Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکترعلیرضا زالی روز سه شنبه در نشست خبری نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی ضمن گرامیداشت روز قلم و قدردانی از تلاش ها شبانه روزی اصحاب رسانه و قلم اظهار کرد: اصحاب رسانه علیرغم سختی ها، فرازو فرود و چالش های کرونایی با ایثارگری و خلق حماسه تن بر آتش کرونا زدند ودر به تصویر کشیدن رشادت های مدافعان سلامت و تمامی تلاشگران تامین سلامت عمومی نقش بسزایی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که انضباط مالی و توجه به مولفه های مهم اقتصادی در سیاست گذاری نقش پررنگی دارد، از برگزاری اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقا فرهنگ شفافیت مالی و فساد ستیزی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تیرماه سال جاری خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انحراف بودجه ای و خارج شدن از مدار توازن مالی را یکی از مهمترین گلایه های عمومی مردم عنوان کرد و افزود: بدون شک انحراف مالی منتج به اختلال در انضباط مالی خواهد شد.

زالی با تاکید بر این که سایه سهمگین رانت خواری، فساد، پرهیزاز شفافیت مالی، عدم پاسخگویی در نظام عمومی مالی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که سالیان اخیر کشور و مردم از آن رنج می برند، ایجاد سازو کاری با هدف برقراری عدالت اجتماعی مالی و پیشگیری از ویژه خواری را مورد تاکید قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: انضباط مالی در دستگاهها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان این که جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با هدف ترویج فرهنگ شفاف سازی مالی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیشگیری از اختلال و عدم هماهنگی بین مصارف و منابع یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

زالی ضمن انتقاد از تخصیص منابع اندک از بودجه عمومی به بخش سلامت و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه سهم مردم ایران از خزانه و منابع عمومی در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی بسیار اندک است، این موضوع به یکی از مهمترین مطالبات عمومی تبدیل شده است.

وی راهکار شکل گیری عدالت اجتماعی و حرکت به سمت فقرزدایی را عبور از دالان تعدیل مصارف، شفافیت سازی و پرهیز از مصرف گرایی در بخش اجرایی کشور دانست.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از بررسی ۳۰ شاخص کلیدی در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بدون شک برون داد و خروجی این جشنواره شفافیت سازی، اصلاح ساختارهای بودجه ای، تعدیل مصرف، منطقی کردن و پرهیز از مصرف بی رویه خواهد بود.

وی با تاکید براینکه، شراکت مردم با دولت؛ لازمه توفیق کشورها در اقتصاد کلان است افرود: درکشورهایی که توفیقاتی در اقتصاد کلان دارند بدون شک مردم شرکای اقتصادی دولت هستند.

دکتر زالی نگاه عمیق و آسیب شناسانه با محوریت برقراری انضباط مالی و عمومی را خواستار شد و تاکید کرد:  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ساختار طراحی بودجه تلاش دارد ضمن بودجه ریزی عملیاتی و شناسایی دقیق منابع و مصارف و همچنین توازن مالی به سمت شفافیت مالی و برقراری عدالت مالی در تخصیص منابع دست یابد.

برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه ای راه حل تحقق انضباط مالی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست خبری با اشاره به این که اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت انضباط  و شفافیت مالی، در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد، مدیریت در هزینه کردها، افزایش بهره وری، نحوه مقابله با تحریم ها و همچنین مدیریت قاعده مند منابع را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

محمود خدادوست با بیان این که منابع محدود دولتی باید با اولویت بندی نیازها و به درستی هزینه شود، حرکت به سمت برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه ای را راه حل مناسبی برای تحقق انضباط مالی در دانشگاه توصیف کرد.

وی وظایف درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در کنار امر خطیرآموزش و پژوهش یادآور شدو گفت: این دانشگاه متولی تامین سلامت، درمان و بهداشت بخش عظیمی از جمعیت استان تهران است، بنابراین باید منابع تامین سلامت در بالاترین و بهترین شکل ممکن صرف ارتقا سلامت مردم شود.

خدادوست از ارزیابی شاخص ها در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه های بهداشت، آموزش و درمان و همچنین بخش های بودجه، مالی، نیروی انسانی، پشتیبانی و خیرین سلامت خبر داد و افزود: تیم های ناظر و ارزیاب به صورت حضوری و با کمک سامانه، شاخص های جشنواره را در بالاترین سطح مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

به گفته وی: افزایش بهره وری، بررسی شاخص ها، برقراری ارتباط منطقی بین هزینه و درآمد از جمله دستاوردهای این جشنواره است که با تشکیل کمیته های تخصصی و بهره گیری از سامانه های مرتبط به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اظهار امیدواری کرد که بازنگری دقیق شاخص های بودجه ای و مالی به ضابطه مند تر شدن مدیریت هزینه در واحد های تابعه دانشگاه کمک کند و این مهم به عنوان الگویی موفق درسایردستگاههای کشور اجرا شود.

برقراری توازن مالی بین نیازها و منابع یک ضرورت است

دبیر اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت برقراری توازن مالی بین نیازها و منابع، ضرورت برگزاری جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی را یادآور شد.

 ایمان وکیل زاده ایجاد ثروت و منابع پایدار، صرفه جویی در منابع، مشارکت اجتماعی در خلق ثروت و ایجاد منابع جدید از جمله مواردی بود که دکتر وکیل زاده اهمیت آن را مورد توجه قرار داد وبه محورها و شاخص های اصلی بررسی برترین ها در این جشنواره اشاره کرد.

وی با بیان این که شاخص های بررسی برترین های جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با تشکیل کمیته های فنی تخصصی، پایش های محیطی و همچنین بهره گیری از نرم افزار های تخصصی مالی و بودجه امکان پذیر شده خاطرنشان کرد: ۲۱ تیرماه جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی ضمن معرفی برترین ها در حوزه های نیروی انسانی، خیرین سلامت، پشتیبانی، مالی و بودجه برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی ۹ صبح  ۲۱ تیرماه با حضور مسوولان ارشد وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور به صورت مجازی از طریق لینک live.sbmu.ac.ir برگزار می شود.

برچسب‌ها مدافعان سلامت لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدافعان سلامت لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدافعان سلامت لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مالی و بودجه شفافیت مالی توازن مالی بودجه ای خواهد شد شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند