Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،‌‌‌‌ قطعی‌های مکرر برق، نوسانات موجود و ناپایداری در شبکه توزیع از مشکلاتی است این روزها گریبانگیر مردم در نقاط مختلف استان شده است.

قطعی برق فقط نبود روشنایی نیست، در گرماگرم تابستان قطع برق، امکان استفاده از وسایل سرمایشی را به دنبال دارند همچنین بر نوسان و افت ولتاژ نیز اثرگذار بوده و باعث خسارت به وسایل برقی منازل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این موضوع باعث کندی سرعت نت یا قطعی پوشش شبکه اینترنت می‌شود یا در برخی نقاط نظیر شهرستان داراب که مردم در شبکه توزیع آب با سهمیه‌بندی مواجه هستند، با قطع دینام فشار آب نیز به حداقل رسیده و کارهای روزمره به تعویق می‌افتد و در نهایت قطع برق زوایای متعددی از زندگی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

گرمای کلافه‌کننده، مهمان ناخوانده مردم

هنگام صرف ناهار یا شام، هنگام برقراری وبینار آموزشی دانش‌آموزان یا دانشجویان یا جلسات کاری که این روزها عموم جلسات به اینترنت وابسته است،
زمان استراحت بعد از یک روز خسته‌کننده کاری، قطعی برق و گرمای فزاینده، کلافگی را به دنبال دارد به ویژه در نقاطی که طبق زمان‌بندی، ۲ دفعه در روز و هر دفعه ۲ ساعت برق منطقه قطع می‌شود!

یکی از عوامل قطعی برق، کسری تولید و مشکلاتی است که در نیروگاه‌ها ایجاد می‌شود، از دیگر عوامل، خساراتی است که دستگاه‌های غیرمجاز ماینر به شبکه توزیع برق وارد می‌کند و تمام واحدهای مسکونی یا غیرمسکونی اطراف مراکز استخراج رمز ارز، دچار افت ولتاژ می‌شوند.

برخورد قانونی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز همچنان ادامه دارد، به طوری که به تازگی در یک حرکت، بیش از ۱۴۰۰ دستگاه ماینر توسط نیروی انتظامی استان فارس کشف و ضبط شده است.

با وجود اینکه در سطح استان فارس تنها دو دستگاه رمز ارز مجوز لازم را دارند اما در نقاط متعددی افراد سودجو اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز کرده‌اند و بدون توجه به آسیبهای موجود به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

کسری تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

مدیرعامل شبکه توزیع برق استان فارس، یکی از عوامل قطعی برق را کسری تولید می‌داند که از دست رفتن نیروگاه‌های برق آبی را به دنبال دارد.

احمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ادامه می‌دهد: کسری تولید و افزایش مصرف بار، نیروگاه‌های برق آبی را متاثر می‌کند و اکنون کانون ۳ و کانون ۴ توزیع برق دچار این مشکل شده‌اند.

وی می‌گوید: میزان کسری در قالب مدیریت بار اعلام می‌شود و تلاش ما این است که در بخش مصارف خانگی کمتر قطع برق داشته باشیم و بیشترین قطع برق در بخش کشاورزی، صنایع و اداری باشد.

خسروی با اشاره به اینکه تفکیک مکانی قطعی برق به چه صورت ایجاد می‌شود و چرا در برخی مکان‌ها برق قطع می‌شود، اما در محلات دیگر این مشکل وجود ندارد، اظهار می‌دارد: مناطقی که در نزدیکی بیمارستان‌ها هستند، به خاطر بیماران کرونایی قطعی برق وجود ندارد بنابراین واحدهای مسکونی اطراف این بیمارستان‌ها نیز دچار مشکل قطع برق نخواهند شد همچنین در مراکزی که در مجاورت پمپ‌های اصلی آب هستند و محل اصلی تامین آب شرب شهرستان می‌باشند، نیز قطعی برق نداریم.

برنامه خاموشی سراسری است و تحت کنترل استان نیست

مدیرعامل توزیع برق فارس خاطرنشان می‌کند: زمان اعلام خاموشی همچنین کمبود تامین برق سراسری است و در تهران راجع به آن تصمیم‌گیری می‌شود که بر اساس بار هر استان به آن استان ابلاغ می‌گردد.

 خسروی می‌افزاید: بنابراین برنامه خاموشی‌ها در کنترل کامل ما نیست و ممکن است در برخی نقاط در یک روز، دو بار قطعی برق داشته باشیم که امیدواریم این شرایط به حداقل برسد.

وی همچنین به مردم توصیه می‌کند که با مدیریت مصرف برق، خاموشی‌ها را به حداقل برسانند.

برق سرقتی مورد استفاده سودجویان، ناپایداری شبکه توزیع را به دنبال دارد

مشاور فنی مدیرعامل توزیع برق استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به خساراتی که دستگاه‌های غیرمجاز ماینر به شبکه توزیع برق وارد می کنند، می گوید: استخراج رمز ارز لطمات مختلفی دارد، چرا که این کاربران از مسیر غیرمجاز استفاده کرده و کمتر از طریق کنتور به استفاده از برق می‌پردازند.

 کریم فرد ادامه می‌دهد: همچنین این مسئله موجب افت ولتاژ و ایجاد نوسان می‌شود چون جریان زیادی مصرف می‌شود و لوازم برقی مشترکانی که همجوار منطقه هستند نیز لطمه می‌خورد.

وی بیان می‌کند: خسارت دیگر استخراج رمز ارز غیرمجاز، لطمه در شبکه سراسری توزیع برق است، این فعل و انفعال هارمونیک تولید کرده و به شبکه آسیب می‌رساند و در نهایت برق سرقتی و غیرمجاز، هزینه‌های تولید برق را برای استفاده مردم افزایش می‌دهد و این معضلی است که سودجویان با اختلال در شبکه به وجود آوردند.

دبیر کارگروه ساماندهی استخراج رمز ارز بیان می‌کند: طبق مصوبه دولت، سازمان صنعت و معدن متولی ارائه مجوز به استخراج‌کنندگان رمز ارز بوده اما در سطح استان فارس تنها دو مرکز، مجوز تاسیس و فعالیت مجاز دارند و سایرین به صورت غیرمجاز و خلاف به این کار مبادرت می‌کنند.

کریم فرد با اشاره به عوامل اثرگذار بر پایداری شبکه برق اظهار می‌دارد: عوامل متعددی بر پایداری شبکه توزیع برق اثرگذار هستند که شامل رفتار و نوع بار، ماینرها و بارهای تحمیلی که این مهمان‌های ناخوانده با برق دزدی ایجاد می‌کنند، ناپایداری در شبکه توزیع ایجاد کرده و آسیب‌هایی به شبکه وارد می‌سازند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: برق تولید اختلال ارز استخراج رمز ارز شبکه توزیع برق نیروگاه ها کسری تولید استان فارس قطعی برق قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این قرارگاه با هدف اتخاذ تدابیر و اقدامات ویژه برای تحقق شعار سال تشکیل شده است، گفت: هدف کلی، ایجاد بسترهای مشارکت مردم در تولید است و بر این اساس با اخذ مشاوره از مدیران، صاحب نظران و نخبگان، تقسیم کار کرده‌ایم.

وی مطرح کرد: مردم باید در عرصه‌های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور ورود کنند و ما باید شرایط لازم را برای این منظور فراهم کنیم. روند اجرای تمامی برنامه‌ها و مصوبات این قرارگاه باید مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد. باید چگونگی تحقق مشارکت مردم در تولید و اقتصاد را با بهره گیری از توان نخبگان استان مورد مطالعه قرار دهیم و خروجی علمی این امر را اجرایی کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: مکان یابی ۲۷ نقطه سکونتگاهی جدید ساحلی در چهار استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکیدات مقام معظم رهبری انجام شده و البرز نیز جزو استان‌های معین در این زمینه است. ایجاد شهرک‌های مسکونی در نقاط تعیین شده در دستور کار است که با مشارکت مردم و سرمایه گذاران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 6084425

دیگر خبرها

  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم