Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو صبح امروز در برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، اظهار داشت: از سال ۱۳۳۴ قوانین مربوط به دارو در کشور شکل گرفته و در سال ۵۷ تعداد داروخانه‌های کشور به ۱۰۰۰ داروخانه هم نمی‌رسید.

وی افزود: امروز ۱۴ هزار داروخانه داریم که بیشتر آنها خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو، بر اجرای آئین نامه جدید تأسیس داروخانه‌ تاکید کرد و گفت: نقل قول از سوی وزیر بهداشت در ارتباط با توقف اجرای این آئین نامه کذب است.

شانه ساز ادامه داد: از ۱۰ سال پیش نسبت به نحوه صدور مجوز تأسیس داروخانه اعتراضاتی شکل گرفت و در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار، سیستم امتیاز بندی داروخانه‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: آنچه تبدیل به آئین نامه شده شاید اشکالاتی داشته باشد اما قابل قبول است.

شانه ساز گفت: تکیه بر خدمات در داروخانه مورد توجه قرار گرفته تا مصرف دارو منطقی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سرویس دهی بهتر برای داروخانه درآمد بیشتری ایجاد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه بابت ارائه خدمات در داروخانه‌ها پولی دریافت نمی‌شد، گفت: امسال این مشکل حل شده و روند قانونی برای دریافت هزینه بابت خدمات دارویی دریافت شود.

شانه ساز در ارتباط با وضعیت تأسیس داروخانه توضیحاتی ارائه داد و افزود: با توجه به آئین نامه جدید تأسیس داروخانه، شرایط برای خدمت در مناطق محروم بیشتر شده است.

وی با اشاره به حذف مقوله جمعیت در تأسیس داروخانه، گفت: این موضوع محل اختلاف بر سر آئین نامه جدید است، اما باید به سمت و سویی برویم که علاوه بر رعایت اقتصاد داروخانه، خدمات دارویی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شانه ساز با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: قرار شد نقاط ضعف آئین نامه جدید تأسیس داروخانه مورد بررسی قرار گیرد تا نگرانی‌ها رفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نگرانی‌ها پیرامون نبود داروخانه در مناطق محروم، گفت: ویژگی خاص آئین نامه جدید همین است که مناطق کمتر برخوردار از خدمات دارویی و داروخانه‌ها، بیشتر بهره مند شوند.

شانه ساز، وجود تضاد منافع در آئین نامه جدید تأسیس داروخانه را رد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو داروخانه تضاد منافع آیین نامه تاسیس داروخانه آئین نامه جدید تأسیس داروخانه رئیس سازمان غذا و دارو داروخانه ها شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود

کاظم وطن خواه اظهار داشت: خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و با کیفیتی را برای مردم فراهم کنند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آن ها قرار می‌گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی 
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌های لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌ها لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!