Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:23:47 GMT

۱.۳ میلیون لاستیک وارداتی به سامانه کالا افزوده شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۵۴۹۰

۱.۳ میلیون لاستیک وارداتی به سامانه کالا افزوده شد

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نظارت بر وضعیت فنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر گفت: اتوبوس‌های مسافری بین شهری بر اساس سن ناوگان، بین ۳ تا هر ۶ ماه یک بار معاینه فنی مکانیزه دریافت می‌کنند.

وی افزود: نوع دیگری از معاینه و کنترل فنی ناوگان نیز قبل از هر اعزام خودرو و اتوبوس است که در لحظه سفر از سوی مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل چک می‌شوند یعنی هر بار قبل از سفر معاینه فنی بصری صورت می‌گیرد و ظواهر وسیله نقلیه آن را بر اساس ضوابطی که سازمان راهداری تعیین کرده، چک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره عرضه لاستیک یادآور شد: در سامانه کالا وابسته به وزارت صمت، لاستیک با ارز نیمایی عرضه می‌شود لاستیک‌های تولید داخل هم که مواد اولیه آنها وارداتی است، در همین سامانه عرضه می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس سهمیه بندی ای که انجام شده، متقاضیان دریافت لاستیک‌های وارداتی با ارز نیمایی، به سامانه کالا مراجعه می‌کنند سپس به صورت سیستمی حواله الکترونیک دریافت کرده و با توجه به اینکه پلاک خودروی سنگین و شماره شاسی موتور و بدنه نیز در سامانه کالا ثبت شده، حواله الکترونیکی را به فروشنده تحویل می‌دهند.

باقرجوان گفت: وزارت صمت به سازمان راهداری اطمینان خاطر داده که در این حوزه مشکلی نخواهد بود و لاستیک عرضه می‌شود؛ اعلام شده که ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه کالا موجود است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان راهداری، سامانه کالا دو قسمت دارد؛ یکی برای فروشنده و یکی هم برای خریدار؛ فروشنده، عاملان فروش لاستیک سنگین هستند و خریدار نیز دارندگان وسایل نقلیه سنگین اعم از اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کامیونت است. خریدار وارد سامانه شده و پس از ثبت اطلاعات خود، حواله الکترونیکی دریافت می‌کند؛ سپس در آن حواله ذکر می‌شود که خریدار می‌تواند دو حلقه لاستیک خارجی با سایز و برند مورد نظر، از یکی از عاملان فروش با قیمت مصوب در حواله دریافت کند.

کد خبر 5251078

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لاستیک سنگین اوپک پلاس قیمت دلار اوپک وزارت نیرو ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت شاخص کل بورس رمز ارز نهاده های دامی بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا سازمان کشورهای صادرکننده نفت قیمت یورو سازمان راهداری سامانه کالا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بیشترین صادرات کالا طی ۱۲ ماهه سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان با ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن انجام شد. ️

وی درباره میزان صادرات از دیگر پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در پایانه‌های مرزی خسروی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا، سومار یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن کالا، شیخ‌صله ۶۲۵ هزار تن کالا و شوشمی ۳۱۸ هزار تن کالا صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره عمده کالا‌های صادر شده از پایانه‌های مرزی نیز گفت: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالا‌هایی بودند که از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شد. ️

کهریزی درباره ناوگان ورودی به پایانه مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۷۸ هزار و ۶۱۴ هزار خودرو کالا‌های صادراتی را به پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه انتقال داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • مالکین خودرو سالانه چهار حلقه لاستیک باتعرفه دولتی دریافت می کنند
  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار