Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی  در خصوص اقدامات محیط زیستی که از سوی شهرداری منطقه ۱۷ در این محدوده جنوبی پایتخت به اجرا در آمده اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص شهرداری منطقه ۱۷ در این زمینه استقرار و اخذ گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ایزو ۲۰۱۵/۱۴۰۰۱ در خرداد ماه سال جاری بوده که امیدواریم با این سیستم بتوان گام بلندی در حوزه محیط زیست این منطقه جنوبی پایتخت برداریم، همچنین این شهرداری گواهینامه معاینه موتور خانه ۸ ساختمان شهرداری را در اسفند ماه سال گذشته اخذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۵ ماه اخیر شهرداری منطقه ۱۷ توانسته دو نیروگاه خورشیدی هر کدام با ظرفیت ۲۰ کیلو وات در ساختمان ستاد بحران و ساختمان مرکزی شهرداری منطقه مورد بهره برداری قرار دهد که نقش مهمی در تولید انرژی تجدیدپذیر دارد.

لطفی به برنامه های پیش رو در سال جاری که از سوی شهرداری منطقه ۱۷ در حوزه محیط زیست پرداخت، گفت: اجرای پروژه توانمندسازی و فرهنگسازی محلات منطقه در سال جاری، نگهداشت دوره اول سیستم مدیریت محیط زیست در سال ۱۴۰۰، اجرای پروژه ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های عمرانی، افتتاح خانه محیط زیست در آینده نزدیک در یکی از سراهای محله، بروز رسانی اطلس محیط زیستی منطقه در سال ۱۴۰۰، اجرای پروژه انرژی ۱۴ هزار و ۳۳۷  متر مربع در ساختمان های سه گانه منطقه و معاونت خدمات شهری و محیط زیست در سال جاری و نهایتا قرار است نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰۰کیلو وات با مشارکت بخش خصوصی در پشت بام پارکینگ طبقاتی شهرداری منطقه مورد احداث قرار گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ چالش های پیش روی این محدوده از پایتخت را کمبود سرانه فضای سبز، تراکم بالای جمعیتی و ساختمانی و وجود معابر قدیمی و کم عرض دانست، گفت: وجود درصد بالایی بافت فرسوده و ناپایدار در این منطقه، محصور شدن دو خط راه آهن تهران_ تبریز و تهران_ اهواز و بزرگراه های شهری، اصنافی که موجب آلایندگی هوا، آب و خاک  می شود و اینکه منطقه ۱۷ در مجاورت حریم شهر قرار دارد را می تواند از چالش های پیش رو دانست.

وی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته نیز اقدامات ارزنده ای در حوزه محیط زیست شهری از سوی مدیریت شهری به اجرا در آمده که شامل احداث ۳۳ عدد آبگرمگن خورشیدی در بوستان ها، احداث دو دستگاه سیستم کنترل هوشمند سرمایشی و ۸ دستگاه سیستم کنترل هوشمند گرمایشی، راه اندازی دو دستگاه سیستم کنترل هوشمند رادیویی دمنده دار و احداث بوستان انرژی در خیابان مسجد می توان نام برد.

بهسازی معابر شهری و بزرگراهی منطقه۲

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲ از اجرای عملیات بهسازی ومرمت آسفالت شبکه معابر شهری و بزرگراهی منطقه خبرداد.

محمد رضا کرمی، با اعلام این خبر گفت:  منطقه ۲ به لحاظ وجود  ۱۵۸ کیلومتر مسیر بزرگراهی و محورهای مواصلاتی پرتردد شهر تهران  از شبکه وسیع بزرگراهی و معابر شهری برخوردار است و برهمین اساس مدیریت منطقه با درنظر گرفتن ضرورت بهسازی زیرساخت های حمل ونقل درون شهری عملیات بهسازی و مرمت اسفالت  معابر بزرگراهی و شهری منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی ارتقای ایمنی، بهبود کارکرد معابر شهری و تسهیل در تردد شهروندان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: در همین راستا شهرداری منطقه ۲ با استقرار تیم های مکانیزه این طرح عمرانی را اجرا می کند.

کرمی در ادامه از آغاز عملیات بهسازی آسفالت بزرگراه شهید چمران خبرداد و گفت: در حال حاضر این طرح عمرانی در خیابان های حسن سیف و سرسبز انجام شد.

به گفته وی ۴۷ هزار متر مربع از معابر شهری و بزرگراهی با اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در حال بهسازی است.

انتشار کتاب پویش نامه به شهردار در منطقه ۹

کتاب پویش نامه به شهردار به همت شهرداری منطقه ۹ تهران منتشر شد.

این کتاب که توسط انتشارات موسسه نشر شهر منتشر شد دربرگیرنده نامه کودکان منطقه ۹ تهران به سید مصطفی موسوی شهردار منطقه است.

در مهر ماه سال گذشته پویشی با عنوان نامه به شهردار از سوی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۹  با هدف رشد اجتماعی کودکان و توانمندسازی آنها در فعالیتهای مدنی و حقوق شهروندی و نیز تصمیم سازی این قشر از جامعه در اداره شهر، برگزار شد.

در این پویش ۳۵۰ کودک  مسائل و مشکلات محله و شهر خود را با شهردار منطقه به صورت مستقیم در میان گذاشتند و  به نامه های آنان پاسخ داده شد، این کتاب در راستای شهر دوستدار کودک در سطح محله ای در ۴۸ صفحه منتشر شده است.

سردر بوستان کوهسار را شما طراحی کنید

شهردار منطقه ۵ با دعوت از عموم مردم و طراحان برجسته سه شاخصه مهم را برای طرح سردر ورودی بوستان کوهسار برشمرد و اذعان داشت: این طرح باید متناسب با هویت بوستان کوهسار، متناسب با معماری ایرانی و اسلامی و مقاوم و سازگار با محیط زیست باشد.

محمود کلهری با بیان اینکه در بوستان کوهسار ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد و می شود به خوبی از آن استفاده کرد گفت:چندی پیش  توافقی با سازمان منابع طبیعی امضا شد که بهره برداری سی ساله از بوستان کوهسار به شهرداری منطقه ۵ واگذار شد و طرح گردشگری کوهسار نیز مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه کوهسار می تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود گفت: قصد داریم این مجموعه را به طور کامل در اختیار بخش خصوصی بگذاریم و در این راستا از هنرمندان، طراحان، علاقمندان و... برای طراحی سر در این بوستان دعوت می کنیم تا طرح های خود را برای ما ارسال کنند.

کلهری سه شاخصه مهم را برای طرح سردر ورودی بوستان کوهسار برشمرد و اذعان داشت: این طرح باید متناسب با هویت بوستان کوهسار، متناسب با معماری ایرانی و اسلامی و مقاوم و سازگار با محیط زیست باشد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه جایزه ۱۰ میلیون تومانی برای طرح برگزیده در نظر گرفته شده تاکید کرد: در این طرح که تهیه ماکت هم برای آن بلامانع است باید نوع متریال قابل استفاده مشخص گردد، سازه به ارتفاع حداقل ۴ متر طراحی شود و برای ورودی های مختلف قابل استفاده باشد.

کلهری در پایان با تاکید بر اینکه تهیه فایل ۳dmax  برای نمایه طرح ضروری است خاطر نشان کرد: شرکت در این فراخوان برای افراد آماتور و حرفه ای از جمله شرکت ها بلامانع است، علاقمندان می توانند از ۱۴ تیر تا ۱۴ مرداد آثار خود را به دبیرخانه فراخوان در روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ یا نشانی t.me/media۵tehran  ارسال کنند.

رفع خلاف از ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ناحیه سه منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده ناحیه ۳ منطقه ۱۹ با اقدام بموقع عوامل شهرداری این منطقه تخریب و از ۷ ملک غیرقانونی رفع خلاف شد.

علی توکلی  با اعلام این خبر گفت: طی گشت زنی های انجام شده در محدوده ناحیه سه این منطقه، ۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط افراد سودجو بدون رعایت موارد قانونی مشاهده و اخطارهای لازم به آن ها داده شد که متأسفانه مورد بی توجهی سازندگان آن ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع طی یک اقدام فوری عوامل شهرداری این منطقه با اخذ حکم قضایی و هماهنگی کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو، پلیس امنیت پایگاه دهم، نیروهای شهربان و معبربان و بکارگیری نزدیک به ۴۰ نیروی خدمات شهری و نیز تجهیزات و ادوات لازم، املاکی که بصورت اضافه بنا و اضافه اشکوب، چهار دیواری و اجرای اسکلت در محدوده شهرک احمد خمینی کوچه‌ های لطفی، جوکار(برادران)، فاطمه الزهراء و بلوار کدخدایی و همچنین کوچه گلها در شهرک احمدیه ساخته شده بودند، تخریب و رفع خلاف کردند.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه اغلب اراضی ناحیه ۳ بویژه در محدوده محلات نعمت آباد، شهید کاظمی و خلازیر موقوفه و در محدوده حریم شهر هستند تصریح کرد: این مسئله باعث تفکیک اراضی بدون توجه به ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و در نتیجه تشکیل ریزدانه ها در این محلات و نیز تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی بدون توجه به طرح های شهری و تفصیلی و قوانین شهرداری شده است. ضمن اینکه نقل و انتقال این املاک نیز با سند اجاره موقوفه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این تخلفات به وجود فضاهای بی دفاع شهری و نفوذ ناپذیر در این محدوده باز می گردد تأکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده این منطقه به منظور حفظ حقوق شهروندان با جدیت پیگیری می‌شود و در همین راستا نیز مأمورین جلوگیری از تخلفات ساختمانی با هدف مقابله با این ساخت و سازها به صورت مستمر در منطقه گشت زنی کرده و از هرگونه تخلف جلوگیری می‌کنند.

احداث  دهمین عملیات یادمان مقبره الشهدای منطقه ۴ در بوستان مجیدیه

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ از آغاز عملیات اجرایی احداث یادمان مقبره الشهدای بوستان مجیدیه خبر داد.

مهدی پورشاسب  با اعلام این خبر گفت : به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلاوری ها ومظلومیت شهدای گمنام، یکی از زیباترین بناها  و یادمان های مذهبی در بوستان مجیدیه منطقه ۴ احداث می شود.

وی گفت: با توجه به دستور شهردار منطقه چهار در مراسم هفته دفاع مقدس شهریور ماه سال گذشته و همچنین حمایت از ایده های برتر دانشجویی،   فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام غواص این بوستان به مسابقه گذاشته شده و طی آن شرکت کنندگان طرح های خود ارسال کردند.

معاون فنی و عمرانی منطقه ۴  افزود: بنای یادمان حدود ۱۱۰متر مربع احداث خواهد شد  که در حال حاضر عملیات  آماده سازی محل یادمان آغاز شده است و طبق پیش بینی های صورت گرفته سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی  یادآور شد: تا کنون در بوستان های الغدیر، پلیس، دانشگاه علم و صنعت،   دانشگاه شهید عباسپور و ... یادمان مقبره الشهدای گمنام نصب و دهمین یادمان نیز در بوستان مجیدیه  احداث خواهد شد.

بهسازی و روکش آسفالت به متراژ ۲۹ هزار مترمربع و لکه گیری ۱۰۴۶ مورد در معابر منطقه ۸

شهردار منطقه  ۸از بهسازی و روکش آسفالت به متراژ ۲۹ هزار مترمربع و لکه گیری ۱۰۴۶ مورد در معابر سطح منطقه به صورت دستی و مکانیزه در مدت ۳ ماه ابتدای سال خبر داد.

مسعود رنجبریان با اشاره به رصد دائم وضعیت معابر در تمامی محلات منطقه گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه در ۱٠۴۶ نقطه از سطح منطقه لکه گیری، روکش آسفالت و آسفالت مکانیزه صورت گرفته است.

وی گفت: فعالیت های عمرانی به طور منظم و دقیق در سطح منطقه برگزار می شود و با رصد ۲۴ ساعته منطقه به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستیم.

شهردار منطقه ۸ افزود: همچنین تراش، روکش و لکه گیری آسفالت به صورت مکانیزه و غیر مکانیزه در شبانه روز و ایام تعطیل، بی وقفه و پیگیرانه در تمامی محلات منطقه ۸ در حال انجام است.

رنجبریان افزود: طی سه ماهه ابتدای سال، لکه گیری آسفالت در بیش از ۱٠۴۶ نقطه از محلات این منطقه و روکش مکانیزه طی ۲ فاز در خیابان های  شهیدثانی و پروین صورت گرفت.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: در جریان اقدامات سه ماهه بیش از ۲۹۶٠ تن آسفالت جهت لکه گیری در ۱۹۲۱۴ مترمربع از معابر منطقه ۸ به کار رفته است که این اقدامات در تمامی روزهای سال نیز ادامه خواهد داشت و اکیپ اجرایی که مسئول نظارت و انجام عملیات پخش و روکش آسفالت در منطقه است، تمام تلاش خود را جهت رضایتمندی شهروندان و زیبایی سیما و معابر شهری به کار می گیرد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه هشت تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه هفده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران تهران شهرداری منطقه شهرداری منطقه ۱۷ بوستان کوهسار بوستان مجیدیه روکش آسفالت شهردار منطقه معابر شهری محیط زیست لکه گیری منطقه ۱۹ سال جاری منطقه ۹ منطقه ۴ منطقه ۸ منطقه ۵ ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت

همزمان با هفتم اردیبهشت ماه که به‌عنوان روز "ایمنی حمل و نقل" نامگذاری شده، رویداد ویژه "ایمنی و حمل و نقل" به‌صورت یکپارچه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.

شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.

وی تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است، بنابراین تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها نیاز است در کنار هم برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم‌‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه 1403 ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه 6 گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، 200 پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از 34 کیلومتر گاردریل و 5 کیلومتر حفاظ طولی میانی، 147 متر حفاظ بتنی طولی، نصب 488 تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه های بی. آر.تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن‌سازی، از اهم پروژه های منطقه 6 در حوزه حمل و نقل است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا شود، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه 6 خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندی‌زاده با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت