Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@16:22:22 GMT

بهره‌برداری از سامانه شهروند سپاری در یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۲۰۶

بهره‌برداری از سامانه شهروند سپاری در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ در این مراسم استاندار یزد با قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در الکترونیکی کردن خدمات شهری، اظهارکرد: به عملکرد حوزه نرم افزار در ۲ سال گذشته در استان بیشتر پرداخته شده و سامانه های مختلفی در حوزه فعالیت‌های شهرداری ها، دهیاری و حوزه معاونت عمرانی استانداری، راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر یک از این سامانه ها برای اولین بار در ایران راه اندازی شده و الگویی برای سایر استان‌هاست، تصریح کرد: استان یزد ظرفیت های خوبی در زمینه شهر هوشمند و دولت الکترونیک دارد و اقتصاد استان باید به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های حکمرانی خوب، شفافیت است و باید این شاخص به عنوان یک راهبرد اساسی در تمامی فعالیت‌های ادارای و اجرایی به ویژه شهرداری پیگیری شود

جمال الدین عزیزی شهردار یزد اظهار کرد: سامانه شهروند سپاری با سیاست گذاری کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر و با برنامه ریزی معاونت معماری شهرسازی و سازمان فاوا شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بهره برداری رسید. 

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه شهروندسپاری، انواع خدمات تخصصی و عمومی حوزه شهرسازی به شهروندان ارائه خواهد شد افزود: از این پس شهروندان یزدی برای دریافت این خدمات دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند از طریق اینترنت، خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

عزیزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروند سپاری خدمات تخصصی مانند پاسخ استعلام بانک، گواهی نقل و انتقال، گواهی عدم خلاف و همچنین پروانه شهرسازی را به صورت الکترونیکی دریافت و از خدمات عمومی شامل پرداخت عوارض نوسازی، اعلام هوشمند ضابطه، سوابق آراء کمیسیون و محاسبه زیربنای ساخت استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را مهم و ضروری دانست و گفت: بسیاری از کارشناسان خبره ماه‌ها روی این طرح کار کردند. زمان‌بر بودن و بروکراسی اداری پیچیده و نفس‌گیر صدور پروانه ساختمانی همواره یکی از دغدغه های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوده است که تاثیر زیادی در افزایش تخلف‌سازی داشت.

وی با بیان اینکه پروسه حضوری شدن صدور پروانه ساختمانی با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام شد، تصریح کرد: یک بخش این طرح مربوط به شهرداری بود که با همت و پشتیبانی شهردار، معاونین شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر انجام شد و بخش دیگر آن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و با فراهم کردن زیرساخت های امضای دیجیتال و فرم‌ها به انجام رسید.

علی اصغر زحمتکش در پایان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه‌های صدور پروانه های ساختمانی با نقشه های معماری دیده شده است چرا که اکنون تهیه نقشه های سازه، برق و مکانیک پروسه زمان‌بری است که می‌تواند عامل مهمی در افزایش تخلفات ساختمانی باشد.

46

کد خبر 1532833

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صدور پروانه استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت۷ نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش درباره مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد، اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح می‌شود که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است. این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده، بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده است. بر این اساس رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است.

کد خبر 846171 برچسب‌ها هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری خبر مهم قانون اساسی ایران

دیگر خبرها

  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی