Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز و با حضور سردار رحیمی رییس پلیس فرماندهی انتظامی فاتب و پیشکسوتان و کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ ، از کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رونمایی شد.

به گزارش برنا؛ سردار رحیمی، ریس پلیس تهران بزرگ در این جلسه روز قلم را به اهل قلم تبریک گفت و حضور پیشکسوتان و روسای اسبق راهور و استاد معتضد را پاس داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد : یکی از آرزوهای من که همیشه خودم پیگیر آن بودم انتشار کتاب تاریخ شفاهی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بود که به لطف خدا این مهم میسر شد .

سردار رحیمی افزود : در این کتاب اقدامات خاطرات و تجربیات روسای پلیس درج شده و بنده در سفرهایی که داشتم پلیس ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار توانمدتر و از نظر عملکرد دارای تخصص است و ما در این بخش ادعا داریم و صاحب سبک هستیم .

او گفت : تکیه گاه و محور کار پلیس ، مردم هستند و محور اصلی برنامه ریزیهای ما در تمام جلسات بحث آرامش و امنیت مردم و احقاق حقوق آنها  هست.

او بیان کرد : امروز پلیس به وجود انسانی متدین شجاع خستگی ناپذیر و بهترین پاکترین انسان و فرمانده محترم و معزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است که فرمانده ما هستند و این یک پارچگی پلیس در هیچ جای دنیا نیست و این به برکت انقلاب است و ولایت مداری پلیس می بایست همیشه از آن یاد شود و آموزه های دینی و وجود روحانیت معظم و حضور عقیدتی سیاسی را در پلیس یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

سردار رحیمی افزود : طرح موتور یار در تهرانی که ۴ میلیون موتور دارد انجام می شود و برخی از سرقت ها و بی انضباطی هایی که انجام می شود توسط موتورسواران انجام میگیرد و قشر دیگری که هستند واقعا قشر ضعیف و زحمت کش و با شخصیت هستند که ما می بایست ضمن اعمال قانون بتوانیم به وضعیت انها نیز توجه شود که با ابتکار پلیس این طرح کارساز شد و اقدام بسیار خوبی شکل گرفته است که موتور به پارکینگ نمیرود .

سردار حمیدی بیان کرد : راه اندازی شماره ۱۱۰ انقلابی در پلیس بود و با اینکار و خلاقیت توانستیم ماموریت ها و اهداف خود را به سرانجام برسانیم و همین مرکز هوشمند مرفوک  که در پلیس راهور تهران بزرگ راه اندازی شده است به سمت هوشمند شدن و آی تی به سمت جلو حرکت می کنیم .

سردار رحیمی گفت : ما پلیس را از مامور معذور به پلیس مامور  مسئول تبدیل کرده ایم که وظایف  و ماموریت خود را به خوبی انجام می دهد و شب و روز همکاران بنده زحمت می کشند و رده های پلیس به هم پیوسته هستند و اقدامات خود را به خوبی انجام می دهند  .

او گفت : ما گردن اراذل و اوباش را شکسته ایم و در طرح مختلف امنیت را به پارکها بازگردانده ایم و هر روز پارک ها در شهر تهران  پاکسازی می شوند .

سردار رحیمی گفت : در خصوص چاپ این کتاب از سردار حمیدی و سرهنگ رازقی تشکر کرده و گفتند این کتاب با تمام فراز و نشیب ها رونمایی خواهد شد و پلیس به عنوان سربازان مردم و ولایت شبانه روزی در خدمت مردم هستند و پلیس با جدیت در همین گرما ساعتها خدمت خود را انجام می دهند و شهر در کمال آرامش و امنیت است و  با وجود ویروس کرونا مردم در آرامش هستند .

سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این جلسه  ، ضمن خوش آمد گویی به پیشکسوتان راهور  ، کارشناسان راهور ، هدف از تشکیل این جلسه را دیدار با روسای اسبق راهور و پیشکسوتان و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی راهنمایی و رانندگی دانست .

سرهنگ رازقی در ادامه این جلسه ضمن تشکر از زحمات و دستورات فرماندهی محترم انتظامی تهران بزرگ سردار حسین رحیمی و تلاش و پیگیری های سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ ،  در خصوص این کتاب گفت : یکی از روشهای تدوین تاریخ  و گرد آوری این کتاب ، استفاده از تجربیات کارشناسان و پیشکسوتان راهور بوده است که به این شکل  مورد استفاده قرار گرفته  که حاصل صحبت ها و تجربیات ۱۴ نفر از این عزیزان بوده است ، این کتاب  ماحصل تجربیات است و استاد معتضد در کتاب یکصد سال فراز و فرود نیروی انتظامی را گرد آورده است و از ۱۴ نفر روسای و فرماندهان قدیمی با بیان   خاطرات ناگفته ی خود این کتاب را پر از ناگفته ها کرده اند  که هیج جا نوشته نشده است .

سرهنگ رازقی گفت : آرشیو بسیار منحصر بفردی گرده آورده شده است که می تواند بسیار آموزنده و منبع خوبی برای تحقیقات باشد.

در پایان این جلسه از کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رونمایی گردید.

لازم به ذکر است،  عکسهای خاطره انگیزی در آن استفاده شده که در این زمینه  موسسه اطلاعات و اسناد انقلاب اسلامی ، موسسه مطالعه آثار معاصر از دست اندرکاران گرد آوری این کتاب بودند که از زحمات ایشان  تشکر گردید  .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشکسوتان راهنمایی و رانندگی ایران حقوق آیت الله العظمی انقلاب آموزه های دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی سرقت قانون خلاقیت پلیس راهور آی تی اراذل و اوباش شبانه روزی ویروس نیروی انتظامی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ انقلاب اسلامی سردار آیین رونمایی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پلیس راهور تهران بزرگ کتاب تاریخ شفاهی سردار رحیمی سردار حمیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افزایش پنج برابری میزان جرایم رانندگی مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی درباره میزان افزایش جرایم رانندگی در سال جدید اظهار کرد: نرخ جدید جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است و منتظریم نرخ جریمه‌ها از طرف هیئت دولت به پلیس راهور اعلام شود، اما در کل می‌توان گفت جریمه‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند و البته این افزایش پنج برابری مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ را خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان جرایم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است، توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضائی از جرایم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۰ به اجرا گذاشته شد است، گفت: در همین قانون پیش‌بینی شده که پلیس می‌تواند هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را با توجه به نرخ تورم داشته باشد و این پیشنهاد باید در هیئت دولت مطرح شود، البته قانون‌گذار فقط راجع به نرخ جریمه مجوز را صادر کرده است و نمره منفی و مدت زمان توقیف و سایر مجازات‌های مکمل و جایگزین به شکل ثابت باقی می‌ماند.

سردار حسینی درباره پیامک ارسالی از تخلفات برای رانندگان گفت: تاکید داریم که به محض ارتکاب تخلف، پیامکی برای متخلف ارسال شود؛ در متن پیامک اولیه ذکر شده تخلف انجام شده، اما در حال بررسی است و پیامک دوم بعد از تأیید ارسال می‌شود که شناسه پرداخت در آن وجود دارد، به طور معمول در پیامک دوم خطایی نداریم، از این رو اگر شهروندان پیامکی دریافت کردند که حاوی شناسه پرداخت نبود، نگران نباشند.

وی افزود: درصد خطای پیامک دوم بسیار پایین است، عمده خطاها در مورد پیامک‌های اولیه است، اما در هر صورت اگر فردی با بررسی سوابق تخلفات خود متوجه شد که بعضی از خطاهای ذکر شده را مرتکب نشده باید اعتراض خود را در واحدهای رسیدگی دنبال کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور امکان اعتراض به جریمه وجود دارد، ما در سال ۱۴۰۳ موضوع رسیدگی غیر حضوری اینترنتی را خواهیم داشت که مردم می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از مطابقت اگر به نتیجه برسیم که ادعای فرد درست است، جریمه حذف و پاک خواهد شد.

کد خبر 745130

دیگر خبرها

  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت