های بسیار برای کلانشهر شدن کرمانشاه گفت: از سه سال پیش به دنبال کلانشهر شدن کرمانشاه بودیم و در این زمینه مکاتبات بسیاری با وزیر کشور و معاون عمرانی ایشان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازوند گفت: با تلاش های بسیار نهایتا بعد از ۲۵ سال که فقط هشت کلانشهر در کشور داشتیم، کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور انتخاب شد.

وی افزود: از همان روزهای اول کلانشهر شدن کرمانشاه می‌دانستیم باید فردی باید به عنوان شهردار کرمانشاه  انتخاب شود که به معنای واقعی برای تبدیل کرمانشاه به کلانشهر تلاش کند.

وی افزود: با انتخاب آقای طلوعی شهرداری جهادی روی کار آمد که توانست ظرفیت های کلانشهر شدن را در شهر ایجاد کند.

مهندس بازوند گفت: شهر موجود زنده است و نیاز به پروژه هایی دارد که شادی و نشاط را به شهر بیاورد و پارک بانوان چنین پروژه ای است.

استاندار کرمانشاه گفت: از همان روز اول کار شهردار، بر راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه تاکید کردیم و حقیقتا شهرداری در یک اقدام جهادی این پارک را برای بانوان شهر آماده کرد.

مهندس بازوند گفت: این هدیه ای است برای تمام بانوان شهرو امیدواریم اجرای چنین پروژه هایی ادامه یابد.

پارک بانوان کرمانشاه در زمینی به مساحت یک هکتار و با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است.

این پروژه محصور شده که در نزدیکی بیمارستان حضرت معصومه (س) واقع شده دارای امکانات ورزشی رفاهی و آموزشی برای بانوان است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرمانشاه استاندار شهرداری پارک بانوان کلانشهر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیامک آزادی در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سالهای فعالیت این مجموعه، گفت: ۷۴ درصد این واحدها خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می شود.

به گفته آزادی در حال حاضر ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت های پارک قرار دارند.

باید روی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان متمرکز شویم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و بصورت مستمر به تعداد این شرکت ها اضافه می شود.

آزادی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه شش حوزه اولویت دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی اعلام و تصریح کرد: عمده واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این شش حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه های فناوری قرارگرفته اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال 1402 با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

وی با  اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

فاز اول شهرک فناوری کرمانشاه امسال کلید می خورد

آزادی در ادامه اشاره ای به زیرساخت های فناوری استان داشت و افزود: در حال حاضر بزرگترین برج فناوری کشور در کرمانشاه استقرار دارد و بیش از ۷۱ واحد فناور هم اکنون در آن مستقر هستند و روند استقرار شرکت ها تا رسیدن به ۱۱۰ شرکت که ظرفیت برج را تکمیل می کند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با تکمیل این برج طی دو سال آینده و راه اندازی بخش ها و اجزای مختلف آن مانند شتاب دهنده و فضاهای اشتراکی و... این برج به بزرگترین مرکز توسعه فناوری در غرب و شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

آزادی با بیان اینکه این برج جوابگوی نیاز شرکت ها و واحدهای تحت حمایت پارک نیست گفت: خوشبختانه با حمایت های رییس سازمان جهاد دانشگاهی ۱۵۰۰ متر فضای جدید در اختیار پارک قرار گرفته تا بتوانیم فضای جدیدی برای استقرار شرکت های نوپا فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد شرکت ها و واحدهای پارک، وارد فاز صنعتی و نیمه صنعتی شده اند، گفت: این شرایط اگرچه افتخار بزرگی محسوب می شود، اما پارک را با چالش جدی برای تامین فضای تولیدی این واحدها مواجه کرده است.

وی افزود: استانداری کرمانشاه سوله هایی را در اختیار پارک قرار داده و توانستیم «مجتمع نوآوری» را راه اندازی کرده و ۱۷ فضای کارگاهی ایجاد کنیم که در حال حاضر ۲۸ محصول فناورانه در آنها تولید می شود، اما این فضا قطعا پاسخگوی نیاز شرکت ها نیست.

آزادی گفت: در همین راستا  با حمایت های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اختصاص ۱۲۰ هکتار از اراضی، فضای لازم برای راه اندازی شهرک فناوری فراهم شده و امیدواریم بتوانیم ساخت فاز اول این شهرک را امسال شروع کنیم.

مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های آینده پارک، از برنامه ریزی جهت جذب حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی پارک برای راه اندازی ۲۰۰ کسب و کار نوپا خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی به این کسب و کارها اختصاص می یابد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال خبر داد و افزود: این مرکز طی تفاهم نامه ای با پارک فاوا راه اندازی می شود.

آزادی از راه اندازی دو مرکز هم آفرینی با مشارکت صنایع پیشرو و مرکز تجاری سازی فناوری با همکاری معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود