Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

طرفین درباره همکاری‌های دوجانبه و اجرای توافق نامه‌های مشترکی که در بالاترین سطح سیاسی به دست آمده گفت و گو کردند.

 طرفین بر لزوم ادامه تعامل فعال بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور و همچنین برقراری ارتباط بین وزارتخانه‌های مربوطه و ادارات دو کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این گفت وگو، اثر بخشی مشارکت در چارچوب قالب‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه قرار گرفت.

در این راستا وزرای خارجی به اهمیت نشست سران سه جانبه سران کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه که قرار است در سال جاری برگزار شود، اشاره کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ترکمنستان وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور،  از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به  تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.  

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم،  برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجهدیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان