Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری‌زایی ویروس جهش یافته همراه با تأخیر مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است، همچنین کرونا در سیستان و بلوچستان ممکن است از نوع انگلیسی یا دلتا باشد.

مهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در کشور در حال انجام است، اما با توجه به شرایط حاد کرونایی که در سیستان و بلوچستان حاکم است و بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: واکسیناسیون حدود ۵۰ درصد گروه سنی بالای ۷۰ سال انجام شده است و به تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون نیز اضافه کرده‌ایم تا واکسیناسیون با سرعت و رعایت هر چه بیشتر انجام شود.

بیشترین موارد ابتلاء و فوت در شهر زاهدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزار مورد ابتلاء به کرونا در استان سیستان و بلوچستان شناسایی می‌شود، افزود: روزانه حدود ۲۰ نفر فوتی بر اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان سیستان و بلوچستان ثبت می‌شود، بیشترین موارد ابتلاء مربوط به شهر زاهدان و در سایر شهرها آمار ابتلاء و فوت کمتر از زاهدان است.

وی با توضیح اینکه در شهر زاهدان سه بیمارستان مرجع کرونا وجود دارد، تصریح کرد: از نظر تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات و دارو در بیمارستان‌های استان مشکلی نداریم و با تلاش کادر درمان و مسئولان ذی ربط نیازها شناسایی و برطرف می‌شود، البته در سایر شهرها نیز بخشی از بیمارستان‌ها به کرونا اختصاص یافته و به بیماران مبتلا به کرونا خدمات می‌دهد.

میزان رعایت‌ها بیشتر از ۴۰ درصد شده است

طباطبایی در خصوص سوش غالب کرونا در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: دقیقاً مشخص نیست که سوش غالب در استان کرونا دلتا باشد، اما تغییر رفتار ویروس نشان دهنده جهش ویروس است، کرونا دلتا هنوز به طور کامل شناسایی نشده، البته تغییر رفتار ویروس در جهت افزایش سرعت ابتلاء و سرایت‌پذیری و آلودگی بیشتر افراد مبتلا پیش رفته و شرایط را سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون میزان رعایت‌ها و استفاده ماسک بین مردم پایین و حدود ۴۰ درصد بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر با وجود موج جدید بیماری در سیستان و بلوچستان و اعمال محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی و ادارات، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از ۴۰ درصد است و ستاد کرونای استان در این راستا در تلاش است تا رعایت‌ها بیشتر و بیماری کنترل شود.

تعطیلی تمام ادارات و مشاغل در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به وضعیت قرمز استان سیستان و بلوچستان، گفت: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل، میرجاوه، خاش، زهک، سروان، سرباز و نیک‌شهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است و نیاز است تا در شهرهای قرمز با اعمال محدودیت‌ها و افزایش رعایت‌ها وضعیت شیوع بحرانی بیماری کووید ۱۹ کنترل شود، تمام مشاغل و ادارات به جز گروه‌هایی که خدمات‌رسانی ضروری دارند در سیستان و بلوچستان تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: شدت بیماری‌زایی ویروس جهش یافته همراه با تأخیر مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است، همچنین کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع انگلیسی است و با تغییر رفتار و سرایت‌پذیری بیشتر ممکن است از نوع دلتا نیز باشد که هنوز نوع دلتا دقیقاً شناسایی نشده است.

ابتلای گروه سنی کمتر از ۳۰ سال در سیستان و بلوچستان

طباطبایی خاطرنشان کرد: با شیوع سوش جدید در سیستان و بلوچستان آمارها نشان‌دهنده ابتلای گروه‌های سنی کمتر از ۳۰ است که کودکان و زنان باردار نیز در بین آن‌ها وجود دارند و ابتلاء در گروه‌های سنی پایین‌تر شیوع یافته است، این یک زنگ هشدار جدی است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای قرنطینه معکوس در طرح حاج قاسم سلیمانی، افزود: کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، سرطانی، دیابتی و افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است باید در قرنطینه معکوس بمانند و قرنطینه را به شکلی اجرا کنند که در معرض تماس با سایر افراد قرار نگیرند و در اجتماعات حضور نیابند، زیرا بیشتر از سایرین در خطر ابتلاء هستند، پس باید در خانه بمانند تا مبتلا نشوند و بیماری کنترل شود.

کد خبر 505087

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاهدان وضعیت کرونا در زاهدان کرونا در زاهدان کرونای انگلیسی در زاهدان وضعیت قرمز کرونا در زاهدان اعمال محدودیت های کرونایی در زاهدان قرنطینه معکوس مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا در ایران اخبار کرونا در زاهدان شیوع بیماری کووید۱۹ آمار ابتلا به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ ویروس دلتا پلاس کرونا دلتا ویروس جهش یافته هندی ویروس جهش یافته دلتا طوفان دلتا کرونا دلتا پلاس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونا در سیستان و بلوچستان رعایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف حدود ۷۶۰ لیتر مواد اولیه روان گردان شیشه و دستگیری یک نفر متهم در سطح شهرستان زاهدان خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: تیم تخصصی پلیس زاهدان با رصد و اشراف اطلاعاتی چند روزه خود از فعالیت فردی متخلف در حوزه ماده روان گردان شیشه در سطح این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی در گام بعدی پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع دریافتی و انجام هماهنگی‌های لازم قانونی، اقدام به بازدید از مخفیگاه فرد متخلف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف حدود ۷۶۰ لیتر مواد اولیه ماده روانگردان شیشه، که متهم قصد انتقال و جابجایی آن در سطح این شهرستان را داشت خبر داد و گفت: یک نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شد.

وی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در این عملیات گفت: برای امنیت و سلامت جامعه با تمام توان مقابل مجرمان و متخلفان اجتماعی خواهیم ایستاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری کمپ ۳ روزه تکواندو در زاهدان با حضور سرمربیان تیم ملی
  • ️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از طرح تامین آب شهر زاهدان
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد