Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی 13 تیر ماه در نشست مجازی گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور استاندار کرمان و معاون سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور از محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان اظهار داشت: 59 درصد جمعیت استان کرمان شهری و 41 درصد آن را جمعیت روستایی تشکل می‌هند که بعد از اجرای طرح‌های مناسب اقتصاد مقاومتی شاهد مهاجرت معکوس در بعضی از روستاهای استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در مجموع استان کرمان 20 شهرداری درجه سه، 14 شهرداری درجه چهار، 10 شهرداری درجه شش،9 شهرداری درجه پنج، هشت شهرداری درجه یک، چهار شهرداری درجه‌های دو، هفت، هشت و 9 داریم وشهرداری کرمان هم درجه 11 است.

وی بودجه مصوبه سال گذشته شهرداری‌های استان را 2 هزار و 852 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته 11 هزار میلیارد ریال نیز از محل ملی و استانی به شهرداری‌های استان کمک شده است.

آیت اللهی موسوی ابراز داشت: بودجه مصوبه سال 1400 شهرداری‌های استان 3 هزار و 596 میلیارد تومان است که 26 درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد و تا الان حدود 388 میلیارد تومان نیز به آنها کمک شده است.

وی گفت: ماشین‌آلات اهدایی سال 99 سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های استان 11 دستگاه و امسال 39 دستگاه بوده ضمن آنکه 72 فقره نیز تجهیزات فردی در این ایام به شهرداری‌ها واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان وجه قیر برای شهرداری‌های استان تامین و به حساب آنها واریز شد اما امسال هنوز مبلغی داده نشده است.

وی باشاره به آمار پرسنلی شهرداری‌های استان گفت:11هزارو278 نفرمجموع نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی شهرداری‌های استان هستند.

آیت اللهی موسوی،همچنین با اشاره به جذب و بکارگیری 30 نفر نیروی متخصص در آتش‌نشان‌ها گفت:مجوز تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگری 390 نفر و قراردادی‌های انجام کار معین 88 نفر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با صدور مجوز برای شهرداری‌های کرمان و جیرفت در مجموع استان کرمان 370 نفر نیروی انجام کار معین در شهرداری‌های استان مجوز به کارگیری گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به 2670 روستای دارای دهیاری مصوب در استان گفت: یک هزار و 871 روستای بالای 20 خانوار تحت پوشش آب آشامیدنی بهداشتی در استان داریم ضمن آنکه 760 روستای استان نیز به صورت سیار و تانکر آبرسانی می‌شوند.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: 498 روستای زیر 20 خانوار تحت پوشش آب آشامیدنی سالم داریم و 2274 روستا فاقد آب آشامدنی سالم هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از گازرسانی به یک هزار و 433 روستای استان خبر داد و با بیان اینکه 3 هزار و 27 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان یعنی 100 درصد آنها از برق برخوردار هستند، افزود: 2 هزار و 188 روستا تقریبا 70 درصد روستاهای زیر 20 خانوار استان کرمان نیز برق‌دار هستند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 7دستگاه ماشین آلات آتش‌نشانی و حمل زباله به دهیاری‌های استان داده شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون عمرانی استاندار کرمان شهرداری های استان آیت اللهی موسوی استاندار کرمان میلیارد تومان شهرداری درجه استان کرمان شهرداری ها دهیاری ها سال گذشته 20 خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمدعلی نعمت نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد، ۱۶ طرح تامین آب برنامه‌ریزی شده، اظهارکرد: به همین منظور بودجه ۴۴ هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۸ درصد از مجموع سدهای خراسان رضوی پرشدگی آبی دارد و با وجود بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلندمدت، ۳۰ درصد کاهش بارندگی در استان داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهرهای خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه صادر شده است.

نعمت نژاد گفت: در حال حاضر هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

وی ادامه داد: به طور متوسط هم‌اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر تاکنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته‌ایم.

نعمت نژاد با بیان این مطلب که ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898647

دیگر خبرها

  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی