Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:42:00 GMT

ثبت رکورد جدید در مصرف برق

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۸۰۱

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبر، "مصطفی رجبی‌مشهدی" با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با اشاره به ثبت رکورد جدید در میزان مصرف برق گفت: میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ تیرماه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات سقف مصرفی بود از رشد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاواتی برخودار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور توانایی تأمین حدود ۵۵ هزار مگاوات برق را دارند و برای جبران کسری ۱۰ هزار مگاوات از طریق جابه‌جایی بار در صنایع و تشویق‌های بخش برق خانگی اقدام می‌کنیم و اگر این مورد جواب ندهد، خاموشی‌های برنامه‌ریزی اعمال می‌شود.

رجبی‌مشهدی با اشاره به مهمان‌ناخوانده رمزارز‌ها گفت: تاکنون حدود ۵۷۰ مگاوات مصرف برق توسط رمزارز‌های غیرمجاز را کشف کردیم که معادل ۷۵۰ مگاوات برق نیروگاه است و همچنین حدود ۳۰۰ انشعاب مجاز را از اول خرداد خاموش کردیم بنابراین عمده مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: برای تمام صنایع سقف مصرف تعیین شده و الزام کرده‌ایم که این سقف را رعایت کنند، اما متأسفانه برخی از صنایع همکاری نمی‌کنند و احتمالا در روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد که در کدام استان‌ها صنایع همکاری نمی‌کنند.

علی‌اکبر غزالی، مدیرکل دفتر دیریت مصرف آبفای کشور گفت: میانگین بارندگی در ۵۰ سال گذشته ۲۷۰ میلی‌متر بوده و این عدد طی ۱۰ سال گذشته به رقم ۲۴۰ میلی‌متر رسیده است به عبارتی میانگین بارندگی در کشور طی این مدت ۳۰ میلی‌متر کاهش داشته است.

وی بیان کرد: میزان بارش‌های امسال با کاهش چشمگیری به ۱۴۵ میلی متر رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان صنعت برق ثبت رکورد مصرف برق انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان مصرف برق میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟

صبح روز گذشته احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست با خبرنگاران، سراغ بازار مسکن رفت و در واکنش به «اوضاع اجاره نشین‌ها در کشور» گفت: دولت‌های دهه ۹۰ در بازار مسکن غایب بودند و نقش تنظیم گری نداشتند، اما دولت سیزدهم این رویکرد را تغییر داد و سیاست تنظیم اجاره بها را تصویب کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این ادعای عضو کابینه دولت درباره «تنظیم اجاره بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره نشین ها» سازگار است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.»

ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌ درصد و ۵۲‌ درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره بها»، موفقیتی نداشته است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است.

دیگر خبرها

  • دبی رکورد زد
  • رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟