Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:20:13 GMT

شهروندان ایلامی منتظر دمای بیش از ۴۰ درجه باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۴۰۵۶

شهروندان ایلامی منتظر دمای بیش از ۴۰ درجه باشند

ساسان احمدی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوای استان ایلام از فردا به تدریج افزایش می یابد و این رشد دما تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت که البته اوج گرما در روز جمعه خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر بین ۵۰ تا ۵۱ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت و دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل نیز ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: دمای هوای استان طی دیروز و امروز نسبت به روزهای اوایل هفته جاری ۱.۵ درجه کاهش نشان می دهد که البته از فردا دمای هوا بیشتر خواهد شد.

احمدی نژاد اضافه کرد: دهلران دیروز پنجمین منطقه گرم کشور بود و دمای هوای این شهر از فردا روندی افزایشی به خود می گیرد و در نوار مرزی مهران هم باد به نسبت شدید می وزد.

وی به مردم به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص توصیه کرد: در زمان اوج گرما برای پیشگیری از گرمازدگی از تردد و خروج غیرضروری از منزل پرهیز و فعالیت های خود را به عصر و کاهش گرمای هوا موکول کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران آبیاری اراضی کشاورزی خود را قبل از طلوع و یا بعد از غروب آفتاب انجام دهند و در طول ساعات روز به ویژه ساعات اوج گرما از آبیاری این اراضی بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام در طی سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) سالی کم بارش و خشکسال را شاهد بود.

برچسب‌ها ایلام مناطق گرمسیر سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مناطق گرمسیر سازمان هواشناسی ایلام مناطق گرمسیر سازمان هواشناسی دمای هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز روند افزایش دمای هوا به تدریج در سطح استان آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان در طول روز هوای گرم حاکم شود.

وی افزود: بنابراین بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه برای این مدت سامانه‌ بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6087640

دیگر خبرها

  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • کاهش دمای هوا در استان
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود