Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@09:11:43 GMT

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت آغازشد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۹۲۹۹

به گزارش صدای ایران، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پرداخت۵۰ درصد از سود سهام عدالت در اسفند ماه سال گذشته که مربوط به عملکرد ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت در سال ۹۸ بود، گفت: پرداخت سود شرکت‌ها به این ترتیب است که بعد از برگزاری مجمع شرکت، پرداخت سود مشخص شود و تا ۸ ماه بعد از مجمع، شرکت‌ها موظف هستند سود را به سهامداران پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه این فرآیند بتواند به صورت متمرکز انجام شود سازمان بورس تصمیم گرفته است که سود سهامداران مستقیم سهام عدالت و نیز سود سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع و به طور هماهنگ به حساب سهامداران عدالت پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس همین برنامه زمانی توزیع سود شرکت‌ها، ۵۰ درصد سود که تا قبل از سال جمع شده بود در اسفند ماه پرداخت شد و مقرر شد ۵۰ درصد باقی مانده نیز در اسرع وقت پرداخت شود؛ البته متاسفانه بعضی از شرکت‌های سرمایه پذیر که باید در آن موعد زمانی سود را پرداخت می‌کردند در پرداخت سود تاخیر داشتند و به همین خاطر برنامه پرداخت سود به تاخیر افتاد.


yektanet.com
مطالعه بیشتر:
 سود سهام عدالت واریز شد / مبلغ واریزی چقدر است؟
دهقان دهنوی با بیان اینکه از امشب پرداخت مرحله دوم سود انجام می‌شود، گفت: مایل بودیم همه ۵۰ درصد باقی مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که این سود واریزی از ۵۰ درصد کمتر باشد. یکی اینکه دو مورد از شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و این افزایش سرمایه می‌توانست از محل سود سهامداران انجام شود؛ البته به نفع سهامدار بود که در افزایش سرمایه شرکت کنند و از مزایای دریافت سهم جدید بهره‌مند شده و ارزش بیشتری برایشان ایجاد شود. براین اساس، تصمیم گرفتیم تا سود را از این دو شرکت نگیریم تا سهامداران در افزایش سرمایه شرکت کنند. در نظر داشته باشید که این دو شرکت متاسفانه سود خود را پرداخت نکردند. شرکت مخابرات ایران یکی از این دو شرکت است که با وجود به پایان رسیدنموعد ۸ ماهه خود هیچ بخشی از سود خود را پرداخت نکرده است؛ دومین شرکت نیز شرکت مپنا است که تاکنون تنها تقریبا یک سوم سود خود را پرداخت کرده اما هنوز دو سوم آن را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: خلف وعده این شرکت‌ها و برخی شرکت‌های دیگر که سود را با تاخیر پرداخت کردند، (البته طبق ضوابط انضباطی سازمان بورس برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت) باعث شد که تا امروز پرداخت سود سهامداران عدالت به تاخیر بیافتد و ما نهایتا تصمیم گرفتیم که بدون دریافت سود از این دو شرکت آنچه که تاکنون تجمیع شده است از سود که حدود ۴۰ درصد سود است را به سهامداران عدالت پرداخت کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سهام عدالت سازمان بورس واریز سود سهام عدالت سود سهامداران افزایش سرمایه دو شرکت سهام عدالت پرداخت سود سود سهام شرکت ها ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)

بدینوسیله از تمامی سهامداران محترم شرکت به پرداخت ملت ( سهامی عام) وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده این شرکت که در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در محل تهران، خیابان شهید کلاهدوز، خیابان دیباجی جنوبی، کوچه مژگان، پلاک 2 برگزار می شود حضور بهم رسانند.

دستور جلسه :

1- انتخاب اعضای هیات مدیره

2- سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده باشد.

https://www.aparat.com/behpardakhtmellat

سهامداران گرامی با در دست داشتن کارت ملی در جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در تاریخ مقرر و در آدرس ذکر شده بصورت فیزیکی برگه حضور دریافت می‌نمایند.

دیگر خبرها

  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد