Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@05:05:20 GMT

مجلس مدافع حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۳۰۰۲

مجلس مدافع حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ اعتراضات معلمان مدارس غیرانتفاعی به شرایط کاری خود مدتی است که خبرساز شده است. این معلمان که از حقوق بسیار پایین، نداشتن بیمه مناسب و عدم امنیت شغلی شکایت می‌کنند خواستار پیگیری و رسیدگی مجلس شورای اسلامی به مطالبات خود هستند.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از معلمان این مدارس ماهیانه 500 هزار تا 1 میلیون تومان حقوق گرفته و تنها برای 5 تا 10 روز کار حقوق در نظر گرفته می‌شود که مبلغ آن را نیز باید از جیب خود پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید) در همین رابطه به سراغ «محمدمهدی زاهدی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات رفتیم و مطالبات معلمان را پیگیری کردیم.

«محمدمهدی زاهدی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره وضعیت استخدام و حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت: در مجلس یک طرح بسیار خوب برای ساماندهی این مدارس داریم که طبق یکی از آیتم‌های آن باید وضعیت حقوق و بیمه معلمان شفاف بوده و در سامانه ثبت شود تا این معلمان مورد ظلم و استثمار قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اگر این قانون تصویب شود معلمان به حق و حقوق خود خواهند رسید ادامه داد: سامانه مد نظر مجلس با سامانه‌ای که در حال حاضر وجود دارد بسیار متفاوت و جامع‌تر است و به گونه‌ای طراحی خواهد شد که مجلس و مسئولان وزرات‌خانه آموزش و پرورش به آن دسترسی کامل داشته باشند.

 این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدارس غیرانتفاعی به بسیاری از معلمان ظلم می‌شود افزود: مجلس مدافع حقوق معلمان این مدارس است اما درمورد استخدام آن‌ها باید همان روال قانونی که برای سایر اقشار وجود دارد طی شود.

انتهای پیام/

فریده طهماسبی کد خبر: 1101845 برچسب‌ها مدارس غیرانتفاعی معلمان مدارس غیرانتفاعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی معلمان مدارس غیرانتفاعی معلمان مدارس غیرانتفاعی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد