Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بازگشت به زندگی عادی بعد از کاهش شیوع کرونا برای محیط زیست خبر خوبی نبوده است. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده که شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای بعد از کمتر شدن محدودیت‌های کرونایی به اندازه‌ای بوده که هدف گذاری قبلی برای به صفر رساندن میزان انتشار این نوع گازها تا سال ۲۰۵۰ را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های این آژانس انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۶ درصد افزایش یابد. این روند خنثی کننده کاهش مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۲۰ به علت همه‌گیری گسترده کرونا و خانه نشینی و دورکارهای میلیاردها نفر در سراسر جهان بود.

آژانس مذکور به صنایع مختلف توصیه کرده تا با کنترل زیرساخت‌های خود از میزان نشت و انتشار گازهایی مانند متان جلوگیری کنند و از این طریق مانع از گرم‌تر شدن بیشتر کره زمین شوند. در عین حال افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر به جای سوخت‌های فسیلی و بیشتر شدن میزان تولید خودروهای برقی امیدواری‌هایی را در زمینه کاهش تخریب محیط زیست ایجاد کرده است.

کد خبر 5251527

منبع: مهر

کلیدواژه: آلاینده ها حفاظت از محیط زیست انرژی های تجدیدپذیر حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان فناوری فضایی ویروس باج افزار امنیت سایبری هکرها تحقیقات علمی هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا فناوری نانو سورنا ستاری فضانوردان گازهای گلخانه ای انتشار گازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟

همشهری آنلاین - فتانه احدی: سید مسعود موسوی، عضو کانون وکلای مرکز گفت: از دیرباز در برخی کشورها به ویژه کشورهای مسلمان هموار سنت مهریه وجود داشته و دارد واین سنت جایگاه خاصی در کشور ایران دارد.

او افزود: مهریه به‌ معنای مالی است که در هنگام عقد نکاح (دائم و موقت) مرد به همسر خود می‌پردازد یا متعهد می‌شود که در آینده پرداخت کند و درخصوص نوع و میزان مهریه قابل ذکر است که زوجین با توافق هم میزان مهر را تعیین می‌کنند (به موجب ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی به مجرد عقد نکاح زن مالک مهر می‌شوند و می‌توانند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن صورت دهد).

این حقوقدان ادامه داد: در عرف جامعه مهریه درج شده در سند نکاحیه بدون تغییر باقی می‌ماند و قابل افزایش نیست. مطابق رأی شماره ۴۸۸ مورخ ۱۳۸۸/۰۶/۱۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده‌ است و افزایش مهر بعد از عقد شرعا صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته می‌شود و هر گونه افزایش مهریه باطل است و زوجه نمی‌تواند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت ‌به افزایش مهریه بعد از عقد نکاح اقدام کنند ولیگاهی، بنا برتوافقات و دلایلی بین زوجین در طول زندگی مشترک افزایش ویا کاهش میزان مهریه پیش می‌آید که از لحاظ حقوقی برای افزایش و کاهش مهریه بعد از عقد نکاح صرفا از طریق بخشی از روش‌ها و با وجود شرایط لازم این امر امکان‌پذیر است و در غیر شرایط و موارد ذیل توافق زوجین فاقد اثر و ضمانت اجرای قانونی خواهد بود.

موسوی ادامه داد: شرایطی که برای افزایش یا کاهش مهریه توسط زن و شوهر نیازمند است تا تعهدات تحقق یابد و الزام آور باشد.این شرایط به این شرح است:

زوج باید قصد و رضا داشته باشند یعنی از روی اکراه و اجبار نباشد. اهلیت داشته باشند یعنی طرفین عقد زوجین عاقل بالغ و مختار بود و محجور و سفیه و مجنون نباشند موضوع معین و مشخص باشد مبهم نباشد مثلا سند رسمی یک‌باب آپارتمان با مشخصات دقیق ثبتی

همان‌گونه که بیان شد افزایش مهریه در سند ازدواج در قانون پیش‌بینی نشده است و دارای منع قانونی است. ولی زوجینی که قصد افزایش میزان مهریه را دارند می‌توانند با دارا بودن شرایط ذکر شده در قالب سایر تعهدات مالی و عقود من جمله عقد صلح و هبه ذکر و تعریف شده در قوانین جاریه در دفتر خانه اسناد رسمی مهریه را براساس توافق طرفین اضافه کنند که این ازدیاد میزان مهریه جزوه مهریه محسوب نمی شود و به دلیل اینکه یک تعهد مستقل از سوی زوج به زوجه است که عنوان و امتیاز مهریه را ندارد.

کد خبر 844615 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت دادگستری قوه قضائیه وکیل

دیگر خبرها

  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • ابداع شیوه نوینی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با زباله 
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • آیا نصب داون پایپ روی خودروهای توربوشارژ امری ضروری است؟
  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • ببینید | اعلام این آمارهای وحشتناک ثمری هم دارد؟