Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها، پرسش‌های مختلف و متعددی از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در فضای مجازی و در حوزه‌های مختلف از جمله «حوزه فنی» مطرح می‌شود که به مهم‌ترین آنها پاسخ داده شده است.

 متن پرسش‌های پرتکرار و پاسخ به آنها در ادامه می‌آید:

ـ احکام یک گروه پیش از سال ۹۶ به کجا رسید؟ چرا برای تعداد زیادی این احکام صادر نشده است؟
احکام یک گروه بالاتر با رعایت سقف گروه‌های پیش‌بینی شده بر حسب مدرک تحصیلی که قابل شناسایی در سیستم احکام بوده اند صادر شده و مواردی که با توجه به گروه شغلی درج شده در سیستم احکام بیش از یک گروه استحقاقی باشد مستلزم ارایه گروه های تشویقی برای شناسایی آن و تفکیک گروه استحقاقی به منظور بررسی اعمال گروه بالاتر می باشد که در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یادآور می شود که تا روز دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰ برای بیش از «یک میلیون و ۱۷هزار نفر» از افراد مشمول این قانون حکم مربوطه صادر شده است.

ـ احکام ایثارگری چه شد؟ راستی آزمایی برای چه انجام می دهید مگر دروغی در کار است؟
احکام ایثارگری بر حسب مدارک و مستندات دریافتی از سایت صندوق و تطبیق با جدول امتیاز مربوطه توسط سیستم احکام صادر می شود. مواردی که نیازمند بررسی توسط کارشناس واحد اجرایی باشد نیز به سیستم منتقل و پس از بررسی لازم، احکام اصلاحی صادر می شود. در حال حاضر دریافت اطلاعات ایثارگری رزمندگان در حال انجام بوده و در پایان هر روز اطلاعات دریافتی منجر به صدور حکم یا انتقال به واحد کارشناسی جهت بررسی مجدد می شود. گفتنی است که تا روز دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰ برای نزدیک به «۱۷۳هزار نفر» از مشمولان این قانون حکم ایثارگری صادر شده است و تنها ۱۷هزار نفر دارای سوابق غیرقابل محاسبه بوده یا مستندات آن ها در دست بررسی است.

ـ احکام مناطق جنگی را چرا اجرا نمی‌کنید؟
احکام مناطق جنگی مستلزم تبیین ساز و کار اجرایی و شرایط آن توسط مراجع ذیربط است.

ـ چرا سختی کار بازنشستگان استثنایی و وزارت بهداشت را اجرا نمی کنید؟
سختی کار کارکنان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی و وزارت بهداشت و سایر کارکنان، در «احکام دو سال آخر خدمت» آنان منظور شده و در محاسبه برقراری حقوق بازنشستگی این افراد منظور شده است.

ـ همسان سازی بازنشستگان مخابرات چه شد؟ چرا حقوق ما نسبت به سایر بازنشستگان اصلا افزایش نیافته است؟
همسان سازی بازنشستگان مخابرات بر حسب مدرک تحصیلی و گروه شغلی تطبیقی با جدول ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام پذیرفته و مواردیکه در یک گروه تشویقی آنان در سیستم درج نشده باشد با ارایه مستندات قابل اعمال است.

برای اطلاع از میزان افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری مشاهده جدول زیر پیشنهاد می‌شود:

---


ـ همسان سازی وزارت بهداشت چرا انجام نشده است؟
همسان سازی وزارت بهداشت نیز مطابق سایر بازنشستگان بر اساس ۹۰ % میانگین گروه های شغلی همتراز با گروه های شغلی زمان اشتغال آنان انجام پذیرفته است.

ـ چرا افزایش طبقه و گروه ها درحکم درج نشده یا نامفهوم و گنگ است؟
گروه شغلی بازنشستگان در حکم برقراری حقوق بازنشستگی درج می شود. همچنین در شرح احکام، اعمال یک گروه بالاتر نیز درج شده و قابل رویت است.

ـ چرا همسان سازی یک گروه و ایثارگری و برخی خدمات شامل حال وظیفه بگیران نشده است؟

اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

ـ چرا حق مدیریت و معاونت افراد داده نشده یا کمتر محاسبه شده و در احکام اطلاعات آن ها وجود ندارد؟

در متناسب سازی حقوق بازنشستگان درصد حق سرپرستی و مدیریت مطابق ضوابط مندرج در تبصره یک ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری راجع به افرادی که حداقل دو سال تصدی پست سرپرستی یا مدیریت داشته باشند اعمال می شود.

ـ چرا احکام شفاف نیست و با جزئیات کامل مثل نیروهای مسلح احکام صادر نمی شود؟

با توجه به تعدد مقررات استخدامی مشترکین صندوق و لزوم درج سوابق هویتی و خدمتی کارکنان در احکام کارگزینی و حکم برقراری حقوق بازنشستگی، مراتب در سیستم احکام صندوق درج شده و در افزایش های حقوق نیز منظور شده است. همچنین درحال حاضر گروه بازنشستگی در فیش حقوقی قابل مشاهده است.

۱۱.چرا برخی احکام بروز رسانی نشده است؟ مرکز تماس ۲۵۰۰ افزایش حقوق را اعلام می‌کند، اما در حکم وجود ندارد و عدد قبلی را نشان می‌دهد؟ یا دستگاه محل اشتغال، اطلاعات و مستندات را یک ماه است که بارگذاری کرده ولی در حکم اعمال نشده است؟

با اقدامات انجام شده، در حال حاضر امکان مشاهده دو حکم اصلاحی حقوق بازنشستگی در پروفایل شخص بازنشسته در سایت sabasrm.ir و همچنین نرم افزار صبا فراهم شده و قابل مشاهده می‌باشد.

ـ همسان سازی سال ۱۴۰۰ به کجا رسید؟

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۰ همانند شاغلان دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران به میزان ۲۵ درصد و حداکثر تا ۲.۵ میلیون تومان در فروردین۱۴۰۰ افزایش یافته و متناسب سازی بازنشستگان سال جاری هم مطابق جداول سال قبل با ضریب سال جدید (بازنشستگی تا ۹۹/۱۱/۳۰) همزمان اجرا می‌شود.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حقوق بازنشستگی وزارت بهداشت گروه بالاتر سیستم احکام همسان سازی یک گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت

تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • (ویدیو) افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین ماه
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد