Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مانده تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۹ به ۲۷۹۲ هزارمیلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش ۴۴.۳ درصدی همراه است. مقایسه میزان مانده تسهیلات در سال ۱۳۹۹ با سال ۱۳۹۰ نشان‌ دهنده افزایش بیش از ۷ برابری آن بوده که یکی از دلایل آن‌را می‌توان به افزایش تعداد بانک‌ها طی دوره مزبور نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  معاونت بررسى‌هاى اقتصادى اتاق بازرگانى تهران؛ مانده تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۹ به ۲۷۹۲ هزارمیلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش ۴۴.۳ درصدی همراه است. مقایسه میزان مانده تسهیلات در سال ۱۳۹۹ با سال ۱۳۹۰ نشان‌ دهنده افزایش بیش از ۷ برابری آن بوده که یکی از دلایل آن‌را می‌توان به افزایش تعداد بانک‌ها طی دوره مزبور نسبت داد.

روند ۱۰ ساله سپرده‌های بانکی طی دهه اخیر همواره صعودی بوده و به طور متوسط، سالانه حدود ۲۸ درصد رشد کرده است. مانده سپرده‌های بانکی در سال ۱۳۹۹ با رشد ۴۲.۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن ، به ۳۸۷۵ هزارمیلیارد تومان رسیده که طی دهه گذشته، دارای بیشترین سرعت رشد بوده است.

نسبت مانده تسهیلات بانکی به سپرده‌ها پس از کسر سپرده قانونی، طی ده سال اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و در سال ۱۳۹۹ به ۸۰.۲ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته از افزایش ۰.۸ واحد درصدی و نسبت به سال ۱۳۹۰ از کاهش ۳۰.۴ واحددرصدی برخوردار است.


ایلنا

برچسب ها: تسهیلات بانکی ، سپرده های بانکی ، بانک ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تسهیلات بانکی سپرده های بانکی بانک ها مانده تسهیلات بانکی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال سپرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز

فرماندار شهرستان نطنز از افزایش قابل توجه روکش آسفالت در ۲ سال‌ گذشته در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، محمد ظریفی از افزایش کم‌نظیر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی سطح شهرستان نطنز در دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال یک هزار و 400 انجام پنج کیلومتر، سال 1401 انجام 23.9 کیلومتر و در سال گذشته انجام 49 کیلومتر روکش آسفالت محقق شده است.

وی گفت: در سال 1400 میزان روکش آسفالت پنج کیلومتر انجام گرفته و در سال 1401 با رشد 4.7 برابری به میزان 23.9 کیلومتر افزایش یافته و در سال گذشته این میزان بیش از دو برابرِ دیگر افزایش داشته و روکش آسفالت 49 کیلومتر از جاده‌های محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی سطح این شهرستان انجام شده است.

فرماندار شهرستان کاشان همکاری و تلاش ادارات و نهادهای مختلف، به ویژه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ستودنی عنوان کرد و گفت: نصب گاردریل و نیوجرسی در راه‌های اصلی و روستایی شهرستان نطنز طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: در سال 1400 به میزان 726متر گاردریل انجام شده بود که در سال 1401 با رشد 3.4 برابری به دو هزار و 498متر رسید و این میزان در سال 1402 با رشد 1.4 برابری به سه هزار و 500 متر افزایش داشته است.

ظریفی زحمات ادارات و نهادهای مختلف و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را قابل تقدیر دانست و افزود: فرمانداری و سایر  همکاران به این میزان هم قانع نبوده و با تلاش وافر همه ارکان دولت، به ویژه در زمینه آسفالت آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان باید قدم‌های جدی و اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز