Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور امروز(سه شنبه) در نشست خبری در بوشهر افزود: اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخش دوم طرح محرومیت زدایی مردم پایه شناسایی و رسیدگی به محله‌های حاشیه نشین و آسیب پذیر اجتماعی شهری است که در زمان حاضر یکهزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی شده و از این شمار امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.

زهرایی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۹ که فعالیت‌های بسیج سازندگی غیر هدفمند اجرا می‌شد به صورت میانگین هشت هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا می‌شد و با  تغییر رویکرد و هدفمند کردن فعالیت‌ها سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۰۰ طرح با کمک نهادهای مختلف با ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۱۲ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد و امسال با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

زهرایی با تاکید براینکه تلاش شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه به صورت هدفمند در راستای رفع محرومیت گام برداشته شود گفت: جنس پروژه‌های بسیج سازندگی بزرگ، زیرساختی و به صورت پیمانکاری نیست بلکه پروژه‌های این سازمان کوچک، زودبازده، عام المنفعه، محرومیت زدا، غیرانتفاعی و با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی، راه خنثی‌سازی تحریم‌ها مردم‌پایه کردن اقتصاد است و بسیج سازندگی برای این هدف برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ طرح اقتصاد مقاومتی را با هدف ایجاد اقتصاد مردم پایه مطرح و بسیج نیز با قدرت وارد کار شد.

سردار زهرایی بیان کرد: کارهایی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی بسیج سازندگی اجرا شد که از جمله آنها ایجاد قطب صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۴۳۵ محصول در کشور شناسایی شده و امسال قرار است روی ۳۲ محصول به عنوان قطب و پایتخت به صورت ویژه کار شود.

سردار زهرایی گفت: در جنگ اقتصادی راه خنثی‌سازی تحریم‌ها مردم‌پایه کردن اقتصاد است به این معنی که سیاست مدیریت زنجیره ارزش در محصولات مزیت‌دار هر منطقه و جغرافیا اجرا شود که در استان بوشهر که سومین استان تولید خرما در کشور است باید به این محصول توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به محصول گوجه فرنگی و صنایع دستی "عبا " در استان بوشهر گفت: باید با ایجاد صنایع تبدیلی، صدور مجوزها و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل حمایت و آن را برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صرفه کرد که بسیج سازندگی به‌عنوان یک حلقه میانی برای روان سازی کار باید این نقش را انجام دهد.

سردار زهرایی در مورد کمک‌های مومنانه بسیج سازندگی در سال گذشته اضافه کرد: در پنج مرحله توزیع ۱۴.۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۹ هزار جهیزیه و یک میلیون و ۱۰۰ هزار لوازم خانگی، ۱.۵میلیون تبلت و کیف و کفش، ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۳۰ میلیون پرس غذای گرم توزیع و کار مرمت ۱۴هزار خانه و آزادی پنج هزار و ۲۸۰ زندانی نیز انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه بسیج تعیین کننده مردم سالاری دینی در کشور است اظهار کرد: سال ۱۳۷۹ بود که بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد تا مأموریت محرومیت‌زدایی را در کشور انجام دهد، در زمان حاضر بیش از ۷٠٠ هزار نفر در ۴٢ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

سردار زهرایی از تشکیل هفت هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفان محرومیت زدایی بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی زمان حاضر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج در نشست خبری  شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۷۶۰ برنامه در سطح بسیج و ۱۴۱ برنامه در سطح سپاه طی هفته عقیدتی و سیاسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی ادامه داد: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان حلقه‌های صالحین، برپایی حلقات صالحین، برگزاری مسابقه نقاشی و خطاطی در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و سایر شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی، بصیرت دهی به جامعه را از عمده برنامه های سپاه و بسیج در هفته عقیدتی، سیاسی اعلام کرد و گفت: امروزه جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه است. 

حجت الاسلام فیاضی، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال داشتند. 

وی تشریح ثمرات و موفقیتهای انقلاب اسلامی را از مصادق جهاد تبیین دانست و گفت: وعده صادق تجلی و مایه تبلور انقلاب اسلامی بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، تاکید کرد: ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است لذا تبیین دستاوردها و موفقیتهای نظام در دستور کار قرار گیرد. 

از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج نام‌گذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم