Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال رازقی روز دوشنبه در کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس که با حضور اعضای آن و به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: بر اساس قانون بهبود کسب و کار دستگاه های خدمات رسان مانند برق و گاز باید توجه به صنایع و بخش تولید را در اولویت عدم قطعی خدمات قرار دهند که در غیر این صورت دولت ملزم به پرداخت خسارت  خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر گزارش ارسالی روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، وی با تاکید بر اینکه آیین نامه اجرای این قانون تهیه نشده و عزمی برای تهیه آن در کشور وجود ندارد افزود: بنا بر اعلام صنعتگران، اداره برق استان اعلام هایی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان مبنی بر اولویت دار بودن صنایع در کاهش میزان مصرف و یا قطعی برق انجام داده است که این موضوع مغایر با قانون است و این مهم را در استانداری و دادگستری استان پیگیری خواهیم کرد.
رازقی اظهارداشت: در شرایط فعلی موضوع قطعی برق به یکی از دغدغه ها و موضوع های مهم و اساسی واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که موجی از سردرگمی و نگرانی را برای فعالان اقتصادی استان ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس دو موضوع مهم قطعی برق صنعتگران در استان به ویژه مستقر در شهرک صنعتی و تامین مازوت برای واحدهای تولیدی استان در فصل زمستان را در شورای گفتگوی استان مطرح خواهیم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: وجود مشکلات داخلی و سنگ اندازی برای عدم حمایت از تولید و صنعت در سالی که به تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نام گذاری و تاکید شده است، جای تعجب دارد.
رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل گروهی از نخبگان برای تصمیم گیری در حوزه اقتصاد و صنعت کشور ادامه داد: متاسفانه سالهای متمادی است که در حوزه اقتصاد در کشور هدفگذاری و برنامه ریزی نداریم و اسنادی مانند ایران ۱۴۰۴ و برنامه های توسعه ای پنج ساله تدوین شد اما اهتمامی برای تحقق آنها در کشور وجود نداشت.
وی عنوان داشت: عمده کار تصمیم گیران اقتصادی کشور حرکت بدون برنامه و رفع مشکلات روزمره است و هر چند که رسالت اتاق های بازرگانی ارائه مشاوره به قوا است اما از بخش خصوصی برای تصویب قوانین و دستورالمعل ها نظرخواهی نمی شود و نتیجه تصویب این قوانین کارشناسی نشده، ایجاد مانع برای کسب و کار و اختلال در صادرات است.
رازقی تصریح کرد: با توجه به ضرورت استان، شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس موضوع" شناسایی موانع مدیریت صادرات و ارائه راهکارهای توسعه صادرات" را در دستور کار خود قرار دهد.
در این جلسه خسرو فروغان و هادی حنایی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی استان به بیان دیدگاه های خود در خصوص معضلات و مشکلات بخش تجارت و صنعت استان پرداختند.
همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه شد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اتاق بازرگانی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قطعی برق شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اتاق بازرگانی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اتاق بازرگانی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قطعی برق شیراز فارس اتاق بازرگانی فارس قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه شب در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: موضوعاتی همچون کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه‌گذاری،  گردشگری و فناوری قرار است  در کمیسیون‌های مجمع ACD موردبحث و گفتگو قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه پایدار از دیگر موضوعاتی است که  در این مجمع  مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان هر چند از لحاظ صنعتی رشد پیدا کرده اما سطح آلودگی هوا در آن بالا است و  مشکلات زیست‌محیطی دارد. این در حالی است که بسیاری از شهرهای جهان که  از ما صنعتی‌تر هستند، میزان آلایندگی‌های کمتری دارند.

کشانی با اشاره به اینکه استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود، گفت: استانبول بین شهرهای ترکیه شرایط ویژه دارد؛ اصفهان نیز یک فرصت بی‌نظیر جهانی از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای کشورمان است و کسانی که دل در گرو ایران دارند باید به تقویت اصفهان کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه  هم‌زمان با برگزاری این مجمع، نمایشگاه اکسپو  نیز  در تهران برگزار می‌شود و مهمانان از این نمایشگاه هم بازدید می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رویداد مهم، فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی شهر تغییر می‌کند.

در ادامه این جلسه، سعید ابراهیمی قائم‌مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا گفت: هدف اجلاس گفت‌وگو بین کشورهای آسیایی عضو است که از ۴۶ کشور که در این قاره قرار دارند، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.

وی افزود: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع، برای ۳۲ کشور دعوت‌نامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها برای حضور مهمانان از طریق وزارت‌ امور خارجه و سفارتخانه‌های مربوطه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ""Asia cooperation dialogue باهدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در " چا آم" تایلند تأسیس شد. این مجمع تلاش دارد تا فارغ از مباحث و مشاجرات سیاسی، راه‌های جدیدی را برای ایجاد همکاری با تمرکز بر مسائل توسعه‌ای و اقتصادی، شناسایی و تقویت کند.

ایران در سال ۱۳۸۳ عضو مجمع شد و در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کشور پیش‌گام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست مجمع را برعهده دارد.

هدف مجمع به طور خلاصه شامل ترویج همکاری کشورهای آسیایی برای تقویت نقاط قوت و شناسایی فرصت‌های بالقوه است که بتواند فقر را کاهش دهد و از طریق  توسعه زیرساخت‌های علمی باعث بهبود کیفیت زندگی مردم آسیا شود. توسعه اقتصاد و بازارهای مالی  باهدف  افزایش توان رقابت در بازارهای بین‌المللی از دیگر اهداف مجمع است. همچنین  تلاش برای تمرکز کشورهای عضو در یک‌رشته فعالیت اقتصادی، بر اساس نقاط قوت و توانایی‌ها جهت تبدیل‌شدن اعضاء به شرکای قابل‌اطمینان و تبدیل‌شدن قاره آسیا به " جامعه آسیایی " از اهداف مهم این مجمع است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است