Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی فرآیند واگذاری اراضی دولتی و ملی ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نشان می‌دهد که با اقدام به موقع دیوان محاسبات بوشهر از واگذاری غیرقانونی حدود ۸۹۰ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد استخرهای پرورش میگو و همچنین واگذاری حدود ۵۵ هکتار از اراضی ملی بدون رعایت مقررات قانونی به یک تبعه قطری جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این پیگیری‌ها و اقدام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری دستگاه قضائی استان بوشهر، حدود ۶۳۰ هکتار از اراضی ملی واقع در استان بوشهر که شخصی حقیقی در اوایل دهه ۱۳۹۰  تصرف کرده بود، از دست او خارج شد و به بیت المال بازگشت. ضمن اینکه با اقدام‌های دیوان محاسبات استان از واگذاری غیرقانونی ۱۹ هکتار از اراضی ملی به شرکت تعاونی بنیان توسعه رادین جلوگیری و در نتیجه روند واگذاری به شکل قانونی اصلاح شد.

گزارش دیوان محاسبات استان بوشهر حاکی از آن است که پرونده واگذاری ۲۲ هکتار از اراضی دولتی به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به دلیل وصول نکردن ارزش واقعی زمین به مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان در حال مستندسازی و ارجاع به دادسرای دیوان محاسبات کشور است.

همچنین قرارداد واگذاری ۷۲ هکتار دیگر به دلیل بهره برداری نشدن از زمین‌های واگذار شده در مدت زمان مشخص، فسخ شده است.

بیشتر بخوانید

بازگشت ۳۶۰ هکتار از اراضی بوشهر به بیت المال کشف زمین خواری ۶۰ میلیاردی در کنگان عامل تصاحب اراضی ملی در شبانکاره بیش از ۶ میلیارد ریال جریمه شد

این گزارش از ارسال پرونده‌ای دیگر به دادسرای دیوان محاسبات درخصوص تصرف غیرقانونی و فروش حدود ۶ هزار متر مربع زمین دولتی از سوی شهرداری دیلم و ساخت مجتمع تجاری مغایر با مقررات قانونی نیز خبر می‌دهد.

گزارش دیوان محاسبات بوشهر حاکی از این است که موضوعات مختلف از جمله روند واگذاری ۳۵ واحد مسکونی و یا زمین مسکونی از سوی اداره کل راه و شهرسازی به اشکال مختلف به افراد غیر ذی‌حق، ساخت و ساز‌های غیرمجاز (نظیر احداث اسکله‌های صیادی، مسافری، نظامی، نفتی و...) بررسی واگذاری ۲۰ هکتار اراضی دولتی به تعاونی‌های مسکن سه اداره کل استانی، واگذاری ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به نیروی دریایی ارتش و همچنین تعیین تکلیف نشدن حدود۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های موات منطقه ویژه انرژی پارس در دست بررسی است و  تخلفات آن‌ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصرف اراضی ملی اراضی ملی منابع طبیعی دیوان محاسبات بیت المال هکتار از اراضی ملی دیوان محاسبات استان بوشهر اراضی دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از توسعه طرح‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این راستا ضمن آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر برای ساخت بیش از ۵۰ هزار مسکن بیش از ۲ هزار هکتار تأمین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسلان مالکی صبح امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از 85 هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 41 هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: 15 هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در 2.5 سال گذشته 50 درصد کل 40 سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است

مالکی، از آغاز ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و بیان کرد: ایده دولت برای ساخت 4 میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب 53 شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را 19 هزار و 500 واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از 2 هزار هکتار معادل ساخت بیش از 50 هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از 71 هزار متقاضی واجد 3 شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 17 هزار متقاضی هم دارای 4 شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت