Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@06:01:54 GMT

۱۶۴ اختراع ایرانی بین‌المللی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۰۱۴

۱۶۴ اختراع ایرانی بین‌المللی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تاکنون بیش از 2200 درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از ارزیابی محتوایی 364 پرونده مورد تایید قرار گرفته است. کانون با حمایت بیش از 90 درصدی خود از مخترعان، آنها را در مسیر سخت ثبت بین‌المللی اختراع در ادارات معتبر حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و چین کشورهایی هستند که کانون، ثبت اختراع بین‌المللی را در آنها انجام می‌دهد. ثبت بین‌المللی دارای اهمیت بالایی است؛ پتنت یک اختراع ثبت شده است و هر فردی با تلاش و خلاقیت ذهن خود، اختراع خلق می‌کند و می‌خواهد که تمام حقوق مادی و معنوی آن را برای خود داشته باشد و از سوی دولت‌ها یک سیستم حمایتی به وجود آمده است که فرد می‌تواند اختراع خود را به پتنت تبدیل کند و آن را به ثبت برساند.

در واقع پتنت یک قانون است که مانع دزدیده شدن ایده می‌شود، وقتی که یک اختراع پتنت دریافت می‌کند، مخترع مالک آن پتنت می‌شود و بعد از گذشت محدودیت زمانی تعیین شده، حق ساخت و استفاده و فروش اختراع در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کسانی که حق پتنت دارند در صورت نیاز می‌توانند مالکیت خود را به فرد دیگر بفروشند. ثبت کردن اختراع به عنوان پتنت اجباری نیست. با توجه به نقش مالکیت معنوی ابداعات و اختراعات، در ترغیب جامعه مخترعین، پژوهشگران، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به انجام تحقیقات بیشتر، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه اقدام به ایجاد یک زیرساخت اساسی کرد.

کانون پتنت ایران با حمایت این معاونت ایجاد شد تا از مخترعین و مالکیت معنوی آنها حمایت کند. ثبت مقدار پتنت بین‌المللی یکی از نشانه‌های پیشرفت کلی زیست‌بوم نوآوری کشور محسوب می‌شود. به تازگی آمار میزان ثبت بین‌المللی پتنت کشور منتشر شده است و  164 اختراع، به ثبت رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101769 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی (مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری) معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گفته سید مجتبی قدمگاهی، مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی غرفه ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشور‌های “آسه آن” (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور از ۲۹ تا ۳۱ فروردین جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده‌های دارویی فراهم می‌آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره‌مند شوند.

به گفته او، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی‎، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها‎، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز‎، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محور‌های فعالیت این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در حمایت از اسرائیل تحریم کرد
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • معرفی ۱۰ بیزینس کوچ برتر ایرانی
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان