Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:27:44 GMT

تجربه دمای ۴۲ درجه در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۵۸۲۰

تجربه دمای ۴۲ درجه در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدحسن باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که دمای هوای برخی از نقاط استان با ۴ درجه افزایش طی ۷۲ ساعت آینده به ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

او افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و بدون ابر، همراه با وزش نسیم ملایم و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: به دلیل تابش مستقیم آفتاب، تا روز جمعه بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه آسمان بیشتر نقاط استان همدان در روز‌های آینده صاف پیش بینی می‌شود، عنوان کرد: هوای بیشتر مناطق استان نیز از امروز سه شنبه تا چند روز آینده به طور محسوسی گرم خواهد شد.

او تصریح کرد: در پی گرم شدن هوای مناطق مختلف استان همدان، به منظور جلوگیری از زیان احتمالی، هشدار رنگ زرد هواشناسی، صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: اسدآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۷ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف و باران نقاط استان همدان استان همدان بالای صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش نسبی دمای هوا در تهران طی امروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، همچنین طی این مدت با عبور موجی ضعیف در بعضی ساعات (به ویژه ساعات بعدازظهر) در نیمه شمالی استان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان وزش باد شدید مورد انتظار است.

از روز جمعه تا شنبه (۱۰ و ۱۱ فروردین) با استقرار جوی نسبتا پایدار، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۸ فروردین ماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۹ فروردین ماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۰ و کمیته دمای ۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران و ایستگاه توچال با بیشینه ۰ و کمینه ۱۲- سردترین نقطه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • هوای گیلان بهاری شد
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان