Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@14:14:48 GMT

کمبود ۱۶۰مگاوات انرژی برق در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۴۸۰۲

کمبود ۱۶۰مگاوات انرژی برق در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق گفت: با افزایش شدت گرمای هوا و کم شدن بارش ها درحال حاضر تمام آب پشت سدها برای شرب ذخیره شده و عملا آب سد برای تولید برق مصرف نمی شود و ما با کمبود انرژی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طول ماندگاری گرما موجب شده راندمان نیروگاه ها کاهش یافته و نگهداری برج های خنک‌کننده سخت شده و به دلیل گرما، رله به طور اتومات عمل کرده و پست برق از مدار خارج می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در استان ۱۶۰مگاوات کمبود برق داریم که ۸۰مگاوات را صنایع جبران می کنند با مدیریت مصرف و ۸۰ مگاوات خاموشی اعمال می شود.

چگینی تصریح کرد: در استان ۵ واحد تولید رمز ارز مجاز داریم در قزوین، بویین زهرا و آبگرم فعالیت داشتند که ۴ واحد تعطیل شده و تنها یک واحد در بویین زهرا که ژنراتور جداگانه دارد و به شبکه سراسری متصل نیست مشکلی ندارد و فعالیت دارد.

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با خاموشی حداکثر دو ساعت در روز در بخش خانگی قادرهستیم وضعیت را کنترل کنیم و همچنان از مشترکین درخواست می کنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از شرایط کنونی عبور کنیم.

۴۶

کد خبر 1532311

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ محمودی گفت: ابلاغیه این کار سال گذشته به دستگاه‌ها اعلام شد و امسال باید در اوج مصرف از برق تولیدی خود استفاده کنند.
او با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های تولید برق تجدیدپذیر تسهیلاتی نیز از سوی دولت تعیین شده و پرداخت می‌شود افزود: از امسال و در اوج مصرف هزینه انرژی دستگاه‌ها که از برق دولتی استفاده کنند به شدت افزایش می‌یابد.
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از استان‌های پرمصرف برق به خصوص در بخش صنعتی است و باید صنایع بتوانند قسمتی از احیتاج خود را تأمین کند.
محمودی گفت: میزان موظفی تولید برق سالانه پنج درصد است که در پایان چهار سال باید به ۲۰ درصد برسد.

او افزود: هدف از این الزام، اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک است.

دیگر خبرها

  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • خسارت باران به زیرساخت‌های انرژی در قشم
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین