Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:47:40 GMT

اعلام برنامه بی‌برقی در فارس+ جداول خاموشی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۴۹۴۸

اعلام برنامه بی‌برقی در فارس+ جداول خاموشی

ایسنا/فارس همزمان با اعمال خاموشی نوبتی در نقاط مختلف کشور ، جدول زمان بندی خاموشی روی پرتال شرکت‌های توزیع نیروی برق فارس و شیراز قرار گرفته است. این در حالیست که طی 24 ساعت شبانه روز شاهد روشن ماندن چراغ برخی اماکن اداری، تابلوهای فروشگاه‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی، نورپردازی اماکن مسکونی، تجاری و اداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستیم.

خاموشی برق که از ابتدای تیرماه همانند اکثر نقاط ایران، در استان فارس و شهر شیراز هم کلید خورده، منجر به طرح دوباره نقدهایی شده، که عمده آن معطوف به مدیریت کلان صنعت برق است.

اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در استان فارس کلانشهر شیراز در حالی از ابتدای تیرماه، به شکل محدود و مقطعی اجرایی شد که هیچ برنامه زمانبندی از سوی شرکت‌های توزیع، اعلام نشده بود اما برگزاری جلساتی در سطح مدیران ارشد استان و اعلام اخباری مبنی بر افزایش مصرف نسبت به سال گذشته و لزوم مدیریت مصرف و تلاش برای فرهنگسازی نحوه مدیریت مصرف برق، نشان دهنده عزم صنعت برق برای توزیع عادلانه خاموشی‌ها بود.!

اعمال خاموشی، در شرایطی که جامعه از یک سو با گرمای بی سابقه مواجه است و مردم با افزایش سرسام آور هزینه‌های معیشت، روزگارشان را با دشواری و نگرانی طی می‌کنند و از سوی دیگر، هنوز موج چهارم کرونا فرو ننشسته، خبرهای رسمی آغاز پیک پنجم، با شدت بیشتر، رسانه‌ای شده و اعمال محدودیت‌ها، بخشی از جامعه را با رکود اجباری، مواجه کرده است.

در حالیکه شهروندان، اعمال خاموشی گسترده آنهم در شرایط سخت کنونی را نشان‌دهنده ناکارآمدی مدیران و برنامه‌ریزان صنعت برق طی می‌دانند و به این موضوع انتقاد دارند، مدیران صنعت برق در فارس معتقد هستند که در ایران مصرف برق بهینه و مطلوب نیست.

مسئولان صنعت برق که طی هفته‌های گذشته بخش مهمی از مسئولیت مصرف بالای برق و خاموشی‌ها را به گردن استخراج کنندگان رمزارز می‌انداختند، اکنون و پس از مصوبه هیئت دولت و اعلام ممانعت از فعالیت این دسته از مصرف کنندگان حتی اگر مجوز داشته باشند، مصرف بهینه را بیش از همیشه پررنگ کرده‌اند و به هیچ وجه حاضر به پذیرش مسئولیت وضعیت کنونی نیستند.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر، مسئولان صنعت برق در استان فارس و شهر شیراز کمتر خود را در معرض سئوالات نمایندگان افکار عمومی قرار داده‌اند و تنها به اطلاع رسانی‌های از طریق صدا و سیما اکتفا کرده و در برنامه‌هایی مشخص متکلم وحده بوده‌اند.

مردم اعتقاد دارند که بار ضعف مدیریت و نظارت بر روند مصرف انرژی برق در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، هم به دوش بخش‌ خانگی قرار گرفته و در حالیکه بسیاری از اماکن تجاری و خدماتی، نظیر بانک‌ها، موسسه‌های خصوصی، پارک‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، در حال مصرف انرژی هستند، عمده خاموشی، خانه‌ها و اماکن مسکونی آنهم در ساعاتی که زمان حضور اعضای خانواده در منزل است را گرفتار کرده است.

بنا بر آمارهای موجود، حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، کشاورزی است که هزینه برق آنها تقریبا معادل صفر محاسبه می‌شود، حال آنکه این بخش، بیش از ۷۰ درصد برق تولیدی را مصرف می‌کند و در فارس نیز بالغ بر ۴۵ درصد کل برق به بخش کشاورزی اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ درصد مشترکان، از برق با تعرفه پائین بهره مند هستند.

کاهش شدید بارندگی، گرمای زودهنگام، افزایش درجه حرارت هوا، شیوع همه گیری کرونا، روشن شدن زودهنگام پمپهای کشاورزی، گسترش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز، کاهش تولید در بخش برق آبی و .... از عواملی است که بارها به عنوان دلایل اعمال خاموشی در کشور مطرح شده است؛ حال آنکه طی سال‌های گذشته، مسئولان، صنعت برق ایران را پیشرو، پیشران و توسعه یافته توصیف و تاکید کرده بودند که این صنعت در جایگاهی رفیع ایستاده است.

به گزارش ایسنا، بعد از پایان کنکور سراسری، خاموشی‌های نوبتی که از ابتدای خردادماه متوقف شده بود، مجددا آغاز و شرکت‌های توزیع با قرار دادن جداولی بر روی پایگاه‌های خبری خود، به آن رسمیت بخشیده‌اند؛ هرچند خاموشی‌های برنامه ریزی شده و نوبتی، از هفته اول تیرماه در فارس و شیراز آغاز شد به طوریکه با قطع برق در هر نقطه‌ای از فارس، اگر با سامانه ۱۲۱ تماس برقرار می‌شد، اپراتور اتوماتیک، مشترک را نسبت به اجرای خاموشی‌های نوبتی آگاه می‌کرد.

براساس این گزارش، جدول زمان‌بندی خاموشی‌های نوبتی در کلانشهر شیراز که روی پرتال شرکت توزیع نیروی برق قرار گرفته، مشترکان را نسبت به احتمال بروز ۲ نوبت قطع برق در ۵ روز هفته و یک نوبت در ۲ روز هفته و هر بار به مدت ۲ ساعت، آگاه کرده است.

مسئولان صنعت برق در فارس پیش از این اعلام کرده بودند که اپلیکیشن برق من با قابلیت نصب روی دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت، این امکان را برای مشترکان فراهم می‌کند که قبل از شروع خاموشی مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، جداول مربوط به خاموشی‌های نوبتی شهرستان‌های مختلف استان فارس بر روی پرتال شرکت توزیع برق این استان به نشانی، https://www.farsedc.ir/ قرار داده شده است و شهروندان ساکن در شهرستان‌ها می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خاموشی محل سکونت خود به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نیروی برق شیراز کلانشهر شیراز خاموشی نوبتی قطع برق خاموشی های نوبتی اعمال خاموشی استان فارس خاموشی ها صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک