Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه یکشنبه در نشست گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها با حضور استاندار کرمان و معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در روستاهای استان با کمک دولت اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی ادامه داد: روستای نمونه در نزدیکی رفسنجان قرار دارد که به عنوان هدف گردشگری شناخته شد و اطراف کرمان نیز از این موارد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از نیمی از روستاهای کرمان خالی از سکنه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: پنج هزار مورد از مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۰ آبادی استان کرمان، دارای سکنه هستند که از این میزان ۲ هزار و ۶۵۰ مورد دهیاری دارند.

وی بیان داشت: یکهزار و ۸۷۱ روستای بالا ۲۰ خانوار استان کرمان دارای آب آشامیدنی سالم هستند و ۷۶۰ روستا این آب را ندارند و به‌صورت موقت و یا با تانکر آبرسانی می‌شوند، ضمن اینکه ۴۹۸ روستای زیر ۲۰ خانوار استان کرمان تحت پوشش آب آشامیدنی سالم هستند.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۴۳۳ روستای ما گازدار شده که رکورد بسیار بالایی نسبت به کشور است که در افتتاح اخیر توسط رییس جمهوری به عنوان رشدی مطلوب قلمداد شد.

بودجه شهرداری‌های کرمان ۲۶ درصد افزایش یافت

آیت‌الهی موسوی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری های استان کرمان در سال ۹۹ بود اضافه کرد: سال جاری ۲۶ درصد بودجه مصوب شهرداری‌های استان رشد یافته است.

وی ادامه داد: بودجه مصوب سال گذشته شهرداری های استان کرمان ۲ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان و جمع کمک‌های ملی و استانی به آنان بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ۸۴ شهر در استان کرمان و ۳۴ سازمان وابسته به این شهرها داریم که براساس درجه بندی وزارت کشور میزان ۲۰ شهرداری درجه یک محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به ۱۱ دستگاه خودرو اهدایی به شهرداری‌های استان کرمان گفت: این آمار بیش از ۲۵۰ درصد رشد یافت ضمن اینکه هفت دستگاه ماشین آلات از طریق سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور به شهرداری‌های استان داده شد که عموما خودروهای حمل زباله و آتش نشانی بودند.

وی با بیان اینکه میزان ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر دولتی سال گذشته به شهرداری های استان کرمان داده شد تصریح کرد: آمار پرسنل شهرداری‌های استان کرمان ۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر نیرو است که ۶۰ درصد از این میزان رسمی، پیمانی و قراداد معین هستند.

آیت الهی موسوی با بیان اینکه ماشین حمل زباله عمرانی و خودروهای آتش نشانی در استان کرمان نیاز داریم عنوان کرد: یادآور شد: ۳۰ نیرو با مجوز در آتش نشانی استخدام کردیم، همچنین مجوز برای تبدیل وضعیت ۳۹۰ نفر ایثارگران گرفتیم.

وی گفت: ۱۸ دوره آموزشی و تخصصی در سال ۹۹ داشتیم که این میزان امسال نیز هشت دوره تخصصی بوده که پس از انتصاب و مشغول به‌کار شدن دوره های آموزشی جدیدی بگذاریم.

شهرداران در نشست‌های کمیسیون‌های مربوطه کرمان حضور یابند

وی افزود: یکی از مشکلات شهرداری ها مربوط به حوزه نظارتی است در حالی‌که شهرداران استان کرمان در نشست های کمیسیون ها حضور نمی یابند که بعدا موجب ایجاد پرونده می شود لذا اگر قرار است که کاری برای استان و کشور انجام شود، همه باید هم افزایی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با توجه به قوانین حاکم هرگونه می خواهد عمل می کند و دهیاری ها برای صدور پروانه خود را به بنیاد مسکن وابسته کرده‌اند لذا قانون صدور پروانه و دیگر قوانین شهرداری ها و دهیاری های کشور نیاز به بازنگری دارد.

اهالی رابُر با مشکل کم‌آبی مواجه هستند

دهیار روستای اسکر و نماینده دهیاران شهرستان رابر نیز در این نشست گفت: از مسئولان سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور و استانداری کرمان درخواست داریم که نگاهی ویژه به شهرستان رابر به عنوان زادگاه سردار دلها داشته باشند.

محمدعلی سیوندی افزود: ۸۰ دهیاری روستاهای توابع شهرستان کرمان از نظر ماشین آلات در فقر مطلق به سر می‌برند و یک خودرو نداریم که بایستی به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: تمامی مردم و دهیاران شهرستان رابر از جهت وضعیت اینترنت و آب آشامیدنی سالم تحت فشارند و آب شرب رابر از شهرستان بافت می‌آید،  در حالی که این شهرستان کوهستانی دارای منابع آب مناسبی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان رابر زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تنها از ساعت هفت صبح تا چهار عصر آب داریم تصریح کرد: تقاضا داریم امنیت شغلی مورد نظر تمامی دهیاران مورد رسیدگی قرار گیرد.

رابر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان شهرداری کرمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری کرمان سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کرمان شهرداری کرمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری کرمان سازمان شهرداري ها و دهياري ها شهرداری های استان کرمان شهرداری ها و دهیاری ها استاندار کرمان میلیارد تومان شهرستان رابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم