Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا زالی در نشست خبری نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی ضمن گرامیداشت روز قلم و قدردانی از تلاش های شبانه روزی اصحاب رسانه و قلم اظهار کرد: اصحاب رسانه به رغم سختی ها، فراز و فرود و چالش های کرونایی با ایثارگری و خلق حماسه تن بر آتش کرونا زدند ودر به تصویر کشیدن رشادت های مدافعان سلامت و تمامی تلاشگران تامین سلامت عمومی، نقش بسزایی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از بررسی ۳۰ شاخص کلیدی در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بدون شک برون داد و خروجی این جشنواره شفافیت سازی مالی، اصلاح ساختارهای بودجه ای، صرف منطقی هزینه ها و پرهیز از مصرف بی رویه خواهد بود.

وی با اشاره به این که انضباط مالی و توجه به مولفه های مهم اقتصادی در سیاست گذاری نقش پررنگی دارد، از برگزاری اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقاء فرهنگ شفافیت مالی و فساد ستیزی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

رییس دانشگاه انحراف بودجه ای و خارج شدن از مدار توازن مالی را یکی از مهمترین گلایه های عمومی مردم عنوان کرد و افزود: بدون شک انحراف مالی منتج به اختلال در انضباط مالی خواهد شد.

دکتر زالی با تاکید بر این که سایه سهمگین رانت خواری، فساد، پرهیز از شفافیت مالی، عدم پاسخگویی در نظام عمومی مالی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که سالیان اخیر کشور و مردم از آن رنج می برند، ایجاد ساز و کاری با هدف برقراری عدالت اجتماعی مالی و پیشگیری از ویژه خواری را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: انضباط مالی در دستگاهها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس دانشگاه با تاکید بر این که جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با هدف ترویج فرهنگ شفاف سازی مالی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیشگیری از اختلال و عدم هماهنگی بین مصارف و منابع یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

تخصیص منابع اندک از بودجه عمومی به بخش سلامت و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مواردی بود که دکتر زالی آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه سهم مردم ایران از خزانه و منابع عمومی در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی بسیار اندک است، این موضوع به یکی از مهمترین مطالبات عمومی مبدل شده است.

دکتر زالی راهکار شکل گیری عدالت اجتماعی و حرکت به سمت فقرزدایی را عبور از دالان تعدیل مصارف، شفافیت سازی و پرهیز از مصرف گرایی در بخش اجرایی کشور دانست.

شراکت مردم با دولت؛ لازمه توفیق کشورها در اقتصاد کلان

وی با تاکید براین که در کشورهایی که توفیقاتی در اقتصاد کلان دارند بدون شک مردم شرکای اقتصادی دولت هستند، از تقلیل سرمایه اقتصادی اجتماعی مردم در مشارکت با دولت خبر داد.

به گفته رییس دانشگاه، بازگرداندن سرمایه اجتماعی اولین و مهمترین راهبرد نجات اقتصاد است.

دکتر زالی با اشاره به حادثه تلخ کاهش شاخص بورس کشور ادامه داد: متاسفانه نوسات بورس باعث کوچک تر شدن سفره بسیاری از خانواده ها شد.

وی ادامه داد: عدم شفافیت اقتصادی و ویژه خواری همانند موریانه نظام های اقتصادی را تهدید می کند.

ساماندهی نقدینگی های سرگردان و پیشگیری از شکل گیری بازارهای موازی یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی برای رشد نظام اقتصادی کشوری مورد توجه قرارداد.

دکتر زالی نگاه عمیق و آسیب شناسانه با محوریت برقراری انضباط مالی و عمومی را خواستار شد و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ساختار طراحی بودجه تلاش دارد ضمن بودجه ریزی عملیاتی و شناسایی دقیق منابع و مصارف و همچنین توازن مالی به سمت شفافیت مالی و برقراری عدالت مالی در تخصیص منابع دست یابد.

رییس دانشگاه از بررسی ۳۰ شاخص کلیدی در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بدون شک برون داد و خروجی این جشنواره شفافیت سازی، اصلاح ساختارهای بودجه ای، تعدیل مصرف، منطقی کردن و پرهیز از مصرف بی رویه خواهد بود.

برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه ای راه حل تحقق انضباط مالی

دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست خبری با اشاره به این که اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت انضباط  و شفافیت مالی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد، مدیریت در هزینه کردها، افزایش بهره وری، نحوه مقابله با تحریم ها و همچنین مدیریت قاعده مند منابع را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان این که منابع محدود دولتی باید با اولویت بندی نیازها و به درستی هزینه شود، حرکت به سمت برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه ای را راه حل مناسبی برای تحقق انضباط مالی در دانشگاه توصیف کرد.

دکتر خدادوست وظایف درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در کنار امر خطیرآموزش و پژوهش یادآور شدو گفت: این دانشگاه متولی تامین سلامت، درمان و بهداشت بخش عظیمی از جمعیت استان تهران است، بنابراین باید منابع تامین سلامت در بالاترین و بهترین شکل ممکن صرف ارتقا سلامت مردم شود.

به گفته وی: افزایش بهره وری، بررسی شاخص ها، برقراری ارتباط منطقی بین هزینه و درآمد از جمله دستاوردهای این جشنواره است که با تشکیل کمیته های تخصصی و بهره گیری از سامانه های مرتبط به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

دکتر خدادوست از ارزیابی شاخص ها در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه های بهداشت، آموزش و درمان و همچنین بخش های بودجه، مالی، نیروی انسانی، پشتیبانی و خیرین سلامت خبر داد و افزود: تیم های ناظر و ارزیاب به صورت حضوری و با کمک سامانه، شاخص های جشنواره را در بالاترین سطح مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اظهار امیدواری کرد که بازنگری دقیق شاخص های بودجه ای و مالی به ضابطه مند تر شدن مدیریت هزینه در واحد های تابعه دانشگاه کمک کند و این مهم به عنوان الگویی موفق درسایردستگاههای کشور اجرا شود.

برقراری توازن مالی بین نیازها و منابع یک ضرورت است

در ادامه این نشست دکتر ایمان وکیل زاده دبیر اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهمیت برقراری توازن مالی بین نیازها و منابع، ضرورت برگزاری جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی را یادآور شد.

ایجاد ثروت و منابع پایدار، صرفه جویی در منابع، مشارکت اجتماعی در خلق ثروت و ایجاد منابع جدید از جمله مواردی بود که دکتر وکیل زاده اهمیت آن را مورد توجه قرار داد وبه محورها و شاخص های اصلی بررسی برترین ها در این جشنواره اشاره کرد.

وی با بیان این که شاخص های بررسی برترین های جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با تشکیل کمیته های فنی تخصصی، پایش های محیطی و همچنین بهره گیری از نرم افزار های تخصصی مالی و بودجه امکان پذیر شده خاطرنشان کرد: ۲۱ تیرماه جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی ضمن معرفی برترین ها در حوزه های نیروی انسانی، خیرین سلامت، پشتیبانی، مالی و بودجه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این جشنواره با حضور مسوولان ارشد وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور ۲۱ تیرماه از ساعت ۹ به صورت مجازی از طریق لینک live.sbmu.ac.ir برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد یکی از مهمترین رییس دانشگاه مالی و بودجه بودجه ای شفافیت مالی توازن مالی دکتر زالی شاخص ها بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳