Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه به مصر ابلاغ کرده‌اند که احتمال ازسرگیری جنگ و درگیری در این باریکه بیش از هر وقت دیگری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع در جنبش حماس بیان کرد که مصری‌ها از گروه‌های مقاومت فلسطین خواسته‌اند تا پایان هفته جاری فرصت دهند تا خواسته‌های آنان را به هیئت اسرائیلی که قرار است اواسط این هفته به قاهره سفر کند، ارائه دهند و ببینند موضع اسرائیلی‌ها در این زمینه چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت قرار است رویکرد و نگرش دولت جدید رژیم صهیونیستی در رابطه با مسئله بازسازی غزه و مبادله اسرا را به مصری‌ها ابلاغ کند.

مصری‌ها همچنین در چارچوب تلاش‌های خود برای تثبیت آتش‌بس در غزه، به جنبش حماس ابلاغ کرده‌اند که شب گذشته مذاکراتی با مسئولان ارشد دولت رژیم صهیونیستی داشته‌اند و نشانه‌های مثبتی از پیشرفت مذاکرات دیده می‌شود.

در همین راستا، خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در واکنش به اظهارات روز گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود "اسرائیل" به دنبال صلح است و منفعتی از آسیب زدن به مردم غزه نمی‌برد، خواستار موافقت سریع طرف صهیونیستی با خواسته‌های مقاومت در زمینه لغو محاصره و بازسازی غزه در صورت جدیت آن برای تثبیت آتش‌بس شد.

یاوه‌گویی‌های وزیر جنگ اسرائیل درباره ایران/ تهدید غزه به حمله جدیدکمک‌های مالی قطر به غزه زیر ذره‌بین سازمان مللحمله اسرائیل به مناطقی در نوار غزه+فیلم

یک منبع در جنبش حماس در گفتگو با الاخبار تاکید کرد که مسئولان بین‌المللی و قطری در جریان مذاکرات اخیر به این جنبش پیشنهاد داده‌اند کمک‌های مالی قطر به شیوه‌ای جدید و از طریق بانک‌های فلسطینی و تحت نظارت سازمان ملل به غزه برسد که این جنبش هم وعده داده این پیشنهاد را بررسی کند.

منبع مذکور اشاره کرد که احتمالا جنبش حماس با این پیشنهاد موافقت کند، البته به شرطی که این کمک‌ها تمام و کمال به دست خانواده‌های فقیر در غزه برسد و با همکاری وزارت اجتماعی در غزه، اسامی شماری دیگر از خانواده‌های فقیر نیز به لیست مشمولان دریافت این کمک‌ها افزوده شود.

این در حالی است که برخی منابع فلسطینی گفته‌اند که تور وینسلند هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در گفتگو با طرف‌های مختلف از جمله "اسرائیل" و قطر اعلام کرده که سازمان ملل آماده است مسئولیت توزیع کمک‌های مالی قطر در غزه را بر عهده بگیرد.

اقدام های رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراض‌های جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، 30 اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه 31 اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های مقاومت رژیم صهیونیستی جنبش حماس کمک ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت: خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در خارج تأکید کرد: جنبش حماس تا زمانی که به اهداف خود نرسد، اسرای اسرائیلی را آزاد نخواهد کرد و تأکید کرد که مقاومت با وجود جنگ وحشیانه ارتش اسرائیل در وضعیت خوبی است.
بر اساس بیانیه‌ای که حماس امروز چهارشنبه منتشر کرد، مشعل این سخنان را در یک سخنرانی در اردن عنوان کرد. مشعل گفت: رهبران حماس درگیر جنگ سخت مذاکراتی هستند که دستکمی از جنگ میدانی ندارد. ان شاءالله آنها را در میدان جنگ و مذاکره شکست خواهیم داد.
رئیس جنبش حماس در خارج ادامه داد: ما در مذاکرات بر توقف تجاوز، عقب نشینی از غزه، بازگرداندن آوارگان به مناطقشان به ویژه شمال غزه و امدادرسانی و تامین سرپناه، بازسازی و پایان محاصره، اصرار می‌ورزیم.
مشعل با تاکید بر مواضع حماس گفت: تا زمانی که به اهدافمان دست نیابیم، اسیران آنها را آزاد نخواهیم کرد. این جنگی تاریخی است. بله، موازنه قوا به نفع ما نیست، اما خدا با ماست و پس از آن ات و حق و آرمان عادلانه ما با ماست.
وی افزود: این جنگ چهره وقیح دشمن (اسرائیلی) را در عرصه بین‌الملل آشکار کرد. آنچه اکنون در سایه این جنگ در عرصه بین‌المللی و افکار عمومی تغییر کرد بدون آن تغییری نداشت.
رئیس جنبش حماس در خارج تاکید کرد: جنگ رسانه‌ای مانند جنگ سیاسی همچنان شدید است. سازمان‌ها، نیروها، حاکمان، دولت‌ها، رهبران باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم ما در غزه احساس کنند که در کنار آنها هستند.

 

دیگر خبرها

  • رسانه‌های صهیونیستی: نیروی هوایی در ۷ اکتبر غایب بود
  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس با قالیباف دیدار کرد
  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • نارضایتی بیشتر صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است